back to top
2024. november 22. 02:14
KezdőlapMotoGPA Dorna nem akárhonnan csábította el új vezetőjét

A Dorna nem akárhonnan csábította el új vezetőjét

A Dorna Sports új kereskedelmi igazgató után nézett. Daniel Rossomondo nyerte el a pozíciót, aki nem akárhonnan érkezett, hogy új színt hozzon a motorversenyzés világába.

Dan Rossomondo az NBA (az amerikai Nemzeti Kosárlabda Szövetség) világából érkezett a Dorna Sports kötelékébe. A szakember a médiajogokkal, a globális kereskedelmi partnerségekkel és a digitális üzletággal foglalkozó csapatokat vezeti, amellyel a MotoGP profiljának, közönségének és bevételeinek folyamatos nemzetközi növekedését hivatott elősegíteni.

Az újdonsült vezető nagyon örül az új lehetőségnek, amit el is mondott kinevezése után: „A MotoGP valóban egy olyan globális sport, amely a technológiai innovációt ötvözi a versenyzők képességeivel, atletikusságával és ügyességével. Ők a show hősei, akik látványossá teszik a sportágat. A MotoGP jelenleg jó helyzetben van ahhoz, hogy megtartsa jelenlegi rajongói bázisát, ugyanakkor új közönséget is vonzzon. A versenyzés pörgős, a pilóták, a paddockban dolgozó emberek és a sportág több millió rajongójának szenvedélye pedig valami egészen különleges.  Amikor találkoztam Carmelóval, Enriquével és Carlos-szal, a sportról és az üzletről alkotott nézeteink megegyeztek. Nagyon izgatottan várom, hogy belevágjak ebbe a szerepbe. Az elmúlt 17 évet az NBA-ben töltöttem, ezért ez egy nagy lépés számomra. Szóval nagyon izgatott vagyok.”

A marketingszakember úgy látja, hogy segíthet a sportág további ismertségének növelésében. „A MotoGP-vel kapcsolatos kutatásaim elkápráztattak. A fő szerepemet abban látom, hogy a sportág szócsöve legyek a globális üzleti világban. Hogyan kommunikálhatom az embereknek, hogy milyen nagyszerű a MotoGP? A versenyzőink rendkívüli sportolók, nagyon különleges képességekkel. El kell mondanunk a világnak, hogy ők mennyire kiemelkedőek. Emellett büszkének kell lennünk a technológiára, amely hatékonyabbá, gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a motorokat. A Dorna 18 különböző ország rajongóihoz vitte el a sportot, és megmutatta a szurkolóknak, hogy mit is jelent ez. Ettől olyan látványos ez a show.”

Rossomondo azt is tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy a királykategória küzdelmei még népszerűbbek legyenek. „Amikor néztem a MotoGP-t, egy dolog tűnt fel nekem, mégpedig az, hogy többet kell mutatnunk. Annyira büszkék vagyunk a sportra, és ezt még jobban sugároznunk kell. Meg kell mutatnunk, hogy ez a legjobb show a világon, és éreztetnünk kell a rajongókkal, hogy ők is részesei ennek. Csak így fogjuk elérni az embereket szerte a világon.”

A szakember beszélt a MotoGP és F1 közötti kapcsolatról is.  „Azt gondolom az F1 egy hihetetlen érték, termék. Tényleg az. Szerintem mi is lehetünk olyan jók, mint ők, ha nem jobbak. És szerintem közben mások is lehetünk. Ellopunk tőlük néhány elképzelést. Nem félünk ellopni a jó ötleteket, de lesznek saját jó ötleteink, és remélhetőleg ők is lopnak majd tőlünk.”