A múlt hétvégi futamon egy keményebb abroncsot próbált ki a mezőny, amihez hasonlót már korábban Buriramban is használtak 2018-ban.
Mivel nem volt elég idő tesztelni a módosított abroncsokat, számos versenyző jelezte, hogy problémát észlel, függetlenül attól, hogy az élen megegyeztek a köridők azokkal az eredményekkel, melyeket még a februári teszten értek el a 2022-es fejlesztésű puhább gumikon. Nem egyértelmű azonban, hogy pl. Marc Márquez hatalmas bukásában mekkora szerepet játszott ez a fajta abroncs.
Jack Miller az alábbi gondolatokat fogalmazta meg a keményebb gumikkal kapcsolatban, szavait a Crash.net idézi:
„Küldtem visszajelzést a Ducatinak és a Michelin-nek is erről számtalanszor. Assenben például előfordult, hogy rázkódott a motor eleje, és 100%-ig biztos voltam benne, hogy ez a hátsó kerék miatt van. Bizonyára a teljesítmény nem ugyanolyan jó, de kompromisszumot kell találnunk. Buriramban, ha a 3 gyors kanyart nézzük, az 5-öst, 6-ost, 7-est, akkor mikor befelé dőlsz, gázt adsz, érinted a rázókövet, sokkal nagyobb stabilitást biztosít számomra, és sokkal több önbizalmat jelent, ha képes vagyok lelógni a motorról. Kevésbé ’pumpál’ a gép.”
Valentino Rossi is a kemény abroncsot részesíti előnyben:
„Különösen az utolsó éveimben tapasztaltam, hogy a hátsó gumik nagyon puhák. Alapvetően én karrierem során mindig is a keményebb konstrukciókat szerettem használni. Emiatt sokat szenvedtem, különösen néhány kör elteltével, mert nagyon sokat mozgott a motor. Máshogy kellett bánunk így a versenygéppel, egyenletesen terhelni a gumikat, mert ha nem így jártunk el, akkor azok feladták. Ezekkel a beállításokkal és abroncsokkal legtöbbször bajban vagyok, nem tudom alkalmazni a saját vezetési stílusomat, de mások képesek jó köröket futni ezzel a típussal is.”
Piero Taramasso, a Michelin motorkerékpársport igazgatója szerint az a cél, hogy az első 3-4 körben érdemi fejlődést érjenek el, hogy a verseny későbbi szakaszában a teljesítmény azonos legyen a jelenlegi specifikációval.