back to top
2024. november 22. 12:44
KezdőlapMotoGPAleix Espargaró szerint az, hogy a rajtpozíciók döntik el a verseny kimenetelét,...

Aleix Espargaró szerint az, hogy a rajtpozíciók döntik el a verseny kimenetelét, unalmassá teszi a MotoGP-t

A rossz rajtpozíció és egy kezdeti hiba vezetett ahhoz, hogy Aleix Espargaró kiírja magát az élmezőnyben folytatott csatából Sachsenringen. A spanyolt különösen az Aprilia gyengeségei bosszantották a rajtnál.

Pénteken délelőtt még úgy tűnt, hogy Aleix Espargaró ott lehet a legjobbak között a kvalifikáción is. Igaz beverekedte magát a Q2-be, de a 10. rajtpozíció közel sem az az eredmény, amit a spanyol versenyző elvárt:

„A kvalifikáció rendkívül bosszantó volt számomra, mert megvolt a tempóm a pole pozícióhoz, de mivel az utolsó két körömben két sárga zászlós jelzés volt érvényben, a 10. helyről kellett rajtolnom.”

A MotoGP-s sprintfutam rajtja sem alakult túl fényesen a 33 éves versenyző számára. Az első métereken kis híján ütközött Enea Bastianinivel, az első kanyarban pedig veszélyesen közel kerültek egymáshoz Fabio Quartararóval.

Briliáns előzéssel állt az élre Jorge Martín, majd utcahosszal nyerte meg a sachsenringi sprintfutamot

„A verseny pocsék volt. Hibáztam a rajtnál. Rossz íven érkeztem az első kanyarba. Kipróbáltunk egy új kuplungot, amire nagyon koncentráltam. Emiatt nem vettem észre, hogy mit csinálok. A rossz rajtom miatt a mögöttem lévő versenyzők sokkal gyorsabbak voltak. A tempóm nem volt rossz utána, sok riválisomat megelőztem, de mindez nem számít, ha ilyen hátulról indulsz.”

Régóta ismert, hogy az Apriliának a szezon eleje óta gondjai vannak a rajtberendezéssel. Espargaró azonban a szombati sprintfutam után még egyértelműbbé tette ezt:

„Ilyen rossz pozícióból, az egész rajtrács legrosszabb rajtvezérlésével előre jutni szinte lehetetlen. Minden hétvégén lassabb versenyzők vernek meg minket, mert nem működik a rajtvezérlésünk. Ilyenkor az első gumik nyomása felszökik, ami megnehezíti a motor irányítását. A MotoGP unalmas, mert most már minden a kvalifikáción dől el. Ha jó időmérőt teljesítesz és az élről indulsz, a motor egészen másképp viselkedik. Az első gumiabroncsban nem nő olyan gyorsan a nyomás, és könnyebb versenyed lesz.”