back to top
2024. november 22. 07:20
KezdőlapMotoGPHiába a Ducati egyértelmű fölénye, Rossiék csapatigazgatója nem zárja ki a váltást

Hiába a Ducati egyértelmű fölénye, Rossiék csapatigazgatója nem zárja ki a váltást

Alessio „Uccio” Salucci elárulta, mindkét pilótájukkal szerződést akarnak hosszabbítani, de ha gyári csapathoz igazolnának, annak csak örülnének. A VR46 csapatigazgatója nem zárta ki, hogy az istálló Ducatiról Yamahára vált.

A 2023-as MotoGP-szezon egyik üde színfoltja a VR46 csapata. Valentino Rossi istállója tavalyi motorokat használ, mégis már két futamgyőzelemnél tartanak Marco Bezzecchi révén. A 24 éves pilóta a harmadik helyen áll az egyéni pontversenyben, míg a csapatok közötti összevetésben az olasz alakulat a második pozíciót foglalja el a Pramac mögött.

Luca Marini teljesítménye kicsit háttérbe szorul csapattársa miatt, de összességében az ő produkciójára sem lehet panasz: az első nyolc forduló során egy dobogót szerzett, és a hatodik helyen áll az összetettben. Nem véletlen, hogy a VR46 azon dolgozik, hogy mindkét motoros idén lejáró szerződését meghosszabbítsa, ahogyan arról Alessio „Uccio” Salucci beszélt.

„Nincs igazi határidő – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak a VR46 csapatigazgatója. – Bezzecchi esetében Misano előtt van lehetőségünk élni [a szerződéshosszabbítás opciójával]. Azonban úgy gondolom, hogy ha minden jól megy, velünk akar maradni, és nem lesznek meglepetések, akkor ez akár korábban is megtörténhet. Luca esetében pedig szeretném meghosszabbítani a szerződést. Szerintem ezt hamarosan meg is fogjuk tenni, de beszélnem kell a VR46 Akadémiával, a menedzsmentjével és vele is. Már beszéltünk néhányszor, és abba az irányba haladunk, hogy mindkét versenyzővel szeretnénk együtt folytatni. Aztán majd meglátjuk, mi fog történni.”

Gyári ülést érdemelne, de még egy évig marasztalná versenyzőjét Rossi jobbkeze

Ami Bezzecchit illeti, az is szóba került, hogy a gyári Ducati szerződtesse őt a következő évre. Bár jelenlegi csapata így nyilvánvalóan elveszítené őt, ez esetben mégis boldogok lennének. „Mindig is azt mondtam, hogy az a célunk, hogy a versenyzőinket egy napon felvigyék a gyári csapatba, mert ez azt jelentené, hogy jó munkát végeztünk – fogalmazott Salucci. – Szóval ha elveszíteném őt egy gyári istálló miatt, őszintén szólva örülnék neki.”

A tavalyi évben Marini megkapta a legújabb motort a Ducatitól, idén viszont mindketten a Desmosedici GP22-est használják. Salucci elárulta, hogy már zajlanak a tárgyalások azzal kapcsolatban, hogy jövőre megkapják-e a legújabb versenygépet. „Igen, mindkét versenyzőnknek szeretnénk gyári támogatást, de őket Bezzecchi jobban érdekli, így az elképzelés az lenne, hogy Marco kicsit több támogatást kapna – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Marini esetében ez döntés kérdése, de ezek inkább a Ducati kezében vannak, mint a miénkben.”

Ami a kicsit hosszabb távú jövőt illeti, nemcsak a pilótafelállással, hanem a motor márkájának kérdésével is foglalkozniuk kell. Jövőre még biztosan a Ducatinál maradnak, de felmerült, hogy utána esetleg Yamahára váltanak, ami Rossi erős kötődése miatt még adná is magát. Más kérdés, hogy a két gyártó jelenlegi állapotát elnézve ég és föld a különbség az olaszok javára, de Salucci nem zárta ki a váltás lehetőségét.

„2024-re biztosan [a Ducatinál maradunk] – szögezte le az olasz szakember. – 2024 végéig szerződésünk van a Ducatival, ahogyan azt többször is hangsúlyoztam, még akkor is, amikor senki nem akarta elhinni. Aztán 2025-re természetesen körülnézünk, és kiválasztjuk azt a motort, amelyik a legjobban illik a projektünkhöz.”