Stefan Pierer, a KTM-et és a GasGast is birtokló cégcsoport vezérigazgatója elképzelhetőnek tartja, hogy visszahozza a királykategóriába az MV Agustát. Mindez olyan formában lenne megvalósítható, ahogyan a Forma–1 privát csapatai működnek.
A Suzuki tavaly év végi kiszállásával felszabadult két hely a MotoGP mezőnyében. Ezt idén senki nem töltötte be, és Carmelo Ezpeleta, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója megerősítette, hogy a helyzet jövőre sem változik ilyen téren. Az azt követő idényre viszont már más lehet a szituáció, nem beszélve az utána következő időszakról.
Stefan Pierer, a KTM-et és a GasGast birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatója már idén is próbálkozott azzal, hogy jövőre elindíthassa a cég harmadik márkáját, a Husqvarnát, szintén a KTM motorjaival. Mindez nem jött össze, hosszú távon viszont egy másik márkát hozhat be a királykategóriába. Ez pedig nem más, mint az MV Agusta, amelyben jelenleg 25,1 százalékos részesedésük van, de ez középtávon növekedni fog.
„Nem hiszem, hogy idén megtörténik, de 2025 végén az MV Agusta csatlakozik [a cégcsoporthoz] – nyilatkozta Pierer a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában, ám pontos részleteket még ő sem tud. – Vagy száz százalékos [lesz a részesedés], vagy legalábbis többségi tulajdon lesz, valami ilyesmi. Mindig is ez volt a szándék mindkét fél részéről.”
Az MV Agusta legendás márkának számít a motorversenyzésben. Ami az 500 köbcentiméteres kategóriát illeti, 1956-ban, valamint 1958 és 1974 között zsinórban 17 évig ők adták az egyéni világbajnokot, és ezekben az években 1966 és 1974 kivételével a gyártók közötti pontversenyt is megnyerték. Emellett a kisebb kategóriákban is szép sikereket értek el. Az 1976-os idény végén viszont kiszálltak, és a legmagasabb géposztályba azóta sem tértek vissza, de ez néhány év múlva akár meg is változhat.
„2027-re nem tartom kizártnak, hogy az MV Agustával saját márkaként indulok a MotoGP-ben – jelentette ki Pierer. – Egy bizonyos ponton el kell kezdeni. Az MV Agusta rengeteg világbajnoki címet nyert, függetlenül attól, hogy most a luxusszektorban [tevékenykedik]. Ezért nem zárom ki, hogy 2026 után az MV Agusta részt vegyen a MotoGP-ben.”
Mindez azonban szinte biztosan nem úgy fog megtörténni, hogy az MV Agusta teljesen különálló gyártóként csatlakozik a mezőnyhöz, aminek pusztán gazdasági okai vannak. Az osztrák üzletember egy olyan megoldást tart elképzelhetőek, amelyet a Forma–1 privát csapatai is alkalmaznak: az olasz márka saját vázzal, de a KTM erőforrásával versenyezhet. „A MotoGP a Forma–1 irányába fog menni – fogalmazott. – Az erőforrások olyanok lesznek, mint az F1-ben. A csapatoknak eltérő lesz a vázuk, de az erőforrás ugyanaz lesz.”