back to top
2024. november 22. 04:58
KezdőlapMotoGPLin Jarvis egyenrangú szabályokat szeretne, és új gyártók belépését a MotoGP-be

Lin Jarvis egyenrangú szabályokat szeretne, és új gyártók belépését a MotoGP-be

A Yamaha versenyfőnöke, Lin Jarvis kommentálta elmagyarázta, hogy a jelenlegi szabálykönyvet hogyan kellene átalakítani ahhoz, hogy új gyártókat vonzzon a királykategóriába.

Francesco Bagnaia, Jorge Martín, Marco Bezzecchi és Johann Zarco révén jelenleg négy Ducati-pilóta van a világbajnokság első öt helyezettje között. Míg a Ducati nyolc motorral indul, addig az Aprilia, a KTM és a Honda csak néggyel, a Yamaha pedig mindössze két versenyzővel, a Fabio Quartararo és Franco Morbidelli személyében.

Az Aprilia vezérigazgatója, Massimo Rivola ezért úgy gondolja, hogy a Ducati nyolc motorja túl sok, hiszen a kevés tesztnap miatt nagy előnyben vannak. A Yamaha versenyigazgatója, Lin Jarvis ezzel szemben differenciáltabban látja a helyzetet.

„Tiszteletben tartom Massimo véleményét. Nem akarunk kifogásokat keresni arra, hogy miért nem vagyunk versenyképesek. Ezek a szabályok.”

„A Ducati nagyon jól olvasott a szabálykönyv sorai között, de nyolc tényleg túl sok. Hat is elég lenne. A mai szabályokkal és a sprintekkel túl sok adatuk van. A modern számítógépeknek és az értékelési lehetőségeknek köszönhetően túl nagy az előnyük ennek következtében. Még Carmelo Ezpeleta is inkább négy motort szeretne minden gyártótól a rajtrácson látni.”

Túl sok a Ducati ─ az Aprilia versenyfőnöke intézkedéseket követel az ügyben

„Sajnos a Suzuki kiszállt. Ez mindenkit váratlanul ért, de ez történik a nagy cégekkel.”

Ahhoz, hogy a jövőben más gyártók is belevághassanak a MotoGP-be, a brit szerint szükség lenne a technikai szabályok átdolgozására, de ezeket egyelőre 2026-ig befagyasztották: „A 2026-os új szabályokra koncentrálunk, de előtte még 2024-re és 2025-re is kell tekintenünk. A szabályoknak mindenki számára egyformának kell lenniük, és garantálniuk kell a szoros versenyeket, túlzó költségek nélkül. Úgy kell kialakítani őket, hogy más gyártókat is motiváljanak a MotoGP-be való belépésre.”

Mely gyártók jöhetnek szóba? „A BMW már évek óta beszél erről, de nem áll szándékukban tényleg beszállni. A KTM jó példa erre, mivel ők úgy találták, hogy ez a sport a legjobb módja annak, hogy belépjenek a globális piacra. Talán a Triumph még szóba jöhetne, de előbb itt kell tartanunk a jelenlegi gyártókat.”