Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója úgy véli, Marco Bezzecchi rászolgált a gyári motorra, de ők ezt a VR46-nak nem tudják megadni, aminek egyszerű oka van. Az olasz versenyző szerint nehéz dolga volt az Osztrák Nagydíjon, miután az időmérő és a sprintfutam sem úgy sikerült, ahogyan szerette volna.
Marco Bezzecchinek a szezon első részében nyújtott teljesítménye az év egyik üde színfoltja volt. A VR46 versenyzője megszerezte pályafutása első két futamgyőzelmét a MotoGP-ben, és egy ideig úgy tűnt, hogy a világbajnoki címért is harcba szállhat. Mostanra Francesco Bagnaia már tetemes előnyt épített ki, de honfitársa teljesítménye szintén megsüvegelendő.
Annak tudatában pedig főleg, hogy mindezt a tavalyi Ducatin érte el, hiszen csapata a Desmosedici GP22-est használja. Az istálló vezetése mindent megtett annak érdekében, hogy jövőre legalább ő kapja meg a legújabb versenygépet, hogy ezzel is növeljék Bezzecchi maradásának esélyét. Bár Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse vezérigazgatója méltatta a 24 éves motorost, leszögezte, hogy erre szerződéses okokból nincs lehetőség.
„Ebben a témában nincs sok mozgástér – nyilatkozta a GPone.com-nak. – Szerintünk Marco megérdemel egy gyári motort, mert megmutatta, hogy megvan hozzá a tehetsége és a képessége, az ajánlatunknak viszont megvannak a határai. Vannak megállapodások, és a gyári motorokkal a Pramac csapata rendelkezik, mi semmit sem tudtunk tenni az ügyben.”
Hozzá kell tenni, hogy a jelek szerint Bezzecchi annak ellenére is marad mostani csapatánál, hogy jövőre sem kap gyári motort. Erről persze még nem érkezett hivatalos bejelentés, de az érintett elárulta, hogy a döntés már megszületett, és szavai alapján igencsak meglepő lenne, ha 2024-ben egy másik csapat színeiben láthatnánk a rajtrácson.
A bajnokság harmadik helyezettjének számára nem a legjobban sikerült az előző két hétvége: Silverstone-ban saját hibából esett ki, míg az Osztrák Nagydíj sprintfutamán belekeveredett az első kanyarban történt balesetbe. Vasárnap viszont egy harmadik hellyel vigasztalódhatott, miután a a hetedik helyről sikerült felkapaszkodnia a dobogóra.
„A sprinten, ahol az elején nagy volt a káosz, sajnos nem tudtam megmutatni a bennem rejlő potenciált – fogalmazott Bezzecchi. – Szóval a versenyre nagyon felpörögtem, hogy visszavágjak. A hetedik helyről [indulva] nem volt könnyű, mert az időmérőn talán kicsit túl ideges voltam, és túlságosan erőltettem. A legjobb körömben nagyon sok hibát követtem el. Hátulról indultam, de ugyanazt a stratégiát követtem, mint a sprinten. Maverick [Viñales] megint kiszorított a [pálya] szélére, de szerencsére összeérés nélkül. Nem az ő hibája volt, mert már a boly közepén volt.”