Massimo Rivola, a gyári Aprilia versenyigazgatója az egekig magasztalta pilótáit a katalóniai kettős győzelem után. Az olasz tudja, min kell dolgoznia a gyárnak ahhoz, hogy a jövőben tartósan felvehesse a versenyt a Ducatival.
Amióta Massimo Rivola 2019-ben versenyigazgatóként csatlakozott az Aprilia Racinghez, azóta a noalei gyár folyamatosan fejlődik. Míg Aleix Espargaró 2019-ben csak tizennegyedik volt a világbajnokságon, két évvel később már a nyolcadik helyre kúszott fel. Maverick Viñales pedig 2021-ben nagy reményekkel csatlakozott a csapathoz.
2022-ben az olaszok Espargaróval jelentős mérföldkövet értek el, amikor megszerezték első győzelmüket az Argentin Nagydíjon. A spanyol a világbajnoki címért is sokáig küzdött, összesítésben negyedikként zárta az évet.
Az eredmények igazolták a szakembert, amikor Razlan Razali alakulata, az RNF MotoGP Team 2023-ra szakított a Yamahával, és Apriliára váltott.
A Katalán Nagydíjon az Aprilia saját MotoGP-történetének eddigi legnagyobb sikerét érte el. A gyári csapatból sokáig Viñales vezette a mezőnyt, a verseny vége előtt hat körrel azonban Espargaró megelőzte, és az első helyen ért célba. Viñales a második lett, az RNF versenyzője, Miguel Oliveira pedig az ötödik pozíciót szerezte meg.
There's the move! 👊
Maverick goes wide and takes the shortcut! 💨#CatalanGP 🏁 pic.twitter.com/xLqobF17jL
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 3, 2023
„Majdnem tökéletes napunk volt, tekintve, hogy Raúl Fernándeznek technikai problémák miatt fel kellett adni a versenyt. Ő is sokáig a legjobb nyolc között küzdött, minden esélye megvolt a jó eredményre. Nagyon büszke vagyok a pilótáinkra, mert kivételes csapatszellemről tettek tanúbizonyságot” – mondta elégedetten Rivola.
Az 51 éves Rivola így emlékezett vissza az elmúlt évekre: „Nagyszerű látni, mit értünk el a munkánkkal. 2019-ben pont a Katalán Nagydíjon voltam egy barátommal, és kijelentettem, alig várom, hogy lássam, hol tartunk öt év múlva. Ha erre gondolok, igazán elégedettnek érzem magam.”
2019-ben az Aprilia csak a tizenkettedik helyen végzett Espargaróval, Bradley Smith pedig a tizenhatodik lett.
Minden öröm ellenére a szakember hangsúlyozta: „Ez nem egy szokványos verseny volt számunkra. A karakterisztikája és felülete miatt, a katalóniai az egyik legelőnyösebb pálya az Aprilia számára.”
A közelgő San Marinó-i GP-vel kapcsolatban az olasz nem annyira optimista: „Misano nem tartozik a kedvenc pályáink közé. Maverick gyors, mert tavaly dobogós volt, remélem, idén is ott fog állni. De természetesen a ducatis srácok nagyon jók, szóval meglátjuk, mit hoz a jövő hét” – fogalmazott a legutóbbi futam után.
„A Ducatinak most van egy olyan motorja, amely minden versenypályán tökéletesen működik. Természetesen nyolc motorral óriási előnyük van, más módot kell találnunk, hogy ezt a hátrányt kompenzáljuk” – értékelte a Ducati erejét Rivola.
Arra a kérdésre, hogy a szatellitcsapat, az RNF is fel lesz-e szerelve 2024-ben az RS-GP24-gyel, Rivola egyértelmű választ adott. „Semmi esély nincs. Négy gyári motor túl drága nekünk. Ha az RNF beszáll a költségekbe, akkor tudjuk biztosítani, de lépésről lépésre haladunk.”
A gyártók világbajnokságának állása
# | Gyártó | Pontszám |
1. | Ducati | 379 |
2. | KTM | 215 |
3. | Aprilia | 203 |
4. | Yamaha | 102 |
5. | Honda | & |