Francesco Bagnaia szerint az új első guminyomás-szabályok miatt nagyon nehéz előzni a MotoGP-ben.
A regnáló világbajnok jelenleg vezeti a MotoGP tabelláját, annak ellenére, hogy Jorge Martín a Misanóban aratott kettős győzelmét követően jelentősen faragott a hátrányából az olasszal szemben. Martín a sprintverseny minden körét vezette, mielőtt ugyanezt tette volna a 27 körös nagydíj során. Ez nagyrészt annak volt köszönhető, hogy nagyszerű volt a tempója, azonban Pecco Bagnaia és Marco Bezzecchi is képes volt a korai szakaszon Martín kihívója lenni, mielőtt az első guminyomásuk megnőtt volna.
Az előzések hiányáról Bagnaia így nyilatkozott: „Számomra ez az új szabályozás miatt is van, ami az első guminyomásról szól, ami nem teszi lehetővé az előzést. Amikor végre előkészítesz egy manővert, négy vagy öt körrel később már túl magas az első nyomásod, és nem tudsz próbálkozni. Ha túl sokat kockáztatsz, akkor elkezded elveszíteni a motor elejét. Az első nyomásra vonatkozó új szabályozás egy kicsit katasztrofális az ilyen dolgok szempontjából.”
Bagnaia elmondta, miben tartja Pedrosát a világ egyik legjobbjának
A Brit Nagydíj után kötelezővé tették azt a szabályt, amely szerint a versenyzőknek minimum 1,8 bar nyomással kell rendelkezniük az első gumit illetően, de ahogy az várható volt, amikor más versenyzőket követnek, a nyomás ingadozik, ami könnyen bukáshoz vezethet. Ezt Bagnaia is elismerte, mondván: „Nagyon könnyű elveszíteni az elejét. És olyan körülmények között, mint [a nagydíjon] egy olyan pályán, mint Misano, ahol sokat kell fékezni, az első nyomás nagyon nagy korlátot jelenthet. Jobban át kell gondolnunk, hogy mi fog történni a versenyen, mert ha sokat vagy elöl, az is más, illetve ha valaki mögött haladsz, az megint más forgatókönyv. Szóval, ez sok mindent befolyásol, de ez a szabály nem teszi biztonságosabbá a sportunkat.”