Egy thaiföldi kereskedő eladásra kínálta a MotoGP-ből tavaly távozott Suzuki GSX-RR kódnevű motorját. A versenygépből csak a váz és az erőforrás maradt meg, de extra költségen további alkatrészek vásárlására is van lehetőség.
A Suzuki tavaly úgy döntött, hogy év végén kiszáll a MotoGP-ből, így idén már nincsenek ott a mezőnyben. Ennek kapcsán mindkét akkori versenyzőt, Joan Mirt és Álex Rinst is megkérdezték, hogy megkapják-e ajándékba az egyik motort. Azonban mindketten nemmel feleltek, ugyanis Japánban a MotoGP-gépek luxuscikknek számítanak, amelyekre szigorú adózási törvények vonatkoznak.
Ennek következtében arról lehetett hallani, hogy a japán gyártó egyetlen kivétellel minden GSX-RR-t megsemmisített, az az egy pedig a múzeumba került. Azonban a Motosprint.it kiszúrta, hogy tíz hónappal azután, hogy Rins megnyerte a Suzuki történetének eddigi utolsó versenyét Valenciában, egy thaiföldi kereskedő eladásra kínált egy valódi GSX-RR-t.
Pontosabban azt, ami maradt belőle, hiszen a vázat és az erőforrást leszámítva mindent eltávolítottak a motorról. Ebben a formában 35 ezer euróért vagy 1,35 millió thai bátért lehet megvásárolni, mindkettő körülbelül 13,8 millió forintnak felel meg. Ez azonban nem minden, ugyanis extra költségen további alkatrészeket lehet beszerezni.
A Facebookon megjelent bejegyzés szerint ugyanis további 6500 bátért, vagyis körülbelül 66 ezer forintért karbon felniket, féktárcsákat és a Brembo által gyártott féknyergeket is lehet venni. Még így is meglehetősen valószínűtlen, hogy ezzel a motorral valaha is lehessen menni, de egy valódi gyűjtőnek alighanem tökéletes darab, amennyiben persze megengedheti magának.
A Suzuki a 2014-es visszatérésétől egészen a tavalyi kivonulásáig a GSX-RR modellt használta. A nyolc év (plusz egy verseny) alatt összesen hét futamgyőzelmet és további harmincegy dobogós helyezést szereztek, pole pozícióból viszont csak Aleix Espargarónak a 2015-ös Katalán Nagydíjon elért rajtelsősége jött össze. 2020-ban Mir révén az egyéni és a csapatok közötti világbajnoki címet is megnyerték, győzelmek terén viszont az öt diadalig jutó Rins volt a legsikeresebb pilóta ezen a motoron.
Egyébként nem ez az egyetlen módja annak, hogy egy valódi rajongó úgy érezhesse, hogy egy MotoGP-motor van a garázsában. Bár nem túl sokszor, de előfordult, hogy a bizonyos márkák legyártották a versenymotorjuk utcai változatát. 2006-ban a Ducati a Desmosedici RR-t, míg kilenc évvel később a Honda az RC213V-S-t mutatta be, majd dobta piacra.