Jorge Martín és Francesco Bagnaia együtt nyilatkoztak a bajnokságért folyatott küzdelemről, és a fordulatos indonéziai futamról. A Ducati két pilótája kulisszatitkokat is megosztott az újságírókkal, például, hogy mit gondolnak egymás vezetési stílusáról.
Jorge Martín és Francesco Bagnaia csütörtökön közösen ültek le beszélni a sajtó képviselőivel. A legfontosabb téma természetesen a bajnoki címért folytatott harc volt, és az indonéziai forduló, amely során rövid időre ugyan, de változás történt az tabella éllovasának pozíciójában is. A spanyol versenyző 66 pontos hátrányban volt a szezon során a tavalyi bajnokhoz képest, de a Lombok szigeten megrendezett sprintfutam előtt már csak 7 pont volt a differencia kettőjük között, és ez Martín az azt megelőző hét futam alatt elért hat (sprintfutamokkal együtt) győzelmének volt köszönhető.
Az előző hétvége mindkét pilóta számára intenzív volt. A Pramac versenyzője azután, hogy szombaton megnyerte a sprintet – Bagnaia pedig csak a nyolcadik helyet tudta megszerezni –, átvette a vezetés a bajnokságban. A vasárnapi futamon azonban fordult a kocka, az olasz versenyző a 13. helyről indulva megnyerte a versenyt, spanyol vetélytársa pedig az élről kiesve nullázott. Ausztráliába úgy érkeztek meg a felek, hogy a rutinosabb motoros 18 pontos előnyt tudhat a magáénak.
Martín mindezek ellenére nem vesztette el humorérzékét, hiszen kiemelte, hogy egy különleges rekordot már biztos magáénak tudhat, ő lett a legrövidebb ideig a bajnokság élén álló pilóta valaha. Ez annak a következménye, hogy a sprintfutamokat az idei évben vezették be, így korábban hétről hétre változhatott csak az éllovas, most pedig már szombatról vasárnapra is cserélődhet.
„Azt hiszem, hogy ez volt a történelem legrövidebb bajnokoki vezetés, kevesebb, mint 24 óra! Remélhetőleg sikerül visszahoznom azokat a pontokat, nagyon jó lenne, ha Valenciában még eséllyel küzdhetnék a bajnoki címért. Minden megtörténhet, én csak versenyképes próbálok majd lenni” – mondta el a 25 éves versenyző.
„Az biztos, hogy a verseny után nem volt egyszerű, azon az estén sokat gondoltam a hibámra, de szerencsére közvetlenül utána jön ez a futam. Próbáljunk meg itt jól teljesíteni! Azt gondolom, hogy semmin sem kell változtatnunk, versenyképesek vagyunk az összes hétvégén, majdnem mindig a győzelemért küzdünk. Összességében minden téren megvan a magabiztosságom, úgy érzem, hogy erős és gyors vagyok, szóval nyugodtnak kell maradnom, és profitálni ebből a sebességből. Az biztos, hogy talán nem úgy kellene ezt tennem, ahogy Indonéziában!”
#MotoGP Bagnaia y Martín responden: ¿Cuál es el punto fuerte y el débil de su rival? https://t.co/VjzEeigywv pic.twitter.com/MGrrZwyFDE
— Motorbike Magazine (@MotorbikeMag) October 19, 2023
Bagnaia érhetően más tónusban értékelte a mögöttünk hagyott hétvégét. A tavalyi bajnok kiemelte, hogy mekkorát léptek előre a korábbi versenyekhez képest, és a számára sem egyszerű versenyről is kaphattunk tőle egy személyes beszámolót.
„Abszolút remek volt. Egy nehéz időszakot követően végre újra nyerni tudtam, ezzel a teljesítménnyel, a 13. helyről indulva, ez fantasztikus. A motoron tapasztalt érzések miatt is boldog vagyok, lenyűgöző volt, elégedett voltam a fékezéssel és a tapadással is. A szombati nappal összehasonlítva már sokkal jobb volt, és ez egy nagy lökést adott a szezon további részére.”
„Egyáltalán nem számítottam rá, hogy újra én fogok az élen állni, mivel jó munkát végeztem, a harmadik kör végén már harmadik helyen voltam, és láttam, hogy Jorge még mindig ugyanazt a pozíciót foglalja el. Két-három körrel a bukása előtt nagyon, de tényleg nagyon keményen kezdte el nyomni, aztán esett. Amikor ezt észrevettem, tudtam, hogy nyugodtnak kell maradnom. Tisztában voltam vele, hogy jól menedzseltem a hátsó gumit, és amikor már csak tíz kör volt hátra, megpróbáltam közeledni Maverickhez [Viñaleshez], és megelőzni őt a győzelemért.”
Martín kitért arra is, hogy milyen versenyt szeretne majd Ausztráliában, ahol 2013 és 2022 között Jorge Lorenzo tartotta a pályacsúcsot, ám tavaly pont a spanyol tudta ezt megdönteni az időmérőn futott körével.
„Igazán különleges helyszín. Az előző szezonban, amikor a pályacsúcsot futottam, a verseny egy teljesen másik történet volt, nehéz volt elszakadni a többiektől, szóval ebben az évben meg kell próbálnunk erősebbnek lenni a küzdelemben, mint amilyenek tavaly voltunk, amikor kissé küszködtem a fékezéssel. Számunkra, akik a bajnokságért küzdünk, talán jobb lenne megpróbálni megoldani, hogy gyors verseny legyen, és akkor a csoport nem tizenöt, hanem csak hat vagy hét pilótából fog állni. Majd vasárnap meglátjuk.”
A két pilóta összehasonlította vezetési stílusukat, és megegyeztek abban, hogy mindketten különböző dolgokban erősek, máshol kerülnek előnybe a vetélytársakkal szemben.
„Ő a tapadás megtalálásában, és a kigyorsításban jó. A gyenge pontja – ami valójában nem gyenge pont, mert enélkül a vezetési stílus nélkül nem lenne ilyen gyors a kijáratoknál – a fékezés” – mondta el az olasz versenyző. „Igen, Pecco ennek az ellentéte, jól fékez, és talán a tapadáson veszít a kigyorsításoknál” – értett egyet márkatársával a Martín.