Nagy bajban van Carlos Tatay, aki nyáron szenvedett olyan súlyos balesetet a Moto2-es Európa-bajnokság portimãói futamán, hogy kerekesszékbe került. A spanyol versenyző ellátását nem fedezik azok a szervezetek, amelyeknek kellene, ehelyett egymással állnak vitában.
Carlos Tatay nyáron szenvedett rendkívül súlyos balesetet. A Pertamina Mandalika SAG pilótája a 2. körben bukott az 1-es kanyar előtt, és nagy erővel az aszfaltnak csapódott, majd nekicsúszott a korlátnak a Moto2-es Európa-bajnokság portimãói versenyén. Ezután kórházba szállították, ahol megműtötték, ám kiderült, hogy komoly sérülései vannak, és minimum ideiglenesen kerekesszékbe került.
A spanyol versenyző nemrég adott először interjút a történtek óta, ahol alapvetően jó hírekről számolt be: azt ugyan még nem tudta megmondani, hogy sérülése egészen pontosan mennyire súlyos, de igyekszik a történtek után is pozitívan látni a világot. Azonban nem sokkal később elárulta, hogy mindennek tetejében még pénzügyi gondokkal is küszködik.
Jó híreket közölt a kerekesszékbe került motorversenyző, már kezdi érezni a lábait
„Megoldásra van szükségünk, most – jelentette ki Nico Abad, egy spanyol műsorvezető YouTube-csatornájára közzétett videóban. – A kórházi számlát nem fizették ki, pedig a törvény szerint fedezniük kellene. Apám a főorvos irodája előtt sírt. Mondtam neki, hogy »Apa, el kell mondanod, mi folyik itt, mert ez így nem mehet tovább«.”
Az ügy hátterében az áll, hogy Spanyolországban hoztak egy törvényt, miszerint a szövetségeknek meg kell újítaniuk a sportolói biztosításokat. Ezt pedig 1994 óta nem tették meg. Jelenleg azonban nem mindenki fizette ki a részét, így Tatay és családja nagy gondban van. A 20 éves motorost emberi szempontból is nagyon rosszul érinti mindez.
„Ők voltak az elsők, akik fotózkodni hívtak, amikor megnyertem a Red Bull Rookies Cupot, és amikor második lettem a [Moto3-as] junior-világbajnokságon – mutatott rá. – Az, hogy így cserben hagytak, borzasztóan fáj. Mindenkit ismerek a szövetségben. Minden évben három engedélyt fizetek ki: a spanyol, a valenciai és a nemzetközi licencet. Csak a nemzetközi [szövetség] fedezte a saját részét. Minden spanyol pilóta egy 1994-es biztosítással versenyez, és a szövetség nem újította meg azt.”
A spanyol és a valenciai szövetség a beszélgetés pillanatáig tehát semmivel nem járult hozzá Tatay kórházi költségeihez. Ezt egyedül a helyi Nemzeti Sporttanács tette meg, amely fedezte azt, hogy bekerült a toledói kórházba, ahol folytathatta a rehabilitációt. Azonban mindez nem elég, így a két érintett szövetségnek vélhetően nagyon hamar megegyezésre kellene jutnia.