back to top
2024. november 22. 09:08
KezdőlapMotoGPMarc Márquez nem biztos benne, hogy jó döntést hozott

Marc Márquez nem biztos benne, hogy jó döntést hozott

A 2023-as MotoGP-szezon többek között a Ducati diadalmenetéről marad majd emlékezetes, az olasz márka pilótái az eddig lefutott 16 versenyből 13 alkalommal tudtak a dobogó legfelső fokára állni. Marc Márquez jövőre szintén a bolognaiak kötelékében fog versenyezni, a nyolcszoros bajnok viszont a sikerek ellenére sem teljesen biztos abban, hogy a helyes döntést hozta meg akkor, amikor aláírt a Gresinihez.

Marc Márquez jövőre már egy Ducatit fog terelgetni, méghozzá azt a motort, amellyel szinte biztos, hogy a mostani szezonban bajnokságot fognak nyerni. Az olasz márka az egyéni tabella első három helyének kisajátításán túl azt is elmondhatja magáról idén, hogy a 16 eddigi versenyből 13-at Bolognában fejlesztett motorral nyertek meg. Ez új rekordot jelent számukra, ráadásul a legutóbbi 42 verseny végén mindig képviselte valaki a gyártót a dobogón.

A nyolcszoros világbajnok mindezek ellenére sem iszik előre a medve bőrére. „Soha sem tudhatod, még mindig vannak kétségeim, és addig lesznek is, ameddig ki nem próbáltam a motort, de ez teljesen normális egy nagy horderejű döntés esetén. Amikor meglépsz egy ilyent, akkor meg vagy győződve [a helyességéről], de kérdőjelek és kétségek is vannak a fejedben. Ilyenkor azt gondolod, hogy talán azután, hogy 11 évig egyfajta motorral mentél, sok mindent kell majd módosítani a versenyzési stílusodon az alkalmazkodáshoz. Mindez egyáltalán nem könnyű.”

Marc Márquez szívesen visszatérne majd a Hondához?

Az idei évben egyetlen vasárnapi dobogós helyezését Japánban elérő pilóta nem becsüli le az olaszok jelenlegi nagyágyúinak teljesítményét. „Nagyon gyorsak [a Ducati jelenlegi pilótái], Martín nagyon gyors, Bagnaia szintén, de én most kizárólag a [jelenlegi] motoromra koncentrálok” – mondta a Honda versenyzője.

A japán márka idei teljesítményéről mindent elmond, hogy a bajnokságban legjobban álló pilótájuk is csak a 16. helyen van a tabellán, aki nem más, mint Márquez. A Phillip Island-i futamon szintén a spanyol versenyző végzett a legelőkelőbb helyen a Honda pilótái közül, ehhez akkor a 15. pozíció is elegendő volt. A hatszoros MotoGP-bajnok motorja rossz teljesítménye ellenére elutasította azt a felvetést, amely szerint a szezon hátralévő futamain elég lenne csak „utaznia”.

„Fenntartom az intenzitást, mivel ezt így kell csinálni, nem akarok csak utazni. Ha nem érzem [biztonságban magam], akkor nem fogom nyomni, de ha [biztonságosnak] érzem, akkor megyek, mert ezzel tudom fenntartani ezt a szintet. Ha négy versenyen csak pihensz, aztán egy új motorra kell átülnöd, akkor igen, lehet, hogy jobb neked, de a tested nem lesz kész. Meg fogom tartani a lelkesedést, és azt mondtam a japánoknak, hogy továbbra is küzdeni fogok és a legjobbamat fogom nyújtani.”

„A kvalifikáción szélárnyékot kell találnom, és ezt meg is fogom tenni. Ha ezen a versenyen kockáztatnom kell és a lágy [gumit] kell választanom, akkor megteszem. Az én mentalitásom ilyen, nem tudom más hozzáállással megközelíteni a versenyeket” – jelezte előre azt a tervét a Thai Nagydíjra a 30 éves versenyző, amely Francesco Bagnaiának nem valószínű, hogy elnyerte a tetszését.

Bagnaia szerint elfogadhatatlan, ami manapság a MotoGP-ben történik

Márquez az előző évben közel járt ahhoz, hogy megnyerje az Ausztrál Nagydíjat, végül Álex Rins mögött másodikként ért célba. Tavaly a lágy gumi használatával tudott ott lenni a végjátékban, idén azonban a gyorsabb verseny – több mint 11 másodperccel volt gyorsabb Johann Zarco mostani győztes ideje, mint Rinsé a tavalyi évből – miatt ez a taktika a Honda hátsó tengelyen fellépő tapadási gondjait is felerősítette.

„Ilyen a versenyzés, évről évre fejlődsz. A mostani futam jóval gyorsabb volt, mint a tavalyi, főleg az első része. Ez a pálya jól megy a vezetési stílusomhoz, de mégis kicsit szenvedtem, hasonlóan a Sachsenringhez, mivel nem volt oldalsó tapadásunk.  Bajban voltam a kanyarból való kigyorsításkor, ezen a területen időt vesztek. Az olyan pályák, mint Motegi, kényelmesebbek számomra… Buriram szintén. Malajziában és Katarban sokat szenvedünk, megpróbáljuk biztonságosan átvészelni azokat a futamokat, aztán Valenciában következik a bajnokság utolsó versenye.”