Marc Márquez ott lehet a november végén esedékes valenciai teszten, immáron a Gresini színeiben. Mindezt Alberto Puig, a gyári Honda csapatfőnöke jelentette be.
Marc Márquez nevéhez nemhogy az idei év, de a sportág történetének egyik, ha nem a legnagyobb horderejű átigazolás fűződik: a 30 éves versenyző tizenegy év után otthagyja a jelenleg szenvedő Hondát, és jövőre a Gresini Ducatinál fog versenyezni. Ezzel felül a mezőny egyértelműen legjobbnak tartott motorjára, igaz, nem a legújabb, hanem a 2023-as változatra.
Ahhoz, hogy mindez létrejöjjön, a japán gyártó nagyvonalúságára is szükség volt, hiszen Márquez szerződése 2024-ig szólt. Ezt közös megegyezéssel felbontották, ugyanakkor egészen mostanáig volt még egy kérdés: ott lehet-e a spanyol pilóta a szokásos, idény végi valenciai teszten? Ehhez ugyanis a Honda külön engedélyére volt szükség.
A nyolcszoros világbajnok kezdettől fogva optimistán fogalmazott ebben a kérdésben, de biztosat ő és más sem tudott mondani. Most viszont maga Alberto Puig, a Repsol Honda csapatfőnöke öntött tiszta vizet a pohárba, és közölte, hogy a japánok nem gördítenek akadályt történetük legsikeresebb pilótája elé, aki így már idén felülhet a Desmosedicire.
Marc Márqueznek megengedi a Honda, amit Rossinak nem tett lehetővé
„Ez minden versenyző számára fontos, amikor csapatot váltanak – válaszolta a Thai Nagydíj második szabadedzése alatt a MotoGP hivatalos honlapját képviselő Jack Appleyard kérdésére. – Az ilyesmi megesik, és a dolognak továbbra is úgy kell zajlania, ahogyan általában megy, szóval a Honda részéről nincs ellenvetés.”
A szóban forgó tesztet november 28-án, két nappal a szezonzáró Valenciai Nagydíj után rendezik. A gyártók ekkor ismét kipróbálhatják a következő évre szánt motor prototípusát. Persze a Gresini idén és jövőre is az előző évi versenygépet használja, ettől függetlenül Márquez számára nyilvánvalóan fontos, hogy már ebben az évben megízlelje a Ducatit. Ő maga korábban annyit mondott, hogy ha már most felülhet a bolognaiak motorjára, az egy nyugodtabb telet jelent számára.
A Honda ezzel tulajdonképpen csak beállt a sorba, hiszen a gyártók általában lehetővé teszik az őket elhagyó pilótának, hogy már Valenciában felüljön az új motorjára. Igaz, a legismertebb kivétel éppen a japánok nevéhez fűződik, akik 2003 végén ragaszkodtak ahhoz, hogy Valentino Rossi csak a következő esztendőben mehessen a Yamahán. Hozzá kell tenni, hogy akkor jóval később derült fény a szakításra, és a felek sokkal rosszabb viszonyban váltak el, mint most.