A héten indul a Superenduro-világbajnokság 2023/2024-es szezonja, amely 2024. február 3-án a budapesti MVM Dome-ba is ellátogat. A pályát tervező Németh Kornél szerint világszínvonalú az új helyszín, ahol meglepetéssel is készül a versenyzőknek és a közönségnek egyaránt.
Új helyszínen, a budapesti MVM Dome-ban rendezi meg a TRP Hungary a 2024. február 3-án zajló Superenduro GP of Hungary versenyt. A régió legnagyobb fedett sportcsarnokában várhatóan a régió legnagyobb motoros eseménye zajlik majd, rekord létszámú közönség szurkolhat a versenyzőknek, köztük a Prestige-ben induló Szőke Márknak és Zsigovits Norbertnek, valamint a Juniorok között versenyző Liszka Rolandnak.
Az új helyszín azonban nem jelenti azt, hogy változik a recept: a pályát az eddigiekhez hasonlóan a hazai motocross- és Superenduro-legenda, ifj. Németh Kornél tervezi, aki a helyszín legutóbbi bejárása alkalmával a P1race.hu-nak felfedett néhány szempontot, amit figyelembe vesz a 2024-es nyomvonal kialakításakor.
„A régi hellyel az volt a baj, hogy nem volt elég széles. Most ezt megoldottuk, ehelyett viszont azt kaptunk, hogy nem olyan hosszú mint a másik aréna volt, de összességében gyönyörű a hely, jó helyen van, nagy a parkoló, és könnyű beállni. Még látványosabb, még ugrósabb pályát szeretnék csinálni, mint tavaly” – jelentette ki a korábbi motorversenyző.
Ifj. Németh Kornél szerint az MVM Dome a világon „bárhol megállja a helyét”, és teljesen alkalmas arra, hogy az offroad motorozás tekintetében a legmagasabb színvonalú versenyt rendezhessék benne. Noha az idei verseny a Papp László Budapest Sportarénában telt ház előtt zajlott, mindenkit biztatott arra, hogy ha eddig csak videón látta a versenyeket, személyesen is nézze meg a küzdelmet.
„Élőben teljesen más! Olyan, mint amikor valaki látta a Grand Canyont a tévében, aztán ott áll előtte! Teljesen más, mindenképpen jöjjön el mindenki, és nézze meg!” – jelentette ki.
Ismét lesz újdonság a pályán
Az idei év elején megrendezett versenyen több olyan pályaelem is volt, amely a budapesti pályákban korábban nem szerepelt. A nyomvonal kialakításához körülbelül 1200 köbméter nedves földre volt szükség, ami nagyságrendileg 1600 tonnát jelentett. Ezt 30 centiméter vastagon terítették el, leszámítva természetesen az ugróakadályokat, amelyek 1-2 méter magasra nyúltak.
Emellett pedig 40-40 tonna követ és faanyagot, valamint 3,2 tonna üvegszálas csőelemet is be kellett szállítani az aréna területére. Miután ez megtörtént, három, egyenként 3 tonnás Bobcat munkagép, valamint egy 1,7 tonnát nyomó Kubota minikotró állt rendelkezésre. Az alapanyagokat összesen 84 kamion és 3 teherautó szállította be.
A felhasznált anyagok révén minden korábbinál nehezebb pálya alakult ki, olyannyira, hogy az egyébként edzett versenyzők is jelezték, hogy túlságosan kemény megterhelést okozott. Ifj. Németh Kornél kérdésünkre elmondta, megkérdezi a véleményeket és nem is veszi zokon a kritikát, viszont a különböző motorverseny-kategóriákból érkező versenyzők igényeinek nem lehet egyszerre megfelelni.
„A mátrix mindig brutális volt a magyarországi versenyen, az előző versenyen annyira, hogy a profik azt mondták, hogy ezen javítsak, és legyen egyszerűbb. Az marad olyan, amilyen volt, viszont lesz meglepetés, ami az ugrókat illeti. Nagyon komoly lesz” – ígérte, de további részleteket egyelőre nem akart felfedni.
Lényegében bő két hónap maradt az előkészületekre: ifj. Németh Kornél abban bízik, hogy enyhe tél lesz, ami a versenyzőknek is kedvez, hiszen sokáig és sokat tudnak motorozni a versenyeken kívül is, emellett véglegesíteni kell a terveket és a rendezővel, valamint a partnerekkel egyeztetve meg kell szervezni az építés és a bontás teljes menetét is.
A Superenduro GP of Hungary iránt közben jelentős az érdeklődés: a Gold és a Paddock jegyek csaknem fele gazdára talált az Elővétel I-es időszak végéig, és a rendező várakozása szerint karácsonyig a legjobb helyek mindegyike elkelhet a versenyre, amely során a Prestige, a Junior, az Európa-kupa és a gyerekeknek kiírt kategória mezőnye is pályára lép.