back to top
2024. november 22. 00:18
KezdőlapSuperbikeRea szerint igazságtalan előnyt élvez a Ducati

Rea szerint igazságtalan előnyt élvez a Ducati

Nem méltányos, hogy a Ducati jóval drágább motort indíthat a Superbike-világbajnokságon – erről beszélt nemrég Jonathan Rea. A hatszoros világbajnok szerint ráadásul az olaszokra a jó teljesítményük miatt „büntetésként” kirótt ballaszt sem fogja igazán lelassítani őket.

A Superbike-világbajnokságon domináló Ducati igazságtalan előnyt élvez a többi gyártóval szemben, legalábbis Jonathan Rea szerint. A Yamahához az idei szezon végén átigazoló versenyző a Milánói Motorkiállításon (EICMA) – az itt bemutatott újdonságokról több cikket is megtalálnak az oldalunkon, amelyeket ezen a linken keresztül érhetnek el – járt, ahol aggodalmának adott hangot.

Rea eséssel kezdte pályafutását a Yamahánál, de pozitívan értékelte az első tesztnapját

Rea szerint eléggé problémás, hogy a Superbike-világbajnokságon 44 ezer euróba kerülő motorokkal küzdenek olyanok ellen, amelyeknek „alig” 20 ezer euró körül van az ára, annak ellenére, hogy a szabályok szerint a gépeknek a szabvány gyártmányokhoz kellene közel állnia. Az északír versenyző külön kihangsúlyozta, hogy a Dornának ezt minél előbb meg kellene oldania, majd elmondta, hogy abban reménykedik, hogy így is versenyképes tud majd lenni az R1-gyel. A hatszoros világbajnokot azután persze megkérdezték, hogy a Ducati hibája-e, hogy a Yamaha nem gyárt olyan motort ebben a kategóriában, amelyet hasonló áron lehetne eladni, mint a bolognaiak gépét, de erre nem érkezett válasz.

Jövőre a Ducati motorjai hét kilónyi súlyt fognak nehezékként cipelni a teljesítménykiegyenlítés érdekében. A 119 Superbike-futamgyőzelemmel rendelkező pilóta azonban szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy ez mennyire fogja visszafogni őket, és kétszeres világbajnok pilótájukat. „Hét kilónyi ballaszt? Álvaro Bautista egy nagyszerű fizikai állapotban lévő és jól felkészült versenyző, a Ducati és ő biztosan meg fogják találni a megoldást arra, hogy elöl maradjanak” – mondta a 38 éves motoros.

A Ducati történelmi évet teljesít 2023-ban

A Superbike-világbajnokságon jelenleg öt konstrukciót találhatunk. Ezeknek a pontos árát nehéz lenne meghatározni, hiszen az összeget sok minden (például, hogy hol adják el a motort, vagy, hogy mikor gyártották) befolyásolhatja. Annak érdekében, hogy olvasóink mégis valamilyen képet kapjanak a motorok értékének egymáshoz viszonyított arányáról, összegyűjtöttük egy külföldi oldal által a típusok alapkiviteleinek legutolsó elérhető áraként mutatott összegeket. Ebben az áruházban legolcsóbban a Kawasaki Ninja ZX-10RR-t lehetett megvenni, körülbelül 19 ezer euróért. Ezzel nagyjából egy árkategóriát képviselt a Yamaha YZF R1 (22 ezer euró), és a Honda CBR1000RR-R (26 ezer euró) is. A BMW M 1000 RR-t ennél jóval drágábban lehet csak elérni (55 ezer euró), azonban a ledrágább motornak egyértelműen a Ducati Panigale V4 R-t tekinthetjük, amely most 78 ezer euróba kerül.