Carlo Pernat azon kesergett, hogy a motorversenyzésben már nincs meg a szenvedély, mivel a mai pilóták már sokkal rendezettebben élik az életüket. A 75 éves menedzser nem akarja megismerni azt a világot, amely szerinte a MotoGP-re vár.
Carlo Pernat nemrég adott interjút az Australian Motorcycle News nyomtatott kiadásának. A lap a „motorversenyzés rock and roll korszakának utolsó túlélőjeként” jellemzi a szakembert, aki jelenleg Enea Bastianini, a Moto2-ben szereplő Tony Arbolino, valamint az Endurance-világbajnok Nicolò Canepa menedzsereként dolgozik.
Valóban, amikor Pernat először megjelent a paddockban, teljesen más hozzáállás jellemezte a közeget. A versenyzők egy része még a hétvégéken is alkoholt fogyasztott, de olykor másféle drogok is megjelentek, nem beszélve arról, hogy jó néhányan számos nővel ismerkedtek meg közelebbről. Ehhez képest a mostani pilóták és a körülötte dolgozók sokkal profibb hozzáállást tanúsítanak, ám ez az olasz szakembernek nem tetszik.
„Elképesztőek voltak az együtt töltött vasárnap éjjelek – nyilatkozta. – Tíz sör Eddie Lawsonnal, Wayne Gardnerrel, Luca Cadalorával, együtt mindannyiukkal. Vagy az azt követő éjszaka, hogy Valentino [Rossi] Rio de Janeiróban megnyerte az 1999-es 250 köbcentis világbajnokságot. Mamma mia! Most minden pilóta húszéves korában megházasodik, gyerekei lesznek, úgyhogy vasárnap éjjel már ágyban vannak. Emlékszik Marco Lucchinellire vagy Barry Sheene-re? Huszonhét-huszonnyolc éves korukig minden nap és minden éjszaka b*sztak, A motorversenyzés többé már nem a szexről, a drogokról és a rock and rollról szól, úgyhogy már nem ez az életem.”
Nőkkel és drogokkal ünnepelte meg menedzsere Capirossi szerződését, amibe újságírókat is bevont
Pernat már csak az életkora miatt sem annyira aktív, mint korábban, de azért rendszeresen jelen van a paddockban, hogy rajta tartsa szemét ügyfelein. A versenyzést továbbra is szereti, de úgy véli, hogy a MotoGP manapság sokkal „szárazabb”, mint korábban. „Szeretem a motorokat és a motorversenyzést, ez a szenvedélyem – jelentette ki. – Azonban a MotoGP most már egy más világ, kiölték belőle a szenvedélyt.”
Pernat a sportág jövőjéről, ha lehet, még lesújtóbb véleményt fogalmazott meg. Az egész világon megfigyelhető trend, hogy az elektromos, illetve a hibrid hajtás egyre inkább teret nyer magának, és kezdi kiszorítani a belső égésű motort. Ami a kétkerekű versenyzést illeti, 2019-ben életre hívták a MotoE-t, amely az idei évben már világbajnoki rangot kapott.
Persze az elektromos bajnokság nem a MotoGP helyett, hanem amellett működik, de Pernat úgy véli, idővel a királykategóriában is elektromos motorok lesznek, amit ő nem akar látni. „A MotoGP jövőjét az elektromos motorok jelentik – fogalmazott. – Ezt a világot én nem akarom ismerni. Számomra ez a vég, mint a The Doors dalában, mert ha nincs zaj, az emberek nem mennek ki a pályára.”