Sajtóértesülések szerint Davide Brivio visszatérhet a MotoGP-be, de nem a gyári Honda csapatfőnöki székét veszi át Alberto Puigtól. Az olasz szakembert a Yamaha ügyvezető igazgatói pozíciójával hozták szóba, amelyet jelenleg Lin Jarvis tölt be.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Davide Brivio befejezte Forma–1-es szerepvállalását, ugyanis a tavalyi év végén elhagyta az Alpine csapatát. Az 59 éves szakember 2021-ben igazolt a francia alakulathoz, ahol kezdetben sportigazgatóként, majd a versenyzést kibővítő projektek igazgatójaként tevékenykedett. Bár nemrég még ő maga is arról beszélt, hogy 2024-re is az enstone-i istállónál marad, ez végül nem így alakult.
Már a tényleges távozása előtt is felmerült, hogy visszatérhet a MotoGP-be, méghozzá Alberto Puig helyére, aki jelenleg a gyári Honda csapatfőnökeként dolgozik. A spanyol szakemberrel kapcsolatban felmerültek olyan pletykák, hogy a gyártó gyengélkedése miatt veszélybe került a pozíciója. Amikor viszont hivatalossá vált Brivio és az Alpine szakítása, már arról szóltak a hírek, hogy ez vélhetően nem fog megvalósulni.
Mindez azonban nem jelenti azt, hogy nem fog visszatérni a kétkerekű versenyzés királykategóriájába, sőt, a La Gazzetta dello Sport beszámolója szerint ez megtörténhet, csak éppen a Yamahánál. Az olasz lap szerint Lin Jarvisnak „a 2024-es lehet az utolsó éve” ügyvezető igazgatóként, utódja pedig a korábbi sikerkovács lehet.
A Suzuki sikerkovácsa távozik a Forma—1-es csapattól — újra a MotoGP-ben vállal munkát?
Brivio ugyanis korábban már egy kifejezetten sikeres korszakot töltött a Yamahánál. A leccói szakember 2001-ben kezdett el dolgozni a hangvillásoknál, és egészen 2010-ig volt a gyári alakulat csapatfőnöke. Hatalmas szerepet játszott Valentino Rossi elcsábításában, aki 2004-ben rögtön bajnokságot nyert az előző szezonban szenvedő gyártóval, majd ezt még háromszor megismételte. Jorge Lorenzo 2010-es sikerével együtt összesen öt egyéni, valamint ugyanennyi csapat- és négy konstruktőri bajnoki címben volt része.
Amikor a kilencszeres világbajnok a Ducatihoz igazolt, ő is elhagyta a Yamahát, és a VR46 pilótanevelő programot létrehozó honfitársa tanácsadója lett. 2013-ban a elfogadta a Suzuki ajánlatát, és a következő évben a MotoGP-be visszatérő gyártó csapatfőnöke lett. Velük szintén csúcsra ért, hiszen 2020-ban Joan Mir révén az egyéni, valamint a csapat-világbajnoki címet is behúzták.
Az olasz lap beszámolója alapján az sem kizárt, hogy a történelem kicsit más formában, de ismétli önmagát. Rossi istállója, a VR46 idén még a Ducati motorjait használja, de korántsem biztos, hogy ez jövőre is így lesz. A 2023-as szezon végén olyan híresztelések is felröppentek, hogy már alá is írtak a Yamahához. Ezek a hangok azóta elcsendesedtek, de a Gazzetta szerint „Brivio jelenléte kulcsfontosságú lehet” abban, hogy egykori versenyzőjének istállóját magukhoz csábítsák.