2024. február 29. 06:15
KezdőlapHírekA Suzuki sikerkovácsa távozik a Forma—1-es csapattól — újra a MotoGP-ben vállal...

A Suzuki sikerkovácsa távozik a Forma—1-es csapattól — újra a MotoGP-ben vállal munkát?

Davide Brivio elhagyja az Alpine Forma—1-es programját. A Suzuki korábbi csapatfőnöke – aki 2020-ban világbajnoki címet nyert Joan Mirrel – a korábbi híresztelésekkel ellentétben azonban valószínűleg nem fogja leváltani Alberto Puigot a Hondánál.

A Yamaha és a Suzuki korábbi csapatfőnöke, Davide Brivio távozik az Alpine Forma—1-es programjának vezetői pozíciójából. Korábban megbízható orgánumok arról írtak, hogy az új munkát kereső Brivio válthatja Alberto Puigot a Repsol Honda csapatfőnöki székében. A hírek szerint azért merülhetett fel a csapatfőnök leváltásának gondolata, mert a japán gyártó vezetősége és az exversenyző közti kapcsolat konfliktusokkal terhelt. Ennek ellenére Puigot nemrég megerősítették az állásában, ez pedig rossz hír lehetett az olasz szakember számára, akinek jövője bizonytalannak tűnik.

Kirúghatják a gyári Honda csapatfőnökét, a Suzuki sikerkovácsa érkezhet a helyére?

„Nem sok lehetőséget látok Brivio számára” – mondta a SPEEDWEEK-nek a MotoGP egyik jól ismert vezetője. Egy jól informált menedzser pedig arról számolt be az újságnak, hogy a könyvelő végzettségű sportvezető számára a Hondánál csak az újonnan létrehozott motorsport-igazgatói állás kínálkozik mint lehetőség. Ez a pozíció Puig főnökévé tenné, de német lap elismert újságírója szerint nehezen elképzelhető, hogy ők ketten ilyen formában jól tudjanak együttműködni.

Brivio a Superbike-világbajnokságon keresztül kapcsolódott be a professzionális motorsportok világába, 1990-ben az ebben a szériában szereplő Fabrizio Pirovano sajtófőnökeként kezdett el dolgozni. Ezután a sorozatban maradva a Belgarda Yamaha csapatfőnöke lett, majd 1993 és 2000 között a hangvillások gyári istállójánál töltötte be ugyanezt a pozíciót.

2001-ben korábbi sikereinek elismeréseként a japánok megtették MotoGP-istállójuk csapatfőnökévé. Az elmondások alapján nagyon fontos szerepet játszott abban, hogy el tudták csábítani Valentino Rossit a Hondától, a Doktor 2004-es váratlan átigazolásáról további érdekességeket ebben a cikkben olvashatnak. A páros közös munkája pedig négy világbajnoki címet hozott a konyhára, és Jorge Lorenzo is Brivio való működése idején emelhette fel a kupát a Yamaha színeiben.

2010-ben, amikor Rossi év végén a Ducatihoz távozott, Brivio is más kihívások után nézett, és három évre tanácsadóként a VR46 pilótanevelő programhoz csatlakozott. A Suzuki 2013-ban kereste meg egy ajánlattal, a japánok három évnyi szünet után terveztek visszatérni a MotoGP-be, és az 59 éves korábbi amatőr motokrosszversenyzőt nézték ki csapatvezetőnek. Ő pedig élt is ezzel a lehetőséggel, és a hamamacui vállalat gyári csapatánál helyezkedett el. Az ott töltött ideje alatt az ő vezetésével egy nagyszerű istálló épült fel, amelynek eredményeire Mir 2020-as világbajnoki címe tette fel a koronát. Ez egészen 2022 júliusáig tartott, amikor a márka bejelentette, hogy év végén újra megszüntetik programjukat a királykategóriában, a korábbi sikerkovács viszont már hamarabb távozott.

Brivio távozása lett volna a Suzuki-kivonulás előszele?

Brivio ugyanis 2021-ben az Alpine Forma—1-es csapatának sportigazgatója lett, azonban ez a megbízatása csak egy évig tartott. 2022-től a versenyzést kibővítő projektek igazgatói pozícióját töltötte be, ez többek között a juniornevelő program irányítását jelentette. A mostani hét keddjén pedig a felek bejelentették, hogy közös megegyezéssel felbontják a szerződésüket, és a leccói szakember elhagyja a francia csapatot.