2024. február 25. 18:53
KezdőlapMotoGPKirúghatják a gyári Honda csapatfőnökét, a Suzuki sikerkovácsa érkezhet a helyére?

Kirúghatják a gyári Honda csapatfőnökét, a Suzuki sikerkovácsa érkezhet a helyére?

Sajtóértesülések szerint Alberto Puigot eltávolíthatják a Repsol Honda csapatfőnöki pozíciójából, és Davide Brivio érkezhet a helyére. A MotoGP-ben legutóbb a Suzukinál dolgozó szakember több szempontból passzolna a rendszerbe, de cáfolta, hogy otthagyná az Alpine Forma–1-es istállóját.

Mostanra már teljesen egyértelművé vált, hogy a Hondának jelentős változásokra van szüksége. A japán gyártó az elmúlt két évben mindössze egy futamot nyert, azt sem a gyári csapattal, és jelen állás szerint zsinórban másodszor eshet meg velük az a szégyen, hogy az utolsó helyen végeznek a konstruktőri tabellán. Ennek tetejében még Marc Márquezt is elveszítik, aki megelégelte a gyengélkedést, és a Gresini Ducatinál próbál visszatalálni a győzelem útjára.

A Hondánál egy ideje már felismerték, hogy személyi változtatásokra van szükség. Tavaly kirúgták a Honda Racing Corporationnek, vagyis a japán gyártó versenyrészlegének technikai igazgatóját, Jokojama Takeót, helyére a Suzukinál hasonló pozícióban lévő Kavaucsi Ken érkezett. Szeptember végén a technológiafejlesztésért felelős vezérigazgatót, Kokubu Sinicsit is menesztették, a marketingért felelős vezető, Héctor Martín pedig a Mallorca labdarúgócsapatánál folytatja majd a pályafutását. Manuel Escámezt a technikai logisztikai koordinátort házon belül, a Superbike-részlegre helyezik át.

Elkezdődött a tisztogatás? – a Honda kirúgta veterán kulcsemberét

Azonban könnyen lehet, hogy itt még nincs vége, ugyanis a hírek szerint a HRC leginkább adminisztratív feladatokat ellátó igazgatóját, Kuvata Tecuhirót szintén nyugdíjazzák, és a jéghegy csúcsaként Alberto Puig csapatfőnök pozíciója is megingott. A Honda felső vezetése állítólag a gyenge teljesítmény mellett Márquez elvesztését is a spanyol szakember nyakába varrja.

„Szerződésem van 2024-re – válaszolta a SPEEDWEEK.com kérdésére Puig. – A fentieket kell megkérdezni.” Hogy valójában mi a helyzet, azt nehéz megmondani, hiszen a csapatfőnök igencsak beágyazódott a Hondához: amellett, hogy nagy hatalmat kapott, a Superbike-részleg tőle bérli az infrastruktúrájának egy részét. „Könnyebb volt megszabadulnia a brit kormánynak Boris Johnsontól, mint a HRC-nek Puigtól” – mondta egy bennfentes, mások szerint viszont Puig távozása ténykérdés. Utóbbi álláspont képviselői azzal érvelnek, hogy Valentino Rossi ezért egyezett bele, hogy féltestvére és jelenlegi pilótája, Luca Marini a Hondához igazoljon.

Főnöke mindent megpróbált, de több okból sem tarthatta vissza a sokáig hezitáló Marc Márquezt

A német szaklap arról is beszámolt, hogy ki lehet az utód, amennyiben Puig valóban elhagyja a Hondát. Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, Davide Brivio lehet a megoldás, aki 2014-től 2020-ig a Suzuki csapatfőnökeként tevékenykedett, és utolsó évében Joan Mir révén megszerezték az egyéni, valamint a csapat-világbajnoki címet.

Az olasz szakember aztán a Renault által működtetett Forma–1-es istállónál, az Alpine-nál folytatta karrierjét. Először a versenyigazgató posztját töltötte be, de a tavaly év elején történt átszervezések keretében a versenyzés kiterjesztéséről szóló projekt igazgatójának nevezték ki. Brivio egyes hangok szerint nem elégedett azzal, hogy nem kapott kellő befolyást a francia alakulatnál.

A Suzuki sikerkovácsának érkezése már tavaly is felmerült, amikor ellátogatott a Katalán Nagydíjra, ám ez akkor még téves információnak bizonyult. Idén a misanói hétvégén vendégeskedett, és a pletykák ismét felerősödtek, mígnem most már a legkomolyabb szakportálok is írtak az esetleges visszatéréséről a MotoGP-be. Brivio azonban cáfolta ezeket az értesüléseket.

„Az Alpine-nál maradok – szögezte le a SPEEDWEEK.com kérdésére Forma–1-es Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén. – Téves [információ], hogy 2023 végén lejár a szerződésem. A pontos időtartamáról nem tudok beszélni, de a következő évre is szól. Jelenleg nem tervezem, hogy más pozíciót vállaljak, és jól érzem magam az Alpine-nál. Ráadásul máshol nincs számomra munka, senki nem ajánlott nekem semmit. Szóval továbbra is azt fogom csinálni, amit most.”

Pedig Brivio érkezése több szempontból is adná magát. Az egyik pilótája az irányítása alatt világbajnoki címet szerző Mir, míg a másik minden bizonnyal Marini lenne. Az olasz szakember korábban a Yamahánál, majd a VR46 Akadémián is együtt dolgozott Rossival, ráadásul fia, Luca Brivio a kilencszeres világbajnok istállójának csapatkoordinátora. Ő azonban hangsúlyozta, hogy elköteleződött az Alpine iránt.

Megfontolnék-e egy állásajánlatot? Erre nehéz válaszolni, mert tudnom kellene, hogy ki érdeklődik, és miről szól az ajánlat – reagált arra a felvetésre, hogy visszatérne-e a MotoGP-be. – Tisztában vagyok vele, hogy milyen spekulációk vannak, de már van állásom az Alpine-nál a jövő évre. Boldog vagyok itt, és nem gondolkozom más munkán.”