Már csak a tüneteit igyekeznek enyhíteni a korábban a Superbike- és a gyorsaságimotoros-világbajnokságon is szereplő Anthony Gobertnek. A szomorú hírekről az ausztrál exversenyző öccse számolt be a közösségi médiában.
Szomorú hír jelent meg szerdán éjjel: Anthony Gobert végstádiumos betegségben szenved. A mindössze 49. életévében járó korábbi Superbike- és 500-as pilótát kórházban kezelik, de már csak a tüneteit próbálják enyhíteni. A borzasztó hírekről a nála hat évvel fiatalabb öccse, Aaron Gobert számolt be a közösségi médiában.
„Szomorúan kell bejelentenünk, hogy Anthony jelenleg kórházban van, palliatív ellátásban részesül, és egy rövid betegség után élete utolsó szakaszában van – olvasható a Facebook-oldalán. – Kérjük, legyetek tudatában annak, hogy a megfelelő időben minden rendelkezésre fejleményről be fogunk számolni. Ebben a nehéz időszakban az Anthonyról készült videók, amelyeket életének egy rendkívül nehéz periódusában terjesztettek, mélységesen aggasztóak. Azonban Anthony nevében köszönetet kell mondanunk a rengeteg szurkolójának, akik a versenyzői pályafutása során [támogatták].”
Anthony Gobert tinédzserként sikeres motokrosszversenyző volt, és jó néhány ausztrál nemzeti bajnokságot megnyert. Később viszont gyorsasági motorozásra váltott, ahol megnyerte a helyi Superbike-bajnokságot. A kategória világbajnoki mezőnyében 1994-ben mutatkozott be, és hazai pályán, Phillip Islanden mindjárt pole pozíciót szerzett, majd a második versenyt meg is nyerte egy Kawasakival. Ezzel 19 évesen és 239 naposan akkoriban minden idők legfiatalabb futamgyőztese lett, rekordját két évvel később Takeda Júicsi döntötte meg.
#Onthisday at 1995 WorldSBK raced for the first at Laguna Seca and Kawasaki took their 25th win in WorldSBK thanks to Anthony Gobert in a close finish with Ducati's Troy Corser! pic.twitter.com/tHqyMKfhaY
— WorldSBK (@WorldSBK) July 23, 2020
1995-ben már állandó versenyzőként szerepelhetett a Muzzy Kawasaki színeiben. Két versenyt is nyert, és a bajnoki helyezést tekintve ez volt karrierje legsikeresebb éve, hiszen a negyedik pozíciót szerezte meg. Egy évvel később háromszor ünnepelhetett a dobogó tetején, de mivel indonéziai sérülése miatt rengeteget kellett kihagynia, ez csak a tabella nyolcadik helyére volt elég.
1998-ban és 1999-ben Amerikában, az AMA Superbike-ban versenyzett, de utóbbi évben szabadkártyával elindulhatott a világbajnokság Laguna Seca-i hétvégéjén, ahol majdnem mindkét futamot megnyerte, de a második győzelem végül egy saját hibás esés miatt elmaradt. A 2000-es idény első részét ismét a vb mezőnyében, a Bimotával teljesítette, ám a csapat a szezon közepén csődbe ment. Utolsó Superbike-világbajnoki versenyét Brands Hatch-ben, egy Yamahával teljesítette, majd a következő években ismét az Egyesült Államokban, majd Ausztráliában versenyzett. 2006-ban két viadal erejéig a Supersport-vb-n is megfordult a sérült David Checa helyetteseként.
1997-ben a gyorsaságimotoros-világbajnokság 500 köbcentiméteres kategóriájában is lehetőséget kapott a gyári Suzukinál. Kilenc futamon indult, és egyetlen kiesésétől eltekintve mindig pontot szerzett, legjobb eredménye az ausztriai hetedik pozíció volt. Három fordulóval a vége előtt azonban menesztették, miután megbukott egy drogteszten. 1999-ben aztán még három, 2000-ben pedig egy futamon vehetett részt a legmagasabb géposztályban.
Drog- és alkoholproblémái pályafutásának, illetve életének későbbi részét is elkísérték. Visszavonulása után többször is keveredett rendőrségi ügybe akár elkövetőként, akár áldozatként. Az utcát és a börtönt is megjárta, de az elmúlt években sikerült felállnia a padlóról. Természetesen nem tudjuk, hogy pontosan milyen betegségben szenved, de egyáltalán nem kizárt, hogy mindez a korábbi életvitelének a következménye.