back to top
2024. november 22. 08:03
KezdőlapMotoGPMarc Márquez fúrhatja meg a Yamaha és a Pramac házasságát?

Marc Márquez fúrhatja meg a Yamaha és a Pramac házasságát?

Értesülések szerint jelentősen csökkent annak az esélye, hogy a Pramac Yamahára váltson. Könnyen elképzelhető, hogy ehhez Marc Márqueznek is köze lehet.

A Yamahának a tavalyi szezon eleje óta – amikor az RNF Apriliára váltott – csak két motorja van a rajtrácson. A japán gyártó jelenleg nagy erőkkel dolgozik azon, hogy meg tudjon állapodni egy istállóval, de egyáltalán nincs könnyű dolguk.

A mostani idény végén három szatellitcsapatnak jár le a szerződése: az LCR-nek, a VR46-nak és a Pramacnak. A monacói istálló egyelőre érinthetetlennek tűnik, Lucio Cecchinellóék nem akarják elhagyni a Hondát. Látszólag a másik két alakulat is nehezen lenne mozdítható, mivel jelenleg mindkettő a mezőny legjobb motorját gyártó Ducatival működik együtt. Ennek ellenére a Yamahát már mindkettővel szóba hozták, ahogyan a Gresinivel is, amelynek jövőre fut ki a szintén a bolognaiakkal kötött kontraktusa, de utóbbinak a tulajdonosa azóta már kizárta a váltás lehetőségét.

Tisztul a kép: a Gresini tulajdonosa kizárta annak a lehetőségét, hogy jövőre Yamahára váltanak

A Francia Nagydíj alatt a Yamaha egyik csapattagja elárulta az Autosportnak, hogy valójában eddig csak két csapatot kerestek meg az említettek közül. „Az elsőszámú alternatívánk mindig is a VR46 volt, de nem tudtuk meggyőzni őket. Így maradt a B-terv, tehát a Pramac, és most azt reméljük, hogy ők elfogadják az ajánlatunkat.” Ráadásul egy vezető beosztású munkatárs azt is elismerte, hogy nincs más opciójuk. „Nincs C-tervünk. Reméljük, hogy a Pramac elfogadja az ajánlatunkat, amely nagyon érdekes. De nincs más alternatíva a fejünkben” – jelentette ki.

Azonban a brit lap szerint az előző hétvégén „történt valami” a Le Mans-i paddockban, ami jelentősen, „50-ről 95 százalékra” növelte annak az esélyét, hogy a Pramac a Ducati kötelékében marad. Pedig a csapat tulajdonosa, Paolo Campinoti korábban már „komolyan fontolgatta” a váltást, amellyel feltehetően anyagi szempontból nagyon jól járt volna.

Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

Jogosan merülhet fel a kérdés: vajon mi lehetett az a dolog, amely ennyire hirtelen ilyen nagy változást eredményezett Campinoti hozzáállásában? A válasz szinte biztosan nem az, hogy a Ducati több pénzt és hozzájárulást igért, hiszen korábban a sportigazgatójuk pont ennek az ellenkezőjét, a támogatásuk csökkentését lebegtette meg.

Az viszont már könnyebben elképzelhető, hogy ennek a Ducati kötelékén belüli pilótakeringőhöz van köze. Jelenleg hárman vannak versenyben a bolognaiak gyári csapatának „másik” motorjáért (az „egyiket” Francesco Bagnaia már elfoglalta). Amennyiben azt Jorge Martínnak adnák Gigi Dall’Ignáék, de közben Marc Márquezt is meg szeretnék tartani, akkor a nyolcszoros világbajnok esetleg a Pramachoz kerülhet. Neki ugyanis saját elmondása szerint nem a „szín” fontos, hanem az, hogy a „lehető legújabb motoron” ülhessen, az olasz istálló pedig már most is a Desmosedici legfrissebb változatát használja. Azt pedig, hogy Márquez leigazolása mit jelent egy alakulatnak, jól érzékelteti Martín egyik nyilatkozata. A madridi pilóta azt mondta a honfitársáról, hogy „a marketing szempontjából ő egy fenevad”.

Martín megértené, ha a Ducati Marc Márquezt vinné fel a gyári csapatához helyette