Marco Bezzecchi elárulta, még nem tudott teljes mértékben alkalmazkodni idei motorjához, amely szerinte bonyolultabb a tavalyinál, ám nem bánta meg, hogy visszautasította a 2024-es Ducatit. A VR46 versenyzője arról is beszélt, hogy szeretne gyári csapathoz kerülni.
Marco Bezzecchi tavaly a tabella harmadik helyén végzett a MotoGP-ben, és ő volt a legjobb azok közül, akik nem gyári motoron versenyeztek. Úgy tűnt tehát, hogy az olasz pilóta szintet lépett, az idei évre viszont jelentősen visszaesett a teljesítménye. Öt forduló után az előző idényben két győzelemnél tartott, ebben a szezonban viszont csak egy dobogót szerzett.
Ráadásul azt sem teljesen önerőből, hiszen a Spanyol Nagydíjon Jorge Martín kiesett előle. Le Mans-ban aztán már egy ideig úgy nézett ki, hogy folytatódik a lendület, de a jó időmérő után mind a sprinten, mind a főfutamon bukott. Ennek következtében jelenleg 36 ponttal csupán a tizedik helyen áll a bajnokságban, közvetlenül csapattársa, Fabio Di Giannantonio mögött. Bezzecchi elárulta, továbbra sem barátkozott meg teljesen a Desmosedici GP23-assal, illetve az abroncsokkal.
Bezzecchi elárulta, milyen hiba vezetett a fájó kieséséhez a Le Mans-i sprinten
„A GP22-eshez képest ez bonyolultabb, nem feledve, hogy a gumik is újak – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A kanyarbemeneteket illetően gyorsan alkalmazkodtam, de az irányváltás közepén nehéz dolgom van, különösen, amikor a gázkarhoz nyúlok. Ebben a fázisban nagyon megnő a tapadás, és alulkormányzottságot tapasztalok. Mindenesetre dolgozom rajta, és optimista vagyok.”
Az eddigi versenyek alapján úgy tűnik, hogy idén nagyobb a különbség az aktuális és az előző évi Ducatik között. Mindez akár bosszanthatná is Bezzecchit, hiszen lett volna rá lehetősége, hogy 2024-ben már a gyári motorokat használó Pramacnál versenyezzen, ám ő továbbra is kitart a döntése mellett. „Igazából gondolkodtam rajta, hogy elmegyek, de nem bántam meg, hogy maradtam – szögezte le. – Utólag mindig könnyű beszélni, de továbbra is meg vagyok győződve róla, hogy jól csináltam.”
A 25 éves motoros esetében már tavaly is felmerült, hogy gyári csapathoz igazoljon, akkor elsősorban a Ducati és a Yamaha került szóba, de ilyen-olyan okokból végül egyik sem valósult meg. Harmadéves MotoGP-versenyzőként ugyanakkor most már kimondottan ilyen istállóhoz akar szerződni, mivel úgy véli, sokat fejlődött a legutóbbi kategóriaváltás óta. „Szeretnék gyári versenyző lenni, de tudom, hogy ehhez be kell bizonyítanom, hogy megérdemlem a lehetőséget” – fogalmazott.
Ami a Ducatit illeti, jövőre nem lesz esélye felülni a piros motorra, hiszen Francesco Bagnaia helye fix, csapattársa pedig Enea Bastianini, Martín és Marc Márquez közül kerül ki. Az utóbbi időszakban az Aprilia kapcsán merült fel a neve Alex Espargaró esetleges visszavonulása esetén, de Bezzecchi semmit nem akar elsietni. „Bizonyos lépéseket nem lehet egyedül megtenni, és a két félnek meg kell állapodnia, kicsit úgy, mint egy házasságban – jelentette ki. – Erről azonban még korai beszélni.”
Az Apriliának három kiszemeltje lehet arra az esetre, ha Espargaró a visszavonulás mellett döntene