Hubert Trunkenpolz, a KTM-et is tulajdonló Pierer Mobility Group igazgatótanácsának tagja leszögezte, hogy az idei gyengébb teljesítménye ellenére sem fontolgatták Brad Binder leváltását.
A KTM-et és a GasGast is birtokló Pierer Mobility AG vezetői nem sokat pihenhettek az elmúlt időszakban, hiszen nagyon aktívak voltak a pilótapiacon. Először felvitték a gyári csapatukhoz Pedro Acostát, majd a nevet változtató szatellitalakulatukhoz leigazolták Enea Bastianinit és Maverick Viñalest. Egyébként az utóbbi lépés miatt biztossá vált, hogy mind Jack Millernek, mind Augusto Fernándeznek új munkahely után kell néznie.
Ráadásul a tesztpilótájuk, Pol Espargaró elárulta, hogy Jorge Martínnak – aki végül az Apriliánál kötött ki – is tettek ajánlatot. Ezt hallva sokakban felmerült, hogy vajon akkor akár Brad Binder leváltását is fontolóra vehették? Egy korábbi nyilatkozatában Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója arra már utalt, hogy a dél-afrikai versenyzőt a szerződése alapján le tudnák fokozni a gyári csapattól, most viszont kiderült, hogy igazából sem ez, sem az elküldése nem merült fel.
Pol Espargaró: Bagnaia jobb versenyző, mint Binder? Szerintem nem
„Acosta kétségtelenül egy hatalmas tehetség. De ez nem jelenti azt, hogy Bradet partvonalra tesszük – nyilatkozta Hubert Trunkenpolz, a Pierer Mobility AG igazgatótanácsának tagja a GPone.com-nak. – Brad idén nagyon szerencsétlen volt, számtalan apró dolog elromlott körülötte. De mi nem hagyunk magára egy pilótát egy ilyen helyzetben. Tisztában vagyunk vele, Brad rendkívül gyors és képes arra, hogy MotoGP-futamokat nyerjen. Ezt újra és újra megmutatta a színeinket képviselve – a gyorsaságimotoros-világbajnokság mindhárom kategóriájában.”
Binder 2015 óta tartozik az osztrákok kötelékéhez. A Red Bull KTM Ajo csapattal 2016-ban Moto3-as világbajnok lett, majd ugyanazzal az istállóval a Moto2-ben 2018-ban a harmadik, egy évvel később pedig a második helyen végzett. A királykategóriába 2020-ban érkezett meg, a legnagyobb géposztályban a kezdetek óta a mattighofeniek gyári alakulatát erősíti. Velük a tavalyi volt a legjobb szezonja, amelyben öt főfutam és hét sprint után állhatott fel a dobogóra, utóbbiak közül az egyik alkalommal ráadásul annak a legfelső fokára, és a tabellán az előkelő negyedik pozíciót szerezte meg.
Idén azonban nem megy neki annyira, eddig csak a katari fordulóban tudott a legjobb három közé kerülni, bár akkor mindkét viadalon képes volt erre. Az sem vet rá annyira jó fényt, hogy az újonc Acosta több pontot gyűjtött nála, és csak a bukások számát tekintve „vezet”.
Trunkenpolz kitért arra, hogy Bindernek melyik területen van a legnagyobb problémája az RC16-tal. „Jelenleg néhány dolog technikai szempontból nem áll össze Bradnél, így egy kicsit segítenünk kell neki [alkalmazkodni] a motorhoz – mondta. – Egy olyan irányba mentünk el a motorját illetően, amely segített neki a tapadás terén, de így már nem érzi annyira jól a határt, pedig arra [az érzésre] szüksége lenne ahhoz, hogy igazán jó eredményeket érjen el.”