back to top
2024. szeptember 28. 20:11
KezdőlapMotoGPHatalmas kártérítést kell fizetnie a Ducatinak, ha mégsem adnak motort Aldeguernek

Hatalmas kártérítést kell fizetnie a Ducatinak, ha mégsem adnak motort Aldeguernek

Héctor Faubel kijelentette, Fermín Aldeguernek két év múlva már gyári motor jár a Ducatival kötött szerződésük szerint. A spanyol versenyző menedzsere hozzátette, a sajtóban megjelentnél jóval nagyobb összegű kártérítésre számíthatnak, ha a bolognaiak jövőre mégsem ültetik őt fel.

Már több mint három hónapja annak, hogy a Ducati bejelentette, leigazolta Fermín Aldeguert, aki így jövőre debütálhat a MotoGP-ben. Az viszont nem derült ki a közleményből, hogy a 19 éves motoros az olasz gyártó melyik csapatánál mutatkozhat be. Azóta pedig nagy a csend ekörül, mivel vélhetően nem olyan egyszerű a helyzet.

Hivatalos: Aldeguert leigazolta a Ducati

A Moto2-es pilóta menedzsere, a Magyarországon leginkább Talmácsi Gábor egykori világbajnoki ellenfeleként ismert Héctor Faubel azonban nemrég elárult néhány részletet a felek között kötött megállapodásról. Ez alapján a 2026-os idény adott esetben érdekes helyzetet szülhet, ugyanis akkor már mindenképpen gyári motort kellene kapnia.

„Két plusz két éves szerződést írtunk alá – nyilatkozta Faubel a Mundo Deportivónak. – Két évünk biztosan van, és további kettő a céloktól függ. Véleményem szerint ezek elérhetőek, látva azt, ahogyan teljesítenek a MotoGP-ben. A szerződés értelmében az első évben egy Desmosedici GP24-est vagy GP25-öst vezethet. Ezt a Ducati majd eldönti. A második évben mindenképpen a GP26-ost fogja vezetni.”

Bár hivatalosan ezt nem közölték, maga Mauro Grassilli, a Ducati sportigazgatója árulta el, hogy Aldeguert a Pramac motorjára akarják felültetni. Akkor ez tűnt a legegyszerűbb megoldásnak, hiszen Paolo Campinoti alakulata gyári motorokat kap, vagyis így csapatváltás nélkül tudták volna teljesíteni a szerződéses kötelezettségüket.

Kiderült, melyik csapat motorjára ültetné fel a jövőre debütáló Aldeguert a Ducati

Csakhogy egyáltalán nem biztos, hogy a Pramac jövőre is a Ducati gépeivel fog versenyezni, hiszen a Yamaha próbálja elcsábítani őket. Ha ez sikerül nekik, akkor marad a Gresini és a VR46, bár előbbinél állítólag már megvan a pilótapáros Álex Márquez és Jack Miller személyében. Ami pedig 2026-ot illeti, a gyári Ducatinál elméletileg nem lesz hely, hiszen Francesco Bagnaiának és Marc Márqueznek is van szerződése, így vélhetően marad Valentino Rossi istállója, amely a Pramac távozása esetén valószínűleg első számú ügyféllé lép elő, és így gyári motorokat kap. „Még mindig nem tudjuk, melyik csapatnál fog versenyezni – szögezte le Faubel. – A Ducati ugyanakkor azt mondta nekünk, hogy legyünk nagyon nyugodtak. Azt mondták nekünk, hogy őt választották, és az ő csapatukhoz tartozunk”

Újabb darab kerülhet a helyére a pilótapiacon – megvan Álex Márquez új csapattársa a Gresininél?

Igaz, a sajtóban már az is felmerült, hogy a Ducati az aláírt szerződés ellenére mégsem ad lehetőséget Aldeguernek, ám Faubel kijavított egy ezzel kapcsolatos számadatot. „Megjelent, hogy ha a Ducati azt mondja neki, hogy jövőre nem ülhet fel a motorra, akkor háromszázezer eurós kártérítést kap – fogalmazott. – Ez hazugság. Nem tudom megmondani a számot, de sokkal magasabb.”

Az, hogy ez a téma egyáltalán szóba kerülhetett, minden bizonnyal annak tudható be, hogy Aldeguer egyelőre nem úgy teljesít, mint a tavalyi idény végén, amikor zsinórban négy futamot nyert. A spanyol pilóta hét forduló alatt mindössze egyetlen győzelmet szerzett az idei Moto2-es szezonban, 63 pontjával pedig a tabella hatodik helyén áll, 59-cel lemaradva a listavezető Sergio Garcíától. Faubel azonban nem aggódik. „Úgy érzi, készen áll arra, hogy fellépjen, nagyon magabiztos” – jelentette ki.