Jack Miller az idei szezon végén elhagyja a KTM-et, mivel Enea Bastianini és Maverick Viñales leigazolása miatt már nem maradt neki hely. Az ausztrál pilóta elmesélte, az osztrák gyártó vezetői az utolsó pillanatokig azt kommunikálták felé, hogy meg akarják tartani.
Nagy változások elé néz a KTM, hiszen a szezon végén Pedro Acosta felkerült Brad Binder mellé a gyári csapatukhoz. A nevet változtató szatellitistállójuk pedig az Enea Bastianini – Maverick Viñales pilótapárossal fog nekivágni a következő idénynek. Ez egyben azt is jelenti, hogy mind Augusto Fernández, mind Jack Miller kiszorul a kötelékükből.
Az ausztrál pilóta a Holland TT csütörtöki sajtónapján árulta el, hogy többekhez – például Remy Gardnerhez – hasonlóan vele sem a legkorrektebb módon járt el a KTM. „Meglepődtem [amikor kiderült, hogy távoznom kell], mivel előtte még azt hallottam tőlük, hogy »ne fáradj azzal, hogy bárkivel is beszélsz, mert azt szeretnénk, hogy a családban maradj« – fedte fel Miller. – Aztán három órával a [Bastianini és Viñales leigazolásáról szóló] sajtóközlemény megjelenése előtt kaptam egy telefonhívást, és akkor mondták, hogy »nem kapsz [új] szerződést«.”
Gardner: Nagyon rosszul éreztem magam a MotoGP-ben, még a visszavonuláson is elgondolkoztam
„Szóval igen, finoman fogalmazva meglepődtem. De hát ez van. Pedig ahogy nekik is mondtam, nem azért csatlakoztam ehhez a projekthez, hogy két éven belül be-, majd kiszálljak. Otthagytam a mezőny talán legversenyképesebb motorját [a Ducatit], hogy idejöjjek, és megpróbáljam átadni a tudásomat. És úgy érzem, amit már tavaly is tudtunk hozni, hogy egy bizonyos szintre fejlesztettük a motort, annak nagy hozzáadott értéke volt.”
Bár Millernek a KTM-től távoznia kell, a MotoGP-ben még találhat magának helyet. A hírek szerint a Gresini mellett a Honda és a valószínűleg Yamahára váltó Pramac is érdeklődik iránta. „Pillanatnyilag minden esetben még csak beszélgetésről van szó – mondta erre. – Még mérlegelnem kell, hogy mit akarok, mit kínálnak az egyes projektek. De, ami a Ducatira történő átülést illeti [vagyis a Gresini ajánlatát – a szerk.], az nyilvánvalóan kimondottan érdekes, hiszen nagyon jól ismerem azt a motort.”
Újabb darab kerülhet a helyére a pilótapiacon – megvan Álex Márquez új csapattársa a Gresininél?
„Nincs kétségem afelől, hogy ha visszaülhetnék arra a motorra [a Ducatira], akkor szinte azonnal az első öt közé tudnék kerülni. De 2027-től sok minden meg fog változni a MotoGP-ben. Szóval lehet, hogy inkább hosszú távra keresek majd magamnak otthont és egy projektet, amelyen dolgozhatok. Így úgy tudnám lezárni az utolsó erős éveimet a MotoGP-ben, hogy [egy gyártóval] egy közös célért dolgozom – amiről azt hittem, hogy [a KTM-mel is] megvan, de végül máshogy alakult. Szóval ez is egy olyan dolog, amelyet mérlegelnem kell. Van elég pénz a számlámon, nagyon szerencsés vagyok, szóval most nem erről van szó, hanem arról, hogy mit akarok kezdeni a pályafutásommal.”
A 29 éves versenyző egy dologban biztos: nem akar csak teszteléssel foglalkozni. „Egyelőre nem tudom magamat így elképzelni, mivel nem tesztpilótaként gondolok magamra – jelentette ki Miller. – Túlságosan élvezem ezt az egészet, ahogy a versenyzést is. A tesztelést viszont nem élvezetből, hanem azért csinálom meg, mert egy célért dolgozom. De az nem izgat, hogy egy motorral csak körbe-körbe megyek. Azért vagyok itt, hogy kimenjek a pályára, és versenyezzek a többiekkel. Persze ki tudja, hogy mit hoz a jövő, de én egyelőre csak versenyezni akarok.”
A KTM igazgatója szerint „nagyon szomorú”, hogy le kell mondaniuk Millerről és Augusto Fernándezről