Joan Mirt elsősorban az háborítja fel, hogy még úgy is elesik, hogy jóval lassabb az élmezőny versenyzőinél. A gyári Honda pilótája arra is válaszolt, hogy a Német Nagydíj pénteki napja hatással van-e a folytatással kapcsolatos elképzelésére.
Nem alakult jól a Honda számára a Német Nagydíj pénteki napja. A legjobb pozícióban Johann Zarco végzett az edzésen, de ő is csak tizenhatodik lett, több mint 1 másodperccel lemaradva az élen záró Maverick Viñalestől. Joan Mir az eredményjelző utolsó, huszonkettedik helyén fejezte be a tréninget, miután még a szabadkártyával szereplő Stefan Bradl is gyorsabbnak bizonyult nála.
Frustration on display 😤@JoanMirOfficial hits the deck but with no consequences 👍#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/tSutKE9spV
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 5, 2024
Ennek oka azonban közvetetten az edzés közepén bekövetkezett bukása. A spanyol pilóta az 1-es kanyarban esett el, majd miután odament a motorjához, rácsapott egyet mérgében. Ez a mozdulat kicsit Marc Márquez tavalyi reakciójára emlékeztetett, aki felmutatta a középső ujját a gépének, miután megfogott egy esést. Honfitársa a leintés után sem nyugodott meg, de nem önmagában a bukás miatt ideges.
Fright and fury 😱😤
It was @marcmarquez93 🆚 his RC213V on so many levels coming through T11 earlier on! 💥#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/ryfiB4GDXd
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 16, 2023
„Nagyon dühös voltam, és még mindig az vagyok – nyilatkozta. – Ami igazán bosszant, hogy körönként körülbelül másfél másodperccel vagyunk lemaradva [az élmezőny] tempójától, és mégis leesek a motorról. Ez hogy lehet? A Honda versenyzői nagyon szenvednek amiatt, hogy a motor nem tud befordulni a kanyarba. Ez különösen igaz, amikor fékezés közben kanyarodunk. Itt, a Sachsenringen ez három kanyarban drasztikus: az egyesben, a hármasban és a tizenkettesben. A technikusaink tisztában vannak a problémával, és dolgoznak a megoldáson, de a megoldás még nem áll rendelkezésre.”
Mirnek még bőven volt ideje a javításra, ám az első számú motorjára már nem tudott visszaülni, mert túlságosan összetört a bukás során. Maradt tehát a tartalékgép, amely azonban másképp volt beállítva, és a 26 éves versenyző hamar belátta, hogy nincs értelme tovább erőltetnie. Részben ebből is következik a 2,225 másodperces hátránya.
Viñales körrekorddal zárt az élen a roncsderbit hozó edzésen, Marc Márquez nem jutott tovább
„Új beállítással készültünk az edzésre – fogalmazott. – Kicsit kockázatos, de optimista voltam a kipróbálását illetően. Aztán jött a bukás, és a motor sajnos annyira megsérült, hogy már nem tudtam vele kimenni a pályára, ezért kipróbáltam a másikat. Azonban itt már annyira rossz volt a beállítás, hogy meg sem kíséreltem nyomni, semmi értelme nem lett volna. Ebben a helyzetben úgy döntöttem, hogy korán kimegyek a bokszba, nem kockáztatok, hanem inkább dolgozom a Honda mérnökeivel, hogy szombatra megtaláljuk a lehető legjobb rajtpozíciót [érő beállítást].”
Annak ellenére, hogy korábban felmerült, hogy Mir év végén elhagyja a Hondát, nemrég ő maga is úgy kommunikált, hogy szeretné meghosszabbítani a lejáró szerződését. Felmerül a kérdés, hogy a pénteki napon történtek változtatnak-e valamit ezen. „Egy ilyen nap, még ha nem is volt jó, nem elég ahhoz, hogy a feje tetejére állítsa a hozzáállásomat” – szögezte le.
Mir: Ha elmegyek a Hondától, akkor úgy fogom érezni, hogy kudarcot vallottam