back to top
2025. április 05. 10:08
KezdőlapMotoGPA VR46-nál nem értenek egyet a Ducati döntésével, egy helyett kettő gyári...

A VR46-nál nem értenek egyet a Ducati döntésével, egy helyett kettő gyári motort akarnak

Alessio „Uccio” Salucci elárulta, hogy a Ducatinál már a Pramac távozása előtt őket jelölték ki „referenciának” 2027-től. A VR46 csapatigazgatója nem ért egyet a bolognai gyártó azon döntésével, miszerint csak egy gyári motort adnak nekik.

Nagy változás fog beállni az idei szezont követően a VR46 háza táján. A Ducati eddigi első számú szatellitcsapata, a Pramac ugyanis jövőre már a Yamaha ügyfele lesz, és így Valentino Rossi alakulata kerül majd ebbe a kiemelt szerepbe. Viszont Alessio „Uccio” Salucci csapatigazgató úgy látja, hogy ez nekik nem jelent majd annyira nagy fordulatot, amekkorát sokan vizionálnak.

„Van egy csodálatos csapatunk, amelynél van néhány igazán nagyszerű srác, de mi soha nem leszünk gyári csapat, mivel nem építünk motorokat, de amikor a versenyzők ide jönnek, fantasztikus helyzetben találják magukat – nyilatkozta Salucci az Autosportnak. – Még Gigi Dall’Igna [a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója] is megdicsért minket azért, ahogy a csapatot menedzseljük. És tulajdonképpen minket jelöltek ki referenciacsapatnak 2025-től kezdve, hiszen akkor a Pramac elmegy. Viszont a Ducati már korábban minket választott referenciacsapatnak 2027-től, a Pramac [távozásától] függetlenül.”

Ahogy korábban, úgy a Pramac idén is két gyári, legfrissebb verziójú motort kap a Ducatitól, a VR46-hoz azonban már csak egy fog kerülni. Egyébként arra a Desmosedici GP25-re a legutóbbi értesülések szerint Fabio Di Giannantonio ülhet majd fel.

Ennek oka, hogy bolognai gyártónál kimondott cél a szatellitcsapataik támogatásának csökkentése a kedvezőtlen világgazdasági helyzet miatt. Ez viszont azt a furcsa helyzetet idézi elő, hogy hiába lesz mindenkinél több – az egyéb gyártóknak mind négy-négy gépe lesz –, pontosabban hat motorja a Ducatinak, abból csak három lesz gyári, ellentétben a KTM-mel, a Yamahával és az Apriliával, amelyek négy-négy azévi motort fognak versenyeztetni.

„Igazából a GP25-öt illetően nem értek egyet Dall’Ignával, hiszen így [jövőre] csak egy azévi motorunk lesz, míg én kettőt szerettem volna, ahogy a Ducati mindig is csinálta – emlékeztetett Salucci. – De szerencsétlenségre vagy szerencsére a Ducati dönt, tehát nekünk csak egy [azévi motorunk] lesz, de beérjük vele. Megpróbáljuk majd a lehető legtöbbet kihozni ebből a helyzetből, még akkor is, ha a többi gyártónak négy, nekünk meg csak három legfrissebb motorunk lesz a rajtrácson. De ez nekünk így még egyedibb lesz, hiszen a két piros mellett a miénk lesz a [harmadik azévi motor].”