Enea Bastianini nehezen érte utol Jorge Martínt a Brit Nagydíj hajrájában, de aztán hozta a szokásos futam végi formáját. A spanyol versenyző elismerte, hogy riválisa erősebb volt, ugyanakkor a bajnokság alakulásának örült, míg Francesco Bagnaia inkább nem kockáztatott.
Enea Bastianini Bastianini remek hajrával nyerte meg a Brit Nagydíjat a MotoGP-ben, amivel tovább írta az elképesztő statisztikát. 2013 óta ugyanis zsinórban ő a tizedik különböző futamgyőztes a silverstone-i pályán, legalábbis ami a MotoGP-t illeti. A matek pedig stimmel, hiszen 2018-ban törölték a versenyt, míg két évvel később a koronavírus-járvány miatt egyáltalán nem rendezték meg a hétvégét.
Az olasz pilóta a harmadik helyről indult, majd a rajt után feljött a második pozícióba csapattársa, Francesco Bagnaia mögé. Ezután viszont előbb Jorge Martín, majd a hibája miatt Aleix Espargaró is megelőzte. A verseny második felében viszont előbb a gyári Aprilia motorosát utasította maga mögé, majd aztán a címvédőt és a Pramac versenyzőjét is utolérte, majd elment mellette.
Back to his brilliant best! 💯
A first-ever double for @Bestia23! 🥇🥇#BritishGP 🇬🇧 | #MotoGP75 pic.twitter.com/iN6q3Nb0kY
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 4, 2024
„Nagyon nehéz volt a futam – nyilatkozta Bastianini a leintés utáni interjúk során. – Az elején elkövettem néhány hibát, és a negyedik helyen voltam, de utána magabiztosan jöttem vissza. Utolértem Aleixt, majd utána Peccót. Az utolsó négy-öt körben Jorge nagyon nyomta, és nehéz volt csökkenteni a különbséget hozzá képest, de a végén, az utolsó két-három körben mindig van bennem valami extra, és ez ma is így volt. Fantasztikus, elképesztő visszatérni az élre.”
There's a new threat in the 2024 title race! 👊 #BritishGP 🇬🇧 | #MotoGP75 pic.twitter.com/4R1ayLsu68
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 4, 2024
Miután megelőzte Bastianinit, Martín a második pozícióban töltötte a verseny első felét, a 10. körre viszont láthatóan más fokozatba kapcsolt, és lőtávolon belülre került Bagnaiához képest. Ezt viszonylag hamar ki is használta, a végére viszont annyira elfogytak az abroncsai, hogy nem volt érdemi esélye a védekezésre. A második hely ugyanakkor azt jelenti, hogy ismét ő áll a tabella élén, 3 ponttal a címvédő előtt.
20 points and BACK in the World Championship lead 💥@88jorgemartin will jump on the second step of the podium 🥈#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/HJ17FiIFGJ
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 4, 2024
„Köszönöm a csapatomnak – kezdte. – Fantasztikus, hogy a dobogón végeztem. Tudtam, hogy Enea a futam végén erősebb, Próbáltam menedzselni az üzemanyag-fogyasztást. A tempó elképesztő volt, mint mindig, őrület ez a szint, és mindig a határon vagyunk. Amint megláttam, hogy Enea közeledik, próbáltam kiegyensúlyozott maradni, próbáltam spórolni a végére, de ma sokkal erősebb volt. Gratulálok Eneának, más szinten volt. Átvettem a vezetést [a tabellán], aminek örülök, most pedig Ausztriába megyünk.”
Back in the Championship lead and paying tribute to the great Angel Nieto 👏
A special day for @88jorgemartin ✨#BritishGP 🇬🇧 | #MotoGP75 pic.twitter.com/YVcK4ZC2l6
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 4, 2024
Bagnaia számára jól indult a viadal, hiszen Espargarót lerajtolva élre állt. Azonban Martínnal szemben nem volt ellenszere, ahogyan Bastianinit sem tudta maga mögött tartani. A címvédő a vége felé belátta, hogy nem érdemes kockáztatni, pláne a szombati nullázása után, és úgy döntött, hogy biztonságosan behozza a motort.
Limiting the damage amid struggles 😅@PeccoBagnaia crosses the line in 3rd and he's now 3 points down @88jorgemartin in the standings 🥉#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/s2fbgCkLS4
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 4, 2024
„Próbáltam menedzselni a hátsó gumit, de aztán elkezdtem elveszíteni a [motor] elejét – fogalmazott. – Utána Martín megelőzött, én pedig próbáltam őt követni, de a hetes kanyarban megint elvesztettem az elejét. Aztán azt mondtam [magamban], hogy »tegnap már buktam, úgyhogy jobb, ha befejezem a versenyt«. Az utolsó két-három kör a hátsó tapadás miatt is rendkívül nehéz volt, mindenesetre boldog vagyok. Az időjárás jobbá tette a futamot, mert hűvös volt, és így könnyebb volt óvni az abroncsokat. A következő versenyen remélhetőleg jobb eredményt érünk el.”