A gyári Aprilia pilótái eléggé küszködtek az Aragóniai Nagydíj főfutamán. Mind Maverick Viñalesnek, mind Aleix Espargarónak leginkább a tapadás hiányával és a gumik kezelésével volt problémája.
A tabellára tekintve azt láthatjuk, hogy idén az Aprilia a Ducati első számú kihívója. Azonban ebből semmi sem látszódott az Aragóniai Nagydíjon. Aleix Espargaró nagyot bukott a sprint első körében, Maverick Viñales pedig csak a tizenkilencedik helyen ért célba szombaton. A főversenyen aztán Viñales nem jutott el a kockás zászlóig, mivel nagyjából a táv felénél begurult a bokszba, ahol feladta a küzdelmet. Később elárulta, hogy miért hozta meg ezt a döntést.
„Elfogadhatatlan” – kifakadt a pálya állapota miatt Aleix Espargaró, miután beverte a fejét
„Úgy éreztem, hogy minden kanyarban bukni fogok, és nem tudtam teljesen bedőlni – nyilatkozta Viñales. – Ki kell találnunk, hogy mi változott a pénteki naphoz képest. A körülmények a pályán nyilvánvalóan megváltoztak, és kevesebb volt a tapadás, de nem értem, hogy miért nem működtek úgy a gumik, ahogy kellett volna nekik. Olyan volt, mintha teljesen vizes pályán motoroztam volna.”
Csapattársa, Espargaró végül célba ért a vasárnapi futamon, de csak a tizedik helyen. „Mindent megpróbáltam, de igazából semmi sem sikerült, és így a győztestől több mint 40 másodpercre értünk be, ami elég kínos – mondta Espargaró. – Ismételten majdnem nem tudtam a motoron maradni, de aztán így is be tudtunk jönni a legjobb tízbe, szóval legalább szereztünk néhány pontot.”
„Nem tudtuk működésre bírni a gumikat – tette hozzá az állandó mezőny korelnöke. – Szóval én inkább arra koncentráltam, hogyan kerüljem el a bukást, mint hogy minél jobban teljesítsek. Még a térdemet is nehezen tudtam a földön tartani, és a kanyarokba sem tudtam bedőlni a motorral. Ez egy furcsa és új helyzet volt nekünk, amelyet nehéz elfogadni. Ki kell találnunk, hogy mi történt.”
Különösen furcsává teszi a noaleiek lebőgését, hogy a pénteki edzésen Espargaró – Viñales sorrendben ők tudtak a legközelebb kerülni az egész hétvégén domináló Marc Márquezhez. A rejtély kulcsa valószínűleg a sok port és homokot hozó eső, ami péntek és szombat éjszaka is lehullott a pályára. A nemrég részben újraaszfaltozott MotorLand Aragón pedig nagyon csúszóssá vált a szennyeződés miatt, még úgy is, hogy maga a nedvesség az éles megmérettetések idejére már felszáradt.
Valóban csoda volt Marc Márquez menetelése, vagy szimpla papírforma?
„A piszkos pálya és a rendkívül alacsony tapadás megmutatta, hogy a motorunk [teljesítménye] még mindig túlságosan függ a tapadási viszonyoktól – jelentette ki az Aprilia technikai igazgatója, Romano Albesiano. – Az edzésen ugyan kiemelkedően jó volt a sebességünk, de a bizonytalan tapadási viszonyok mellett küszködtünk.”