A KTM-nek jelentős finanszírozásra van szüksége az elmúlt időszakban tapasztalt nehézségek után, ráadásul a nehézségek is folytatódtak. Ennek ellenére Hervé Poncharal, a Tech3 csapatfőnöke biztosítottnak látja a MotoGP-projektet, és a friss igazolás, Enea Bastianini sem aggódik.
Aggasztó hírek érkeztek az elmúlt időszakban a KTM háza tájáról, hiszen gazdasági nehézségekről és leépítésekről lehetett hallani. Múlt héten pedig újabb közleményt adott ki a márkát birtokló vállalatcsoport, a Pierer Mobility AG: ennek értelmében tárgyalnak a részvényesekkel és a hitelezőkkel, ugyanis 100 millió eurós nagyságrendű finanszírozásra van szükség. A SPEEDWEEK.com információi szerint ezek a tárgyalások egyelőre korai szakaszban járnak.
A KTM mellett többek között a GasGast, a Husqvarnát és az MV Agustát is birtokló vállalatcsoport bevételeinek 95 százaléka a motoreladásokból származik, ám ez idén jelentősen visszaesett. Főleg az Egyesült Államokban csappant meg a vásárlók száma, de Európában se, ideális a helyzet. Ezzel párhuzamosan a részvényárak jelentősen lecsökkentek.
Nyíltan kritizálta Miller és Binder teljesítményét a KTM igazgatója
A nehézségek áthidalása érdekében a KTM 2024 első felében több mint háromszáz munkavállalójától vált meg, augusztusban pedig további kétszáz alkalmazottól kellett elbúcsúzni, főleg Ausztriában. Stefan Pierer, a Pierer Mobility AG vezérigazgatója nemrég egy helyi lapnak megerősítette, további leépítések várhatóak, ahogyan a termelést is jelentősen csökkentik. Az intézkedések célja, hogy pénzügyi és működési szempontból is stabilizálják a KTM-et, és megteremtsék a „fenntartható versenyképesség és jövedelmezőség alapjait”.
A technikai sportágakban nem ritka, hogy ha egy gyártó bajba kerül, akkor annak a versenyrészleg issza meg a levét. Felmerül tehát a kérdés, hogy a KTM vezetése mit tervez a MotoGP-projekttel, amelynek legújabb csillagával, Pedro Acostával hosszú távon a lehető legnagyobb magasságokat célozták meg. Hervé Poncharal elárulta, beszélt az illetékesekkel, és igyekezett megnyugtatni a közvéleményt.
Hivatalos: Pedrosa hosszabbított a KTM-mel, újabb évig marad a gyártó kötelékében
„Nagyon tisztelem Stefan Pierert és Hubert Trunkenpolzot [a Pierer Mobility AG igazgatótanácsának tagja – a szerk.] – nyilatkozta a Tech3 csapatfőnöke a Motorsport-Total.com-nak. – Néhány napja beszéltem Huberttel. Azt mondta, hogy a legrosszabbon már túl vagyunk. Biztosítottak arról, hogy magabiztosak azt illetően, hogy jó döntéseket hoztak. Most fájdalmas döntések előtt állnak: csökkentenünk kell az alkalmazottak létszámát, a termelési kapacitást és az árakat a készletek csökkentése érdekében. Jelenleg ezek a legnagyobb nehézségek. Ennek vannak hatásai a versenyzésre, de nekem azt mondták, hogy a MotoGP-hez nem akarnak hozzányúlni. Ez hiba lenne, mert ez a márka zászlóshajója. Ezek Stefan és Hubert szavai, ők a főnökök. Én inkább rájuk hallgatnék egy újságcikk elolvasása helyett. Megkérdeztem a forrást, és biztosítottak arról, hogy nem kell aggódnom. Igen, küszködnek, és fájdalmas döntéseket kell hozniuk, de ez hozzátartozik egy vállalkozás vezetéséhez. Az élet olyan, hogy egyszer fent, egyszer lent.”
Enea Bastianini vasárnap teljesítette utolsó futamát a Ducatival, és a keddi teszten már KTM-et fog vezetni. A pont Poncharal csapatához igazoló pilóta szintén optimista az osztrák gyártó jövőjét illetően, legalábbis ami a versenyzést illeti. „Nem aggódom, mert a csapatnál minden eléggé jól áll – szögezte le. – Ezen túl, az istállót leszámítva nem ismerem jól a dinamikákat, persze nyilván lehet hallani ilyen-olyan szóbeszédet.”