Carlos Ezpeleta kijelentette, a MotoGP azzal igyekszik új rajongókat bevonzani a sportágba, hogy a versenyzők pályán kívüli életét is megmutatják. A sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója drámai változásokra számít a 2027-es szezont illetően.
A héten volt napra pontosan egy éve, hogy tavaly bejelentették, a Liberty Media felvásárolja a MotoGP és a Superbike-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dorna részvényeinek túlnyomó részét. A tranzakció azonban még mindig nem ment végbe, a legutóbbi információk szerint ez nyár elején történhet meg, amennyiben minden pozitívan alakul.
Az amerikai vállalattól mindenki azt várja, hogy új rajongói bázist szerezzen a kétkerekű királykategóriának, ahogyan azt a Forma–1-nél sikerült elérni. A Dornánál viszont már most megvan a terv arra, hogy miként érjenek el új nézőket, és növeljék a gyorsaságimotoros-világbajnokság szurkolói bázisát.
„Az alapján mérjük a sikert, hogy hány új rajongót tudunk bevonzani a sportágba, és miként tudunk jobb szolgáltatást nyújtani a jelenlegieknek, hogy még hűségesebbek legyenek – nyilatkozta a DAZN ’Pol Position’ című műsorában Carlos Ezpeleta, a Dorna sportigazgatója. – Ez a cél, ez hoz több szponzort, és így tovább. Ez egy ördögi kör. A cél a sportág növekedése és nagyobb láthatóság elérése olyan környezetben is, amely nem a sportág sajátja. Ehhez az egész paddock munkájára szükség van, a középpontban a versenyzőkkel. Ezért fontos megmutatni, hogy milyenek, milyen a személyiségük, milyen történeteik vannak, milyen ruhákat szeretnek, milyen zenét hallgatnak, milyen a családjuk. Mindez rendkívül fontos, mert ők hősök. Azért tesszük meg ezeket az apróságokat, mert hiszünk benne, hogy így emelhetjük fel globálisan a sportágat.”
Ennek a műfajnak a mintáját szintén az F1 szolgáltatja: a 2019 óta minden évben megjelenő tízrészes dokumentumsorozat, a ’Drive to Survive’ (Hajsza a túlélésért) a régebbi szurkolóktól sok kritikát kap, de az elvitathatatlan, hogy robbanásszerű népszerűség-növekedést hozott a négykerekű csúcskategóriának. A MotoGP hasonló szériája, a 2022-ben megjelent ’Unlimited’ viszont hatalmas kudarc volt, és azóta csak jóval kisebb költségvetésű formában nyújtanak betekintést a kulisszák mögé. Ezpeleta ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a pilóták pályán kívüli életét meg kell ismertetni a nézőkkel.
„A pályán kívüli világ teszi lehetővé számunkra, hogy több rajongót vonzzunk a sportághoz – fogalmazott. – Nagy hangsúlyt fogunk fektetni mindarra, ami a pályán kívül történik. Szerintünk a rajongók többet akarnak látni abból, ami az év másik harminc hétvégéjén történik: mit csinálnak a pilóták, milyen az életük. Ezt szeretnénk látni.”
Ami szintén okozhat változást a népszerűség tekintetében, az a 2027-ben érkező új szabályrendszer. A MotoGP ugyanis jelentősen megújul technikai fronton, ráadásul a Michelint a Pirelli váltja. Amennyiben az új előírások beválnak, és szorosabb, izgalmasabb versenyzést hoznak, az alighanem a közönség létszámára is jó hatással lesz. Ezpeleta ezzel kapcsolatban csak annyit vesz biztosra, hogy nagy lesz a felfordulás az erősorrendet illetően.
Hivatalos: távozik a sokat kritizált Michelin, új gumiszállítója lesz a MotoGP-nek
„Biztosak vagyunk benne, hogy 2027-ben az elmúlt évtizedek legdrámaibb változásai jönnek – jelentette ki. – Száz százalékban fenntartható üzemanyag, gumiváltás, új motorblokkok, a magasságállító eszköz megszüntetése, csökkentett aerodinamika: rengeteg az ismeretlen. Nem egyértelmű, hogy ki jár jól és ki nem. A nézők szemszögéből megvizsgálva sok olyan módosítás történt, amely tovább javítja a futamokat és jobbá teszi a show-t.
Elsőre talán értelmetlennek tűnhet, de a Pirelli már idén elkezdené a MotoGP-gumik tesztelését