back to top
2025. április 19. 22:26
KezdőlapMotoGPNéhány centin múlt, hogy nem lett végzetes Martín balesete?

Néhány centin múlt, hogy nem lett végzetes Martín balesete?

Marco Simoncelli édesapja szerint könnyen tragédiába torkollhatott volna Jorge Martín Katari Nagydíjon elszenvedett balesete. Paolo Simoncelli hosszasan elmélkedett a pálya korlátairól, és arról is szót ejtett, hogy milyen volt a lusaili forduló összképe.

Jorge Martín várva várt visszatérése rémálomba fordult át, a címvédő ugyanis a Katari Nagydíj főversenyén bukott viszonylag nagy tempónál. A bajt nem közvetlenül az esés idézte elő, hanem a Fabio Di Giannantonióval történő találkozó. Az olasz nem tudta lereagálni a balesetét, és eltalálta a spanyolt. Martín ennek következtében légmellet kapott, és többszörös bordatörést szenvedett. Bár már jobban van, de még továbbra is Katarban tartózkodik, mivel nincsen szállítható állapotban. A Spanyol Nagydíjat biztosan kihagyja, de minden bizonnyal nem csak azt, mivel több hónapos felépülés vár rá.

Speciális körülmények között szállítják haza Martínt, aki biztosan kihagyja a Spanyol Nagydíjat

A Katari Nagydíj tizennegyedik köre egy emberben biztosan déjà vu érzést kelthetett. Ő Paolo Simoncelli, Marco Simoncelli édesapja. „Super Sic” hasonló körülmények között, a 2011-es Maláj Nagydíj második körében vesztette életét. A két eset közti párhuzam miatt Paolo is megszólalt a vasárnap látottakról.

„Hálásan hagyhattuk el Katart, de nem azért, ami történt, hanem azért, ami végül nem következett be. Martín »szinte sértetlenül« jött ki a balesetből és az ütésből. Szerencsére tíz centivel arrébb találták el, ahhoz a ponthoz képest, ahonnan már nem lenne visszaút. Nem most jött el ez a pillanat, de ez nem is a sors kérdése, vagy hívja mindenki úgy, ahogy szeretné. Azon a néhány centiméteren könnyen elkerülhetetlenné válhatott volna a tragédia” – elemezte az esetet a SIC58 Racing Team tulajdonosa.

Rossi csak hónapokkal a tragédia után látogatta meg Simoncelli családját, majd közölte, „én voltam”

„Ezért kezdtem el a népszerű »misanói« rázóköveken gondolkodni. Az egyre könnyebb felnik a maximumok hajszolása közben könnyen elhajlanak és megsérülnek. Ez minden alkalommal többletköltség a csapatok számára. És talán túlságosan könnyelműen kaptak zöld utat. Ezeknek az elemeknek a védelem lenne a célja, de túl gyakori, hogy a probléma forrásaként szolgálnak. Ezért a maguk módján felelőséggel tartoznak [az istállók]” – magyarázta Paolo.

„A másik oldalról figyelembe kell venni azt, hogy a mostani versenyzőknek már nincsenek erre belső szabályaik. Tisztában vannak vele, hogy nincsen se kavicságy, se fal a kanyarokon túl, és emiatt »pályán kívüli fesztivállá« alakul át az egész. Az aszfaltozott [bukótér] mindent megváltoztatott. Azok, akik mernek, nem fizetnek rá. Akik szélesre mennek, visszajönnek a pályára problémamentesen. Akik pedig nem hibáznak…mégis milyen előnyt kovácsolnak ebből?” – teszi fel a költői kérdést Marco Simoncelli édesapja.

Hátborzongató vallomás Simoncelli édesapjától, aki megérezte fia halálát

„Továbbra is büntetnünk kell a túlzott kockázatvállalást, és jutalmazni a pontosságot. Mondom már egy ideje, hogy átlátható szabályokra lenne szükségünk. Például, ha lementél a pályáról, kapsz egy egy másodperces büntetést. Máskülönben vissza kell térnünk a jól bevált kavicságyhoz. Ahol a hibának igenis ára volt. Ahol minden akció a pályán számított, és tanított is.”

Paolo a katari pályáról és a körítésről is véleményt formált: „Katar hozta a tőle elvártat. Mindig lenyűgöző a fényekkel, színekkel, az aranytetejű felhőkarcolókkal és az esti futammal. Napközben ezekkel és Aladdin aranytetőivel álmodsz. Este pedig mintha a »Halálos Iramban« kellős közepén lennél. Talán a naplemente az, ami ad a versenynek valami titokzatosságot. Olyan, mint egy más világ. És a motorok… Van egy teátrális aurájuk a mesterséges fények alatt, mintha tudnák, hogy itt versenyeznek.”

Megható módon emlékezett meg fiáról Simoncelli édesapja csapatának bemutatóján