back to top
2025. augusztus 17. 02:33
KezdőlapMotoGPMilleréknek még várniuk kell, miközben Marini és Morbidelli már biztos lehet a...

Milleréknek még várniuk kell, miközben Marini és Morbidelli már biztos lehet a jövőjét illetően

Jack Millernek és Miguel Oliveirának még várnia kell, mivel a Yamaha ismét eltolta a jövő évi felállásáról szóló döntést. Mindeközben Luca Marini elmondta, hogy sikerült megállapodnia valakivel – egy értesülés szerint a gyári Hondával. Franco Morbidelli szintén arról beszélt, hogy „nyugodt” a jövőjét illetően.

Miközben az Osztrák Nagydíj pénteki napjával hivatalosan is véget ért a nyári szünet, a MotoGP pilótapiaca ismét a figyelem középpontjába került. Bár a jövő évi mezőnyben már jó néhány pilóta helye biztos, még nem ismerjük az összes csapat és gyártó felállását. Az egyik kérdőjel a Yamahánál van, ráadásul akár két ülés felett is. Annyi már biztos, hogy Fabio Quartararo a gyári csapat, Toprak Razgatlıoğlu pedig a Pramac versenyzője lesz, de az nem, kivel osztoznak majd a garázsokon. Ez azt jelenti, hogy a pletykák szerint Álex Rins, biztosan pedig az egyaránt lejáró szerződésű Jack Miller és Miguel Oliveira helye forog veszélyben. Az utóbbi páros – akik közül legfeljebb egy maradhat a Pramacnál – egyre türelmetlenebbül vár a döntésre, amelyet viszont megint kitoltak.

Quartararónak legközelebb már nem lesz elég, amivel a Yamaha legutóbb meggyőzte

„Először a nyári szünet előtt, aztán a nyári szünet után, és most lassan még egy kicsit tovább tolódik. Hogy miért halasztják, nem tudom. De reméljük, hogy hamarosan megszületik a döntés. Még semmi konkrétum… csak várok. Várni fogok, kitartok” – nyilatkozta pénteken Miller, amit aztán Oliveira is megerősített: „Még nem beszéltünk erről. Reméljük, hamarosan megtudjuk, mi lesz. Amint tudunk valamit, ti is megtudjátok. Úgy tűnik, a cél az, hogy még legalább két fordulót megvárjanak, mielőtt döntést hoznak.”

Miller azt is kiemelte, hogy több ajánlatot is kapott, így semmiképp nem akar novemberig várni a döntéssel. Az ausztrál pilótát a Yamaha gyári ülésével is hírbe hozták, amire azt mondta: az elsődleges célja, hogy a Pramacnál maradjon, mivel nagyon megszerette az alakulatot. Oliveira már kevésbé volt optimista, ajánlatokat sem említett, csak azt hangsúlyozta, hogy a pályán folyamatosan próbál jobb teljesítményt nyújtani.

Rinsre áttérve, pénteken a Yamaha részéről cáfolták, hogy fontolgatnák a spanyol pilóta lecserélését, aki érvényes szerződéssel rendelkezik a 2026-os idényre. „Nem [tervezzük], és őszintén szólva nem tudom, honnan származnak ezek a pletykák – válaszolta Paolo Pavesio, a Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója, amikor erről kérdezték. – Van egy szerződésünk, és teljes mértékben elkötelezettek vagyunk abban, hogy segítsünk Álexnek kiaknázni a benne rejlő potenciált.”

Luca Marininek szintén lejár a szezon végén a szerződése, és egy ideig úgy tűnt, elveszítheti az ülését a gyári Hondánál Jorge Martín esetleges érkezése miatt. Végül azóta már biztos, hogy Martín jövőre az Apriliánál marad, és egyébként is a japán gyártónál meg vannak elégedve Marinivel, főként a hasznos tesztmunkája miatt. Mindezt látva nem meglepő, hogy pénteken arról beszélt, már biztos, hol fog jövőre versenyezni. „Volt néhány megbeszélés, de már mindent véglegesítettünk” – mondta. Az általában jól értesült olasz Sky Sports pedig arról számolt be, hogy az olasz pilóta a várakozásoknak megfelelően a mostani csapatához írt alá.

Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy az aszakai gyártó felállásában nem lesz változás, viszont a csere a szatellitcsapatot, az LCR-t érintheti. Az márka legjobbjával, Johann Zarcóval minden várakozás szerint hosszabbítani fog, ám az istálló másik pilótájától, a küszködő újonc Somkiat Chantrától elköszönhet. Szintén az olasz Sky Sports számolt be arról, hogy a Moto2-es tabella harmadik helyezettje, a brazil Diogo Moreira lehet a thai motoros utódja. Egyébként az LCR csapatfőnöke, Lucio Cecchinello szerint a Honda augusztus végéig minden ilyen kérdést lezár, és akkor majd a bejelentésekre is sor kerülnek.

Chantra alulteljesítése jelentheti a Honda „hazai” projektjének végét

Franco Morbidelli szerződése ugyancsak kifut a VR46-nál, ahol egyes hírek szerint kacérkodtak Pedro Acosta megszerzésével. Viszont a spanyol pilóta nemrég kimondta: 2026-ban biztosan a KTM-nél marad. Valentino Rossi csapata így minden valószínűség szerint hosszabbítani fog Morbidellivel, aki idén a kihagyásai ellenére is ott van csapattársa, Fabio Di Giannantonio nyomában a tabellán. Morbidelli maga is arra utalt pénteken, hogy nincsenek messze a megállapodástól a VR46-tal: „A jövő évről egyre többet fogunk beszélgetni egymással, a csapat és én. Nem aggódom túlságosan. Persze tudom, hogy bármi megtörténhet ebben a világban, de nem aggódom túlságosan.”