Fabio Quartararo nyilatkozata szerint lényegében biztosnak nevezhető, hogy a Yamaha jövőre a V4-es motorblokkot fogja használni. Quartararo úgy látja, lehet, hogy hiányozni fog neki a mostani motor. A francia pilóta azt is elmondta, mivel foglalkozott Augusto Fernández a Maláj Nagydíjon.
A hétvégi Portugál Nagydíj után már csak egy forduló, a valenciai szezonzáró van hátra az idényből, így a MotoGP egyre inkább ráfordul a 2026-os évre. A Yamahánál a következő szezon várhatóan nagy változást fog hozni, hiszen a japán gyártó, amely jelenleg egyedüliként sornégyes motorblokkot használ, V4-es erőforrásra válthat. Az új blokkot már hónapok óta tesztelik, és a valenciai teszten a gyártó összes pilótája a legújabb változattal, valamint a köré épített motorral fog körözni a tervek szerint. Azt már ennyiből is sejteni lehetett, hogy Iwatában a felmerült problémák ellenére is elkötelezettek a váltás mellett, és csütörtökön Fabio Quartararo is ezt erősítette meg.
Izgalmas debütálást és búcsút is hoz a MotoGP legnagyobb hullámvasútja – hétvégi menetrend
„Amit én tudok, az alapján igen [a V4-est fogjuk használni jövőre] – nyilatkozta Quartararo a Portugál Nagydíj előtt. – Tudomásom szerint 99 százalék, hogy ez lesz a döntés. Lehet, hogy a V4 kevésbé erős, mint a sornégyes, és talán a versenyzők is inkább az utóbbit szeretnék, de ez a Yamaha döntése. Én mindenesetre úgy tudom, hogy a V4-est fogjuk használni.”
Ezután megkérdezték Quartararót, hogyan tekint majd vissza a mostani gépre: „Nem tudom, talán hiányozni fog! Még nem tudjuk, milyen lesz a motor jövőre. Nyilván izgalmas lesz a V4-esre váltani, de lehet, hogy hiányozni fog ez a gép! Ez mindenképp egy új fejezet lesz a karrieremben. Majd meglátjuk, hogy alakul” – tette hozzá sejtelmesen a francia pilóta, aki korábban a jövő évi motorhoz kötötte, marad-e a gyártónál.
Legutóbb a Maláj Nagydíjon teljesített „éles bevetést” a V4-es motor, amelyet szokás szerint a tesztpilóta Augusto Fernández vitt pályára. Quartararo akkor azt hangsúlyozta, nem akar Fernández eredményeivel foglalkozni, de azért természetesen értesült arról, milyen fejleményeket hozott a sepangi forduló.
„Sepangban az összes lengőkart kipróbáltatták vele, mert vibrációkat tapasztaltak, és látni akarták, hogyan működik a motor [másik lengőkarral] – mesélte Quartararo. – Egy kicsit jobb lett, de ahogy az eredmények is mutatták, még hosszú út áll előttünk. Azt hiszem, nem is annyira az ő adatait kell nézni, hanem az a fontos, hogy a mérnökök rájöjjenek, mit kell tenniük, hogy csökkentsük a lemaradásunkat.”
A Yamaha-tesztpilóta felfedte, miben jobb már most a V4-es konstrukció a sornégyesnél
