back to top
2025. december 03. 16:45
További
    KezdőlapMotoGPTúldramatizálja a közvélemény a Ducati kapcsán sokszor feltett kérdést?

    Túldramatizálja a közvélemény a Ducati kapcsán sokszor feltett kérdést?

    Franco Morbidelli úgy véli, nincs jelentősége, hogy a Ducatin belül ki használt idei motort, és ki vezetett tavalyi gépet. A VR46 versenyzője azzal érvelt, hogy mindkét specifikációnál előfordult, hogy gazdáik szenvedtek vele.

    Bár a Ducati az eredmények tekintetében idén is kimagaslóan jó szezont produkált, a legfontosabb mutatókban elmaradtak a tavalyi önmaguktól. A közvélemény ezt azzal magyarázta, hogy a 2025-ös motor nem sikerült annyira jól, és általánosságban elfogadott kijelentés, hogy a DesmosediciGP35-ös az idény jelentős részében erősebb volt utódjánál.

    Ezt az eredmények is valamennyire alátámasztják, elég csak megnézni azt a tényt, hogy az egészen idáig nem túl magas polcon lévő Álex Márquez legyőzte az előző négy évben a királykategória világbajnoki címéért harcoló Francesco Bagnaiát. Azonban van valaki, aki nem tulajdonít ennek nagy jelentőséget: Franco Morbidelli.

    „Én egy Ducatit vezetek – jelentette ki az egyértelműt. – Szerintem ez nem igazán számít. A Ducati egy remek csomag, remek motor. Emellett a huszonnégyes [géppel versenyző] srácok is sokszor szenvedtek. Ha tényleg meg akarjuk nézni, hogyan alakultak a dolgok, akkor [látjuk, hogy] mindenki küszködött: a huszonnégyesek, a huszonötösök, nem számít, néha mindenki szenved bizonyos helyzetekben. Szóval nem igazán számít.”

    A Ducati vezére felfedte, nem elégedett az idei motorral, de vállalja a felelősséget

    Morbidellit valamilyen szinten igazolja, hogy Marc Márquez az idei Ducatival uralt a szezont, amíg meg nem sérült, kérdés, hogy a kilencszeres világbajnok teljesítményét mennyire érdemes figyelembe venni egy ilyen kérdésben. Mindenesetre márkatársa rámutatott, hogy a gyári istálló pilótája csak egyszer, Indonéziában küszködött igazán.

    „Úgy vélem, idén túl sok volt a dráma a huszonnégyes, huszonötös, huszonhatos, »huszonakárhányas« [motorok] tekintetében – fogalmazott. – A Ducati egy nagyszerű csomag, igazán jól működik. Huszonnégyes, huszonötöd, huszonhármas, huszonegyes… 2020 óta remekül muzsikál. Láttam azoknak a versenyzőknek a teljesítményét, akik mindkettőt kipróbálták, akik valamilyen kétségekből vagy más okokból kifolyólag váltogattak a két specifikáció között. Azonban, őszintén szólva, ha meg kell mondanom, hogy ez a csomag egyértelműen jobb-e a másiknál, akkor nem tudom megmondani. Azt tudom megmondani, hogy mindkét csomag nagyon jó, amikor jól működik. Ha pedig nem a legjobban működnek, akkor szenvednek, ahogyan láthattuk a huszonnégyeseket szenvedni, ahogyan láthattuk a huszonötösöket szenvedni. Ha tisztán kell elemeznem, a huszonötös [motorral] jóval kevesebbet küszködtek, mint a huszonnégyessel, mert Marc gyakorlatilag első vagy második volt, és ő a huszonötösön versenyzett. Sokkal kevésbé szenvedett, mint mindenki más. Láttuk, hogy a GP25-össel csak egyszer küszködtek igazán.”

    Bár az idénynek már vége, a2024-es és a 2025-ös Ducatival kapcsolatos helyzet nem veszítette el a relevanciáját, hiszen nagyon nem mindegy, hogy a bolognaiak milyen irányba indulnak el a jövő évi fejlesztésekkel. Morbidellit ugyanakkor ez abból a szempontból nem érinti, hogy ő ismét eggyel régebbi specifikációt fog használni, kérdés, mire megy majd a GP25-össel.

    Bagnaia megtalálta az érzést, Álex Márquez nagyobb figyelmet tapasztalt