back to top
2025. december 20. 19:02
További
    KezdőlapSuperbike2026-ban semmissé válik a Superbike-vb szezonnyitóját befolyásoló szabály?

    2026-ban semmissé válik a Superbike-vb szezonnyitóját befolyásoló szabály?

    Giorgio Barbier, a Pirelli motorsport-igazgatója elmagyarázta, hogyan született az a döntés, hogy kötelező bokszkiállást írnak ki a Superbike-világbajnokság 2025-ös ausztráliai fordulójára. Emellett kijelentette, az a cél, hogy a jövő évi viadalt már csere nélkül abszolválják, erre pedig egy konkrét elképzelésük is van.

    Ugyan a Superbike-világbajnokság is az uborkaszezon kellős közepén tart, ennek ellenére is beszámolhatunk fontos eseményekről. A sorozat szervezői az elmúlt napokban bejelentették, hogy átszervezik a hétvégi menetrendet, és 2026-tól kezdve már a szombat és a vasárnap is a csúcskategóriával fog zárulni. Szintén az elmúlt időszakban pedig egy olyan téma is napvilágot látott, amely elsősorban a Phillip Island-i fordulót érintette.

    Logikusabbá válik a Superbike-vb hétvégéinek menetrendje

    2024-ben és 2025-ben ugyanis egy különleges szabályt hozott a versenyigazgatóság, a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) és a Superbike-vb szervezői. Az ausztráliai hétvégékre kötelező bokszkiállást írtak elő. A döntés mögött elsősorban biztonsági okok húzódtak, mivel ezen a pályán sokkal jobban koptak a gumik, emellett az időjárás is kiszámíthatatlanul alakult.

    „Az elmúlt két évben azért kellett ehhez nyúlnunk, mert újraaszfaltozták a pályát, és nagyon meleg volt – idézte fel az elmúlt ausztráliai fordulókat a GPOne-nak Giorgio Barbier, az olasz gumigyártó motorsport-igazgatója. – Februárban nagyon nehéz körülményekkel kellett szembenéznünk. A Pirelli készen állt arra, hogy úgy teljesítse a versenytávot, hogy nem kell kiállni [a bokszba]. Ennek ellenére a [kereskedelmi jogokat birtokló] Dornával folytatott tárgyalások, és a FIM, valamint a gyártók egyetértésével úgy döntöttek, hogy kettészedik a viadalt.”

    Ez a szabályozás egyértelműen megosztotta a paddock tagjait. A kritikusok szerint ez a lépés komolyan meghatározta a stratégiát, és a pályán mutatott tiszta teljesítményt is befolyásolta. Azonban benne van a pakliban, hogy 2026-ban nem kell ehhez a korlátozáshoz nyúlni.

    Nem szűnt meg a tavalyi probléma, újra szokatlan formátumban tartják a Superbike-vb idénynyitóját

    „Az az elképzelésünk, hogy úgy teljesítsük a két főfutamot, hogy ne kelljen kiállni a bokszutcába – fogalmazott Barbier. – A Pirelli két, kifejezetten erre a célra kialakított hátsó gumival készül azért, hogy ebbe az irányba tudjunk elmozdulni. Amikor a Moto2-vel októberben itt versenyeztünk, akkor egyik pilóta sem állt ki, hovatovább a körülmények sem voltak az igaziak. Az elképzeléseink világosak, de biztosan megbeszéljük a paddock többi tagjával. A tesztek alatt azt a kockázatot is figyelembe kell vennünk, hogy a versenyhétvégén teljesen máshogyan alakulhatnak a körülmények.”

    A gumiszabály tehát még nem biztos. Ami azonban már hivatalos, hogy két hónap múlva a Phillip Island-i pályán elstartol a Superbike-vb 2026-os szezonja. Jelenleg huszonkettő pilóta szerepel az előzetes nevezési listán, többek között az az Andrea Iannone, aki saját csapatával, a Cainam Racing Teammel állna fel a rajtrácsra.

    Az utolsó szalmaszálba kapaszkodik vagy egy komoly projektet készít elő új csapatával Iannone?