Nem akármilyen bravúrt hajtott végre Jonathan Rea. Úgy nyert két futamot, hogy közben az egyiken párásodott a sisakja is.
A hatszoros WorldSBK-bajnok az idei szezonban eddig tulajdonképpen hibátlanul teljesített. Rea az első futamon nem tudta felvenni a versenyt Álvaro Bautista és Toprak Razgatlıoğlu párosával. Vasárnap viszont már egészen más volt a helyzet.
Rea a bemelegítés során azonnali javulást ért el, így pedig intenzív támadást intézhetett Razgatlıoğlu ellen. Hibára is kényszerítette a Yamaha versenyzőjét, amikor már csak négy kanyar volt hátra a Superpole futamból. Persze, a szerencsének is nagy szerepe volt Rea 2020 óta harmadik [immár negyedik] győzelmében Estorilban. A harmadik futam azonban mestermunka volt a Kawasaki versenyzőjétől.
Rea megmutatta Bautistának, hogy le tudja küzdeni a riasztó végsebességbeli lemaradást, és meg tudja verni a spanyolt. Jonathan Rea számára a kanyarok be- és kijárata hatalmas előnyt jelent. Sőt, ismét ez volt a fő tényező, amiért az utolsó körben meg tudta előzni Bautistát.
Rea kölcsönvette Bautista lapjait
Az első futam sikere után Bautista úgy fogalmazott, hogy „tökéletesen kijátszottam a kártyáimat”. Többek között a Panigale V4 R erejét használta ki, hogy megelőzze Razgatlıoğlut a célvonalon. A harmadik futamon aztán Rea más stratégiát használt, hogy szintén kijátssza a saját kártyáit.
„Különösen az utolsó körben adtam ki mindent. Én akkor játszottam ki a kártyáimat” – fogalmazott Rea a crash.net kérdésére. „A verseny elég stresszes volt. Az egész verseny alatt volt ez a tengeri köd, különösen a pálya utolsó szakaszán, a 7-es, 8-as, 9-es, 10-es, 11-es, 12-es kanyarokba érve. Szóval párásodott a sisakrostélyom. Néhány kör után Toprak mögött már volt tapadás, szóval csak meggyőztem magam, hogy száraz a pálya. Amikor Álvaro elment mellettem, hirtelen komolyra váltott a verseny. Tudtam, hogy ott kell lennem, hogy vele tudjak tartani.„
Rea szerint nemes küzdelem volt, amit Bautista ellen vívott. „Nagyon jó munkát végzett, és ki tudtam használni a szélárnyékát a célegyenesben. Ezzel vissza tudtam hozni valamennyit a hátrányomból, és bár ő elment, ez éppen elég volt ahhoz, hogy ott tudjak maradni. Jól vettem az 1-es kanyart, a 3-as kanyarra már ott voltam. Így pedig a pálya többi részén nyugodtabb tudtam lenni annak érdekében, hogy ott maradjak.„
„Amikor az utolsó körös manővert terveztem, két körrel a vége előtt hibáztam. Így pedig ismét meg kellett érkeznem. Nagyon nehéz volt. Arra gondoltam, hogy ‘tegyek egy bevállalós mozdulatot a hatosban?’, de olyan jó volt a tapadása a 4-es és 5-ös kanyarban és a hátsó egyenesben, hogy túl sok lett volna.„
A tapadás lehet a kulcs Rea újabb vb-címéhez
Akár Aragónia, akár Assen vagy akár Estoril kerül terítékre, Rea egy területen jelentős előnnyel rendelkezett két riválisához képest. A tapadás tette lehetővé Rea számára, hogy Razgatlioglu mellé kerüljön még a célvonal előtt az első futamon és a Superpole-versenyen. A harmadik futam során szintén ennek köszönhette, hogy Bautista szélárnyékában maradjon az egész versenytáv során.
Rea elmondta: „A mechanikus tapadásom a hatos kanyartól kezdve hihetetlen volt. Megcéloztam a hetes kanyarban a csúcspontot a motorral, ami aztán elfordult úgy, ahogy szerettem volna. A sikánban aztán ugyanez. Megint működött. Kanyarcsúcspont, kanyarodás. Ez végül elég volt, bár az utolsó kanyarban nagyot csúsztam. Azt hittem, hogy el fog kapni az ideális íven, ezért megpróbáltam minél kisebb ívben fordulni. Nagyon-nagyon izgalmas volt, főleg, amikor egy ilyen versenyen az élre állsz.„