A gyengébb szezonkezdés után Jake Gagne magára talált, és zsinórban három győzelmet szerzett. A virginiai versenyhétvégét uralva duplázni tudott. A kedélyeket Danilo Petrucci célba érkezés utáni balesete borzolta, ami némi botrányt is okozott, hiszen a személyzet nem sietett segítségére.
Első futam
A MotoAmerica soron következő fordulóján, a VIRginia International Raceway-en Jake Gagne aratta az első futamon a győzelmet.
Gagne a sorozatban ötödik pole pozíciójából indulhatott. Az ex-MotoGP versenyző, Danilo Petrucci és Mathew Scholtz tartotta nyomás alatt az első körökben, de megelőzni nem tudták Gagne-t.
Scholtz utasítja maga mögé Petruccit:
In @Medallia Superbike race one at @VIRNow, @Petrux9 was in second with @Scholtzm20 closing fast and looking for a small opening. He got his wish and overtook Petrucci who also ran wide in the turn, which prevented the Italian from making a counter-move. #GreatRacing pic.twitter.com/ZTQ4Va9ms0
— MotoAmerica (@MotoAmerica) May 21, 2022
Gagne végül megszerezte pályafutása 19. MotoAmerica Superbike-győzelmét, 2022-ben pedig zsinórban a másodikat, és egészen a harmadik helyre ugrott előre a bajnoki pontversenyben. Scholtz végül második lett, és a bajnokságban a második helyen állt az első futam után – mindössze nyolc ponttal Petrucci mögött. A harmadik helyen Gagne csapattársa, Cameron Petersen látta meg a kockás zászlót, a dél-afrikai versenyző Petruccit megelőzve zárkózott fel Scholtz mögé. Petersen végül majdnem két másodperccel maradt le honfitársa, Scholtz mögött, de a dobogó legalsó fokára elég volt a teljesítménye.
Petrucci lett a negyedik, mintegy 10 másodperccel Petersen mögött és 10 másodperccel az ötödik helyen végző Jake Lewis előtt.
A hatodik helyért három versenyző vívott nagy csatát. Végül a küzdelmet a Tytlers Cycle Racing versenyzője, Hector Barbera szerezte meg 0,149 másodperccel csapattársa, PJ Jacobsen előtt, míg Aston Yates ért célba a nyolcadik helyen BMW-je nyergében, mindössze fél másodperccel lemaradva a két Tytlers BMW versenyző mögött.
Hayden Gillim a kilencedik ért célba, míg a top10-et Travis Wyman zárta.
Gagne nyilatkozata a futam után:
„Cam (Petersen) remekül kezdett. Már az első lendületes körömtől kezdve sokkal csúszósabb volt, mint amire számítottam, azt hiszem, a legtöbbünknek. Elöl, hátul… Az első, második körben már úgy éreztem, mintha 10-15 kört mentünk volna a gumikon. Szóval a célom rögtön az volt, hogy pár százalékot visszavegyek, és olyan tempót diktáljak, hogy ne tudjak hibázni, mert ma ilyen csúszós és forró körülmények között nagyon könnyen hibázhatok. Hallottam a Ducatit (Petruccié) mögöttem. Gondoltam, hogy ő az, mert hallani lehetett azt a dolgot. A lassú kanyarokban hallod, ahogy felpörög mögötted. Gondoltam, hogy Mat (Scholtz) és Cam is ott van. Csak hiba nélkül akartam végigcsinálni a verseny első felét, aztán majd meglátjuk, hogy hova jutunk. Féltáv környékén volt egy kicsivel több mint egy másodperces előnyöm, vagy valami ilyesmi. Egyre keményebb lett. Az utolsó pár körben a gumik nagyon elkoptak, és egyre melegebb és melegebb és melegebb lett. Szóval, örülök, hogy hazahoztam a motort. Ahogy mondtam, keményebb verseny volt, mint amire számítottam. Azt hiszem, csak a hőség és a gumik miatt. De ez a Yamaha nagyon, nagyon jól ment. Azt hiszem, a játék lényege az volt, hogy egyenletes legyek és ne hibázzak, mert ilyen kemény körülmények között könnyen előfordulhatnak hibák. Le a kalappal a csapat előtt. Holnap még van mit tennünk. Mindenki gyorsabb lesz. Azt hiszem, mindenki tanulhat a mai napból. Alig várom a holnapot.”
MotoAmerica – SBK Virginia 1. futam végeredménye:
1 | Jake Gagne | USA | YAMAHA | |
2 | Mathew Scholtz | ZAF | YAMAHA | 2.960 |
3 | Cameron Petersen | ZAF | YAMAHA | 4.867 |
4 | Danilo Petrucci | ITA | DUCATI | 15.565 |
5 | Jake Lewis | USA | SUZUKI | 25.080 |
6 | Hector Barbera | SPA | BMW | 30.729 |
7 | PJ Jacobsen | USA | BMW | 30.878 |
8 | Ashton Yates | USA | BMW | 31.441 |
9 | Hayden Gillim | USA | SUZUKI | 42.264 |
10 | Travis Wyman | USA | BMW | 49.174 |
11 | David Anthony | AUS | SUZUKI | 52.221 |
12 | Geoff May | USA | HONDA | 1:03.919 |
13 | Max Flinders | USA | YAMAHA | 1:12.107 |
14 | Brandon Paasch | USA | SUZUKI | 1:20.539 |
15 | Nolan Lamkin | USA | BMW | 1 kör |
16 | Jeremy Coffey | USA | SUZUKI | 1 kör |
17 | Danilo Lewis | BRA | BMW | 2 kör |
Nem értek célba | ||||
Ezra Beaubier | USA | BMW | DNF | |
Hunter Dunham | USA | YAMAHA | DNF | |
Michael Gilbert | USA | SUZUKI | DNF | |
Richie Escalante | MEX | SUZUKI | DNF | |
Andy DiBrino | USA | KAWASAKI | DNS | |
Maximiliano Gerardo | URU | KAWASAKI | DNS | |
Luie Zendejas | USA | HONDA | DNS | |
Jason Waters | USA | HONDA | DNS |
Második futam
Tavaly a VIRginia International Raceway-en Jake Gagne hatalmas fölénnyel nyerte mindkét futamot. A két VIR-futam volt a legnagyobb különbségű győzelme abban a szezonban, amelyben 17 futamot nyert.
Gagne ismét két győzelemmel távozhatott Virginiából, ami az egyik kedvenc versenypályája, de ezúttal a győzelmi különbség sokkal kisebb volt, mint a 2021-es évadban. Elismeri, hogy riválisai némi előnyre tettek szert, de ez egyáltalán nem zavarja, sőt.
„Már nincsenek azok a nagy nyolc másodperces előnyök” – mondta Gagne a győzelem után. „Ezek a srácok idén mind jobban teljesítenek. Izgatott vagyok. Azt hiszem, mindannyian izgatottak vagyunk. Jó kis csata lesz. Szerintem jó kis show-t fogunk csinálni. Kicsit izgalmasabb lesz, mint néhány tavalyi verseny. Bármennyire is szeretek az élen menni, a csatákat is szeretem. Szeretek versenyezni ezekkel a fiúkkal.”
Gagne megnyerte a második futamot vasárnap, és ezzel teljessé tette tökéletes hétvégéjét, Mathew Scholtz pedig ismét a második helyen végzett. Scholtz nem volt túlságosan csalódott az idei ötödik második helyezésével. Az első számú motorjával a délelőtt folyamán bukott, amivel feladta a leckét a csapatnak, hiszen a második motoron villámgyorsan meg kellett találniuk a megfelelő beállításokat.
Scholtz bukása a Twitteren:
It wasn't easy like a Sunday morning for @Scholtzm20 or his @westby_racing team as Scholtz suffered a high-speed crash that left him a little bruised and the bike in need of repairs. Nothing that the team and his rider can't handle, and team manager Chuck Giacchetto shook it off. pic.twitter.com/biXWzJR2H2
— MotoAmerica (@MotoAmerica) May 22, 2022
A harmadik helyet a MotoAmerica Medallia Superbike bajnokságot vezető Danilo Petrucci szerezte meg, mindössze 0,020 másodperccel Scholtz mögött haladt át a célvonalon. Hogy mi történt ezután? Petrucci a célegyenes után 280 km/órás sebességgel bukott a gyors egyes kanyarban a Panigale V4 R-rel. Az esés során csúnya sérüléseket szerzett. Habár lábra tudott állni egyedül, igencsak nehezményezte, hogy a pálya melletti személyzet nem sietett a segítségére. A bukás elég nagy volt ahhoz, hogy az orvosi központba kelljen mennie, így Petrucci lemaradt a dobogós ceremóniáról.
Petrux megmutatta sérülését az Instagram oldalán:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bukást később „pályafutása egyik legrosszabbjának” nevezte. Miután az orvosi központból elengedték, Petrucci a közösségi médiában közleményt adott ki, melyben a következőket írta: „Csak hogy tájékoztassalak titeket, 280 km/h-val buktam a célegyenes alatt, ami egy hatodik sebességes kanyarban történt, hogy elkerüljem egy másik versenyző érintését.
„Három szponzortáblát találtam el a testemmel, többszörös égési sérüléseket, többszörös vérömlenyt és egy mély vágást a bokámon, amit öt öltéssel varrtak össze.
„Több mint 100 métert gurultam, talán egész pályafutásom egyik legrosszabb bukása volt. És több mint két percig feküdtem segítség nélkül, hallottam a mellettem elhaladó motorokat, mígnem magamtól felálltam, és egyedül mentem az orvosi központba.”
A második helyért folytatott küzdelem az egész versenyen át tartott, és Scholtz, Petrucci és Gagne csapattársa, Cameron Petersen küzdöttek meg egymással. Petersen az utolsó körökben kiesett a csatából, és végül a negyedik helyen ért célba, 1,5 másodperccel lemaradva a Scholtz – Petrucci párostól.
PJ Jacobsen lett az ötödik a BMW M 1000 RR-rel, az egész futamon szoros csatát vívva a suzukis párossal, Richie Escalantével és Jake Lewis-al. Escalante végül 0,270 másodperccel maradt le Jacobsen mögött a hatodik helyen, és 0,257 másodperccel előzte meg a hetedik helyezett Lewist.
Ashton Yates látta meg a kockás zászlót a nyolcadik helyen, megelőzve a spanyol Hector Barberát. A tizedik helyet Travis Wyman szerezte meg.
Három forduló (és hat futam) teljesítése után a 2022-es szezonban Petrucci előnye 4 pontra csökkent Scholtz előtt, 104 és 100 ponttal állnak az élen. Gagne eközben a harmadik helyre ugrott a bajnoki címért folytatott versenyben, 13 ponttal lemaradva az olasz mögött. Petersen a negyedik, 13 ponttal lemaradva Gagne mögött. Barbera az ötödik – és még mindig ő az egyetlen versenyző az első ötben, aki minden fordulóban pontot szerzett.
A futamgyőztes így nyilatkozott a verseny után:
„Azt hiszem, legalábbis az elején kicsit gyorsabb volt a tempó. Úgy gondolom mindenkinél, de legalábbis nálam biztosan. Kicsit meglepett, hogy a tegnapi tempó nem az volt, amit reméltem. Nem változtattunk sokat. Azt hiszem, tegnap egy kicsit rossz volt a guminyomásunk. Ezt biztosan tudtuk. Így a guminyomás beállításával egy kicsit könnyebben tudtam futni a kívánt időket az elején. Az első öt, hat, hét, nyolc kör elég erős volt. Nem hibáztam. Láttam, hogy egyre közelebb kerülök a srácokhoz. A négyes vagy ötös kanyarban vagy akárhol is van az a nagy képernyő, és néha átfutottam, és láttam, hogy Mat (Scholtz), Danilo (Petrucci), Cam (Petersen), mindannyian jó csatát vívtak a második helyért. Akárcsak tegnap, a hibák könnyen előfordulhatnak, ha a vége felé ilyen csúszós a pálya, de ezek a Dunlopok jól bírták, és ez a Yamaha… egyszerűen csak örülök, hogy minden hétvégén ezzel a motorral versenyezhetek. A legjobb csapat áll mögöttem, amit csak kívánhatok. Örülök, hogy ma sikerült egy kicsit előrelépnünk, mert tudtam, hogy szükségünk van rá. Mindenki fokozza a tempót. Jó érzés egy újabb győzelmet szerezni.”
MotoAmerica – SBK Virginia 2. futam végeredménye:
1 | Jake Gagne | USA | YAMAHA | |
2 | Mathew Scholtz | ZAF | YAMAHA | 3.244 |
3 | Danilo Petrucci | ITA | DUCATI | 3.264 |
4 | Cameron Petersen | ZAF | YAMAHA | 4.778 |
5 | PJ Jacobsen | USA | BMW | 18.914 |
6 | Richie Escalante | MEX | SUZUKI | 19.184 |
7 | Jake Lewis | USA | SUZUKI | 19.441 |
8 | Ashton Yates | USA | BMW | 30.201 |
9 | Hector Barbera | SPA | BMW | 33.854 |
10 | Travis Wyman | USA | BMW | 47.688 |
11 | David Anthony | AUS | SUZUKI | 54.031 |
12 | Hayden Gillim | USA | SUZUKI | 1:01.997 |
13 | Ezra Beaubier | USA | BMW | 1:04.381 |
14 | Michael Gilbert | USA | SUZUKI | 1:16.809 |
15 | Danilo Lewis | BRA | BMW | 1:20.324 |
16 | Brandon Paasch | USA | SUZUKI | 1:20.783 |
17 | Hunter Dunham | USA | YAMAHA | 1:22.604 |
18 | Jeremy Coffey | USA | SUZUKI | 1 kör |
19 | Nolan Lamkin | USA | BMW | 1 kör |
Nem értek célba: | ||||
Max Flinders | USA | YAMAHA | DNF | |
Geoff May | USA | HONDA | DNF | |
Andy DiBrino | USA | KAWASAKI | DNF | |
Maximiliano Gerardo | URU | KAWASAKI | DNS |