back to top
2024. november 22. 18:19
KezdőlapMotoGPVajon ki fog a WithU RNF Aprilia gépeken versenyezni 2023-ban?

Vajon ki fog a WithU RNF Aprilia gépeken versenyezni 2023-ban?

Mivel a Yamaha ismét csak egyéves szerződést ajánlott, az Aprilia pedig vonzó ajánlatot tett, WithU-RNF 2023-ban és 2024-ben az Aprilia színeiben fog versenyezni. Ezzel együtt a versenyzőkeresés is megindult a csapatnál.

Eddig 6 versenyzőnek van aláírt szerződése a 2023-as szezonra, így bőven akad választási lehetőség a csapatok számára. Viszont a 24 helyett csak 22 hely áll rendelkezésre A Suzki búcsúja miatt. Mivel várhatóan Celestino Vietti és Ai Ogura lesz a Moto2 két új versenyzője a királykategóriában, négy jelenlegi 2022-es versenyzőnek másik sorozatba kell átigazolnia.

Mi a szakítás oka?

Razali azért választotta az Apriliát, mert a Yamaha ismét csak egyéves szerződést ajánlott. A WithU szerződéséből még két év van hátra, és stabilitásra vágytak.

Mugellóban elhangzott, hogy a Yamaha a tárgyalások alatt nagyon nyeregben érezte magát, és tudatta az RNF csapatával, hogy csütörtökön 11 órakor Mugellóban közlik velük, számíthatnak-e 2023-ban a Yamahára.

Addigra a WithU-RNF csapat döntéshozói már régen találkoztak Noaléban. Beszéltek a motorfejlesztés, a futóműfejlesztés, az aerodinamika és az elektronika területéről érkező összes vezetővel és csúcstechnikussal. E megbeszélések során az RNF-csapat minden aggodalmát eloszlatták.

Razali: „Ezért még a csapatfőnökünk, Wilco Zeelenberg is támogatja a döntést, akinek ereiben kék Yamaha-vér folyik.”

Mi a célja a WithU-RNF Apriliának 2023-ra?

Nem meglepő hogy a pilóták most sorban állnak a megüresedett helyekkel rendelkező csapatoknál. „Két nap alatt négy versenyzőmenedzserrel beszéltem itt pénteken és szombaton” – mondta Razlan Razali a SPEEDWEEK.com-nak. 

Razali csütörtökön kétéves szerződést írt alá az Apriliával, így a maláj szorosan egyeztet a pilóták kiválasztásáról az Aprilia Racing igazgatójával, Massimo Rivolával, ahogyan az elmúlt négy évben a Yamahával is történt.

„A célunk az, hogy az Aprilia juniorcsapataként működjünk, és fiatal versenyzőket képezzünk ki, ahogy azt a Yamahánál Quartararóval és Morbidellivel tettük, és most az újonc Darryn Binderrel próbálkozunk” – mondta Razali.

Az azonban kizártnak tűnik, hogy a WithU-RNF csapat 2023-ban két újonccal versenyezzen. „Jelenleg viszonylag fiatal versenyzők vannak a piacon, akik már rengeteg MotoGP-s tapasztalattal rendelkeznek” – árulta el Razlan Razali. „Ezért szeretnénk egy fiatal, MotoGP-tapasztalattal rendelkező pilótát szerződtetni, aki olyan szintet érhet el, mint Aleix Espargaró, és szeretnénk egy újoncot kinevelni.”

Razali felidézi, hogy Fabio Quartararo első szezonjában, 2019-ben a Petronas-Yamaha csapatánál újoncként hat pole pozíciót és öt dobogós helyezést ért el. „Az Aprilia szatellitcsapataként szeretnénk segíteni abban, hogy az RS-GP olyan felhasználóbarát motorkerékpár legyen, mint amilyen annak idején a Yamaha M1 volt, amit minden újonc szeretne vezetni” – mondta Razali.

Az RNF jövőre mindkét versenyzőt Aprilia RS GP22-es gépekkel indítja. A 2022-es valenciai futamtól a gyári csapat technikai státuszával rendelkeznek majd. A 2023-as szezonban azonban már az engedélyezett frissítésekkel szerelik fel őket.

Az RNF-nél a jelöltek listája hosszú. Valószínűleg olyan versenyzők jönnek szóba, mint Oliveira, Rins és Darryn Binder, esetleg Alex Márquez és Nakagami. Pol Espargaró 31 évesen már nem mehetne át juniorként hozzájuk, de Raúl Fernández vagy Remy Gardner is szóba jöhet akár. A Moto2-es pilóta Vietti iránt is van érdeklődés, mivel a szponzor WithU és az Aprilia is szeretne egy olaszt a csapatnál.

„Nem sietünk – hangsúlyozta Razali. „Csak kivárjuk a következő három júniusi futamot.”