2022. december 10. 07:49
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPHivatalos: 2023-tól az Aprilia privát csapata lesz az RNF

Hivatalos: 2023-tól az Aprilia privát csapata lesz az RNF

- Hirdetés -

Újabb mérföldkő az Aprilia MotoGP-s történetében. Miközben a Suzuki sosem jutott el odáig, hogy más csapatoknak is szállítson motort, a KTM már eleve így szállt be, az Aprilia kapcsán pedig 2023-ban jön ez ez a pillanat. Ezzel egyúttal az is kiderült, hogy az RNF (korábbi nevén SRT) 4 szezon után megválik a Yamahától. Így a Hondához, és a KTM-hez hasonlóan az Aprilia is 4 motort fog felállítani a rajtrácsra. Ahogy vélhetően a Yamaha is, bár egyelőre így még nem tudni, hogy kivel.

Az RNF és az Aprilia bejelentése értelmében az együttműködés két évig szól, de mindkét fél elégedettsége esetén automatikusan megújul további két évre. Így az Aprilia története során először ad szatellit motort. Az RNF pedig alighanem hasonló előrelépést remél, mint a Tech 3, amikor több évtizedes partnerségből nyergelt át a KTM-hez, akikkel azóta már több futamgyőzelmet is szerzett. Idén Aleix Espargarotól látjuk, mit lehet kihozni a korábbi sereghajtó motorból.

Forrás: MotoGP Twitter

Razlan Razali, WithU Yamaha RNF alapítója és igazgatója: “Izgatottak vagyunk ezzel az új hosszútávú partnerséggel az Apriliával. A filozófiánk ugyanúgy együtt dolgozni a gyárral, előteremteni a pilóták fejlődését, akik egy nap az Aprilia gyári versenyzői lehetnek. Támogatni fogjuk őket ebben, ezzel biztosítva hogy versenyképesek legyünk és végső soron győzzünk az Apriliával. Az ő céljaik egyeznek a mi hosszútávú terveinkkel, stratégiánkkal az elkövetkező 2+2 évben. Köszönettel tartozunk Massimonak a bizalomért, hogy hisz bennünk. Már alig várjuk a következő idényt. Egyúttal szeretnénk kifejezni hálánkat a Yamaha felé az elmúlt négy év közös munkájáért, és a közös fejlődésért. Idén még arra fókuszálunk, hogy kemény munkával fejlődjük, és a Yamahával való közös munkánk eredményesen záruljon 2022 végén.”

- Hirdetés -

Massimo Rivola: “Örömmel jelenthetem be a megegyezést az RNF Racing-gel. Mindig kis lépésben gondolkodtunk, és ahogy egyre versenyképesebb lett az RS-GP, a folyamat termsézetes része volt újabb kettőt pályára vinni. Az RNF Racing-gel olyan partnert találtunk, akivel ezt a különleges örökséget vihetjük tovább, amit a Noale Racing jelent. Természetesen a legfontosabbak a versenyzők, és hogy a legjobbak legyünk, de ezen felül egy új mérnöki, szerelői, és manageri generációt is szeretnénk kinevelni. Ezzel folytatva az Aprilia Racing teljesen olasz hagyományát.”