Hétfőre Barcelonában maradt a MotoGP mezőnye egy hivatalos tesztre. Fabio Quartararo a vasárnapi futamon elért győzelme után a teszten is a leggyorsabbnak bizonyult.
Huszonkét versenyző vett részt a hétfői montmelói MotoGP-teszten, hogy fejlessze a motorokat, új alkatrészeket teszteljen. Nyolc óra elteltével a Yamaha pilótája, Fabio Quartararo állt az időmérőlista élén. A francia 67 kört tett meg, és 1:39.447-es köridőt ért el, ami ezen a napon a legjobb időt jelentette.
Összehasonlításképpen: Aleix Espargaró szombaton Barcelonában a Q2-ben 1:38.742-es körrekordot állított fel. Quartararo legjobb versenykörideje vasárnap pedig 1:40.186 volt.
A francia mögött Pecco Bagnaia szerezte meg a második helyet, mindössze 0,004 másodperccel Quartararo mögött. A Ducati gyári versenyzője 84 kört teljesített. Hétfőn 93 körrel Johann Zarco tette meg a legtöbb kört a pályán, ő végzett a harmadik helyen. A francia mögött Aleix Espargaró, Pol Espargaró és Jack Miller végeztek az első hatban.
Mind a hat motorgyártó hozott valami újat tesztelni.
Quartararo a frissített lengőkar verzió és az év eleji változat között váltogatott, mivel a Yamaha továbbra is a nagyobb hátsó tapadást keresi. A tesztet követően Quartararo és a csapatfőnök, Maio Meregalli megerősítette, hogy az El Diablo végleg visszatért az eredeti, 2022-es aero-csomaghoz, és a szezon hátralévő részében nem használja az először Mugellóban látott fejlesztést.
A WithU Yamaha RNF versenyzője, Andrea Dovizioso szintén a legújabb lengőkarral, valamint az aerodinamikai frissítéssel volt látható, mivel próbálják kényelmesebbé tenni az olasz számára a Yamaha M1-et.
Az Aprilia egy radikálisan új oldalsó burkolatot mutatott be. Ezt Maverick Viñales és Aleix Espargaro is kipróbálta a nap folyamán. Espargarót tesztelte az új hátsó szárnyat is, amelyet Lorenzo Savadori használt először Mugellóban. Viñales egy kissé eltérő futóművet próbálhatott ki a nap folyamán, emellett a páros egy továbbfejlesztett motoron dolgozott. Romano Albesiano technikai igazgató megerősítette, hogy reményeik szerint az Osztrák Nagydíjon már ezt használni tudják majd.
A Ducatinál Zarco egy teljesen megújult futóművet tesztelt. Jack Miller és Francesco Bagnaia, valamint a Gresini versenyzője, Enea Bastianini pedig egy kissé módosított aerodinamikai csomagot teszteltek, mivel a bolognai gyár még nem használta ki a 2022-es évre engedélyezett egyetlen fejlesztést.
A KTM három motorral dolgozott Miguel Olivera garázsában. Az osztrák gyár reméli, hogy a katalán teszten sikerült előrelépniük, bőven volt mit kipróbálniuk. Francesco Guidotti csapatfőnök megerősítette, hogy új alkatrészeket próbálnak ki, tovább dolgoznak a jelenlegi alkatrészeken, sőt, még a tavalyi alkatrészeket is újraértékelik. Kisebb változtatások a futóművön és az aero csomagok közötti váltás volt a legfőbb, amit kipróbáltak.
Joan Mir két különböző aerodinamikai csomagot is kipróbálhatott a nap folyamán. Az egyikhez oldalsó podokat adtak a jelenlegi változathoz, a másik pedig egy teljesen új konstrukció volt. A 2020-as világbajnok megerősítette, hogy a Német Nagydíjtól kezdve az egyiket használni fogja.
Rins ugyan ott volt a boxban csapattársával, de csukló– és kéztő törése miatt tesztelni nem tudott a mai napon.
Team-mate chats going on 💙 pic.twitter.com/K5iUNEW0I9
— Team Suzuki Ecstar (@suzukimotogp) June 6, 2022
A hétfői gyakorlásról Rins mellett Takaaki Nakagami és a Modenában műtéten átesett Jorge Martin hiányoztak még.
Rider ok✅!!!
A huge thanks to Policlinico di Modena and Dot. Tarallo.
Get well @88jorgemartin and see you at Sachsenring💜 pic.twitter.com/n49gBHF33W— Prima Pramac Racing MotoGP (@pramacracing) June 6, 2022
A teszt végeredménye:
That's all folks! ✅
Testing day in Barcelona is done & dusted with @FabioQ20 as the fastest rider of the day! 👊#CatalanTest | ⏱️https://t.co/ijMYL9grkh pic.twitter.com/xdorRaDmnw
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 6, 2022