Június 21-én, Aragóniában tesztel először MotoGP-motort a Superbike-világbajnok Toprak Razgatlıoğlu. A SPEEDWEEK.com a a várakozásairól beszélgetett a török versenyzővel.
Amikor kiderült, hogy a Yamaha két évvel, 2024 végéig meghosszabbítja a szerződést a MotoGP világbajnok Fabio Quartararóval, egyértelmű volt, hogy Toprak Razgatlıoğlu jövőre is a Superbike-világbajnokságban fog motorozni. Ugyanis ő és menedzsere, Kenan Sofuoğlu már a tárgyalások elején megegyeztek: Razgatlıoğlu nem fog szatellitcsapatban versenyezni a MotoGP-világbajnokságon.
A 2021-es bajnoki címért járó „jutalomként” Toprak június 21-én, Aragóniában egy napig tesztelheti az M1-est. A Yamaha szeretné látni, hogy a 19-szeres Superbike-győztes mennyire gyors a prototípus géppel. Razgatlıoğlu pedig azt szeretné megtudni, hogy élvezi-e egy ilyen motor vezetését.
„A teszt jó lesz, így a Yamaha láthatja a bennem rejlő potenciált” – mondta Razgatlıoğlu a SPEEDWEEK.com-nak adott interjúban. „Az, hogy először ülök MotoGP-motoron, mindenképpen hasznos lesz nekem, akár tetszik a motor, akár nem. Ha nem kapok gyári szerződést a MotoGP-ben, akkor inkább maradok a Superbike-világbajnokságban. Szeretem ezt a paddockot. A MotoGP paddockját 2013-ban és 2014-ben ismertem meg, amikor a Red Bull Rookies Cupban versenyeztem. Már akkor láttam, hogy mennyire fontos a megfelelő csapat. A jó eredményekhez gyári csapatra van szükséged, ezt tudom. Talán 2024-re összejön majd a dolog.”
„Feltételezem, hogy a MotoGP-motor valami teljesen más – mondta Toprak. „Egy superbike egy utcai motor, még akkor is, ha sok mindent megváltoztatnak rajta. A MotoGP gyors, az elektronika más. Meglátjuk, hogy az én vezetési stílusom hogyan illeszkedik ehhez. Márquez stílusa eléggé hasonlít az enyémhez. Mindig is nagyon agresszíven motorozott, és én ezt szeretem. Az elmúlt két év sérülései előtt hihetetlenül jól ment. Ő volt az első, akinek ilyen stílusa volt. Sokat csúszkált, gyakran állt közel a bukáshoz, a stílusa elképesztő volt. Quartararo viszont úgy motorozik, mint egy óramű, mindig ugyanúgy. Talán ez az a stílus, amire ma szükség van a MotoGP-ben, nem tudom. A királykategóriában nagyobb kanyarsebességgel kell motoroznod, a Superbike inkább stop-and-go.”
Razgatlıoğlu tevékenységét a MotoGP paddockjában jobban követik, mint bármelyik másik Superbike-pilótát. Amikor Estorilban Márquez-stílusban mutatott be egy mentést, sok elismerést kapott kivételes motorvezérlése miatt.
„A mentés tényleg hihetetlen volt – vigyorgott Razgatlıoğlu. „Szép képek születtek. Az azt követő teszten az első kanyarban újra megpróbáltam, de buktam. Az ilyen mentéseket Kenan törökországi versenypályáján is gyakoroljuk. Az első kerék gyakran megcsúszik – általában nem esek el. De néha mégis előfordul. A lassú kanyarokban újra fel tudod állítani a motort, ez egy ilyen kanyar volt. Nem könnyű, mert a motor nehéz.”
Sofuoğlu elmondta, hogy tárgyalni fog bármelyik MotoGP-gyártóval, amelyik Razgatlıoğlut érdekli 2024-re. „Számomra az összes motor jó a MotoGP-ben és a Superbike-világbajnokságban” – hangsúlyozta a török versenyző. „Az én feladatom az, hogy jól motorozzak. Kenan dolga az, hogy a megfelelő helyre juttasson, ahol ezt megtehetem.”