Hiába a nagy nevek, a Moto3 meglepetését az MT Helmets csapata szolgáltatta, ugyanis Moreira a pole-ba, Yamanaka pedig harmadiknak kvalifikált.
A Brit Nagydíj időmérőjén olyan nevek jöttek rögtön a Q1-ben, mint például rögtön a vb-éllovas Sergio García. Ott voltak olyan versenyzők is, mint az ígéretes újonc David Muñoz, vagy éppen az a Jaume Masia, aki már futamot is tudott nyerni idén, és ötödik a tabellán. Carlos Tatay dobogós hellyel a szezonjában szintén a Q1-ből kellett, hogy kezdje a Silverstone-i hétvége szombati napját.
A Q1 első mért köre pont Sergio García nevéhez fűződött, de mivel egy boly elején kellett haladnia, ez csak a 9. helyre volt elég. Taiyo Furusato volt az, aki ekkor a lista élére állt 2:11.630-cal. Jól ment Ricciardo Rossi is, az összetett 11. helyezettje a Q1 féltávjánál át is vette a vezetést. Az első futások után ő, Furusato, Adrián Fernández és Carlos Tatay álltak továbbjutó helyen.
Jaume Masia 5 perccel a Q1 leintése előtt bejött negyediknek, de továbbjutása hajszálon függött. Sergio García ennek a hajrának másfél másodperces hátrányban, csak a Q1 kilencedik helyén vágott neki. 2:11.558-as ideje végül második helyre volt jó, pontosan egy tizeddel Rossi mögött.
A továbbjutásra hat ember pályázott reális eséllyel, az utolsó percben ez Masiának és Tataynak nem volt meg. Hozzájuk csatlakozott be Xavier Artigas, aki még Garcíánál is jobb kört futott.
Rossi végül maradt az élen és ment tovább a Q2-be, mögötte Xavier Artigas, Sergio García és jókora meglepetésre az idén még pontot sem szerző Taiyo Furusato zárt. Nagy meglepetés volt mögötte a hetedikként záró Jaume Masia és a még nála is eggyel lassabb Carlos Tatay kiesése.
Q2
A harmadik szabadedzés során nem feltétlenül azok voltak a leggyorsabbak, akiket a tabella sugallhatna. A Q2-be legjobb idővel Tatsuki Suzuki és Deniz Öncü masíroztak be, őt McPhee követte. Kiválóan ment délelőtt a két újonc, Daniel Holgado és Diogo Moreira. Előbbi negyedik, utóbbi hetedik helyen jutott a Q2-be.
Mért köröket a helyezkedés nyomán kifejezetten későn, majdnem 5 perc elteltével láttunk először. A 2:12-vel kezdődő körök közül 2:11.893-mal Kaito Toba tudott kiemelkedni, de ez sem volt igazán jó idő.
Az első, igazán jó köröket követően az előző futamot megnyerő Sasaki állt az élre, de McPhee, Nepa, Riccardo Rossi és Diogo Moreira rögtön tolták is hátrébb. A brazil előnye több mint egy tized volt Riccardo Rossi előtt, Nepa volt még viszonylag közel hozzájuk. Foggia és Suzuki már négy tized fölötti hátránnyal jöttek az utolsó 5 percre.
Izan Guevara révén sűrűsödni kezdett a közvetlen élmezőny, de Moreiránál ő sem volt gyorsabb.
Az utolsó három percben még egyszer utoljára mindenki megmérette magát, először Yamanaka jött fel az első sorba, de ő is Moreira mögé. Guevara aztán meg tudta előzni a japánt, az utolsó fél percben ő volt a második.
Óriási időmérőt teljesített az MT Helmets csapata, ugyanis ez maradt végül a sorrend, így ők adják Moreira révén a pole-pozícióst, Yamanaka pedig szintén az első sorba kvalifikálta magát. A második sor a szintén bravúros kvalifikációt futó Riccardo Rossi nevével kezdődik, de Stefano Nepa neve is meglepetés ennyire elöl. Deniz Öncü hatodik lett.
A versenyt másodikként megkezdő Izan Guevara számára örömteli tény, hogy bár az éllovas Sergio García bejutott a Q2-be, ott csak a 11. rajthelyet szerezte meg.
Az időmérő végeredménye
Poz. | Versenyző | Csapat | Motor | Idő | Kül. |
1 | Diogo Moreira | MT Helmets | KTM | 2:10.951 | |
2 | Izan Guevara | Aspar | GASGAS | 2:11.019 | 0.068 |
3 | Ryusei Yamanaka | MT Helmets | KTM | 2:11.029 | 0.078 |
4 | Riccardo Rossi | SIC58 | HONDA | 2:11.059 | 0.108 |
5 | Stefano Nepa | Angeluss | KTM | 2:11.131 | 0.180 |
6 | Deniz Öncü | Tech3 | KTM | 2:11.180 | 0.229 |
7 | Dennis Foggia | Leopard | HONDA | 2:11.206 | 0.255 |
8 | Tatsuki Suzuki | Leopard | HONDA | 2:11.245 | 0.294 |
9 | Ayumu Sasaki | Max | HUSQVARNA | 2:11.457 | 0.506 |
10 | John McPhee | Max | HUSQVARNA | 2:11.560 | 0.609 |
11 | Sergio García | Aspar | GASGAS | 2:11.570 | 0.619 |
12 | Daniel Holgado | Ajo | KTM | 2:11.623 | 0.672 |
13 | Andrea Migno | Rivacold | HONDA | 2:11.628 | 0.677 |
14 | Kaito Toba | CIP | KTM | 2:11.646 | 0.695 |
15 | Xavier Artigas | Prüstel | CFMOTO | 2:11.827 | 0.876 |
16 | Lorenzo Fellon | SIC58 | HONDA | 2:12.155 | 1.204 |
17 | Taiyo Furusato | Team Asia | HONDA | 2:12.255 | 1.304 |
18 | Iván Ortolá | Angeluss | KTM | 2:12.699 | 1.748 |
19 | David Muñoz | BOE | KTM | 2:11.732 | (*)0.274 |
20 | Adrián Fernández | Tech3 | KTM | 2:11.750 | (*)0.292 |
21 | Jaume Masia | Ajo | KTM | 2:11.787 | (*)0.329 |
22 | Carlos Tatay | Prüstel | CFMOTO | 2:11.827 | (*)0.369 |
23 | Elia Bartolini | Avintia | KTM | 2:12.061 | (*)0.603 |
24 | Scott Ogden | VisionTrack | HONDA | 2:12.289 | (*)0.831 |
25 | Nicola Fabio Carraro | Avintia | KTM | 2:12.340 | (*)0.882 |
26 | Joshua Whatley | VisionTrack | HONDA | 2:12.631 | (*)1.173 |
27 | Alberto Surra | Rivacold | HONDA | 2:12.651 | (*)1.193 |
28 | Mario Aji | Team Asia | HONDA | 2:13.818 | (*)2.360 |
29 | Ana Carrasco | BOE | KTM | 2:14.092 | (*)2.634 |
30 | Marc García | CIP | KTM | 2:14.602 | (*)3.144 |
*: Riccardo Rossi Q1-es legjobb idejéhez (2:11.458) képest
|