Ebben a szezonban ünnepelte visszatérését a Moto3-ba Ana Carrasco. A legkisebb géposztály szabályai miatt azonban szenved.
Ana Carrasco 2013 és 2015 között versenyzett a Moto3-as világbajnokságban. A spanyol kilenc pontot gyűjtött újonc szezonjában. A következő két év kevésbé volt sikeres, ezért a 2017-es szezonra a Superbike-világbajnokság részeként a Supersport 300-as világbajnokságra váltott.
Már az első évben, 20 évesen ünnepelhette első győzelmét ebben az osztályban. Egy évvel később egy Kawasakival ő lett az első nő, aki szóló kategóriában világbajnoki címet szerzett. A 2019 és 2021 közötti is nyert legalább egy-egy futamot.
2020 szeptemberében Carrasco csúnyán összetörte magát az estorili tesztelés során. Hét csigolyája eltört, és öt hónapig nem tudott motorozni. Azóta egy 40 cm-es sebhely van a hátán.
2022-ben jött a meglepő hír, hogy visszatér a Moto3-as világbajnokságba. Mivel a spanyol David Salvador nem tudta teljesíteni a pénzügyi megállapodásokat, Carrasco ugrott be a BOE SKX csapatához.
A szezon azonban nem volt különösebben könnyű a most 25 éves versenyző számára. Általában a mezőny végén küzd, a fiatal versenyzők aligha adnak neki esélyt az erős eredmények elérésére. A szezon legjobb eredménye Mandalikából származik, amikor a 19. helyen végzett a KTM-mel.
Carrasco a súlyával is küzd. A szezon elején tíz kilogramm plusz súlyt kellett hozzáadni a motorjához, mert túl könnyű volt a kategóriához. A német futam után így panaszkodott:
„Nagyon szenvedtem a versenyen. Általában nagyon nehéz volt számomra ezen a pályán, mert nem könnyű leküzdeni a tíz kiló plusz súly problémáját. Nagyon nehezen tudtam irányítani a motort. Ezt a problémát meg kell oldanunk. Ennyi verseny mellett nagyon nehéz hízni.”
(A Moto3-as világbajnokságban a motoroknak a versenyzőkkel és a védőruhával együtt legalább 152 kilogrammot kell nyomniuk.)