kedd, augusztus 16, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
EWC - 🇯🇵 Suzuka 8h
🇬🇧 Brit Superbike - Thruxton 1
KezdőlapMotoEDall'Igna: A cél egy könnyebb, gyorsabb és nagyobb hatótávú MotoE gép

Dall’Igna: A cél egy könnyebb, gyorsabb és nagyobb hatótávú MotoE gép

2023-ban a Ducati által fejlesztett elektromos motorkerékpárokat használják majd a MotoE-ben. A Ducati Corse vezérigazgatója, Gigi Dall’Igna azt szeretné, ha a V21L alig 200 kg körül maradna, megdöntené a Moto3-as időket és növelné a hatótávolságot.

- Hirdetés -

A MotoE világkupa immár a negyedik évébe lépett, és bár rövid, de annál izgalmasabb futamokkal szórakoztatja a nézőket. Minden versenyző Energica “Ego Corsa” motorjaival indul a futamokon. A 100 kg-os akkumulátorok ellenére ezek az elektromos motorok mindössze hat kört bírnak ki, az összsúly 260 kg, és a 250 köbcentis Moto3-as egyhengeres gépek köridejét sem érik el.

2023-tól kezdve a Ducati szolgáltatja a motorkerékpárokat a mezőnynek, a V21L kódjelű prototípust ősz óta teszteli a MotoGP tesztpilótája, Michele Pirro.

- Hirdetés -

Gigi Dall’Igna számára – akinek Ducati Desmosedici gépei a 2022-es MotoGP-ben már nyolc pole pozíciót és tizenegy nagydíjon hat győzelmet szereztek – a MotoE-Bike izgalmas projekt, hiszen a Ducati a Volkswagen csoporthoz tartozik és szorosan együttműködnek az Audival. A cégcsoport több, mint 1 milliárd eurós beruházással támogatja az elektromobilitást.

Természetesen az ingolstadti Audi és a borgo panigale-i Ducati Corse között is van technológiatranszfer. “Igen, sokat beszélgetünk a németországi technikusokkal” – árulta el Gigi Dall’Igna a SPEEDWEEK.com-nak adott exkluzív interjúban. “Mindig egyeztetünk az Audi csoporttal, hogy a lehető legjobb technológiát biztosítsuk a motorkerékpárjaink számára.”

Miben lesz jobb a Ducati a jelenlegi motorszállítónál? “A legnehezebb dolog ebben a vállalkozásban az, hogy egy meglehetősen nehéz motort kell építeni” – mondta Dall’Igna. “Ez nem a szokásos cél egy versenygép esetében. De úgy gondolom, hogy a projekt egészében jó egyensúlyt találtunk. Elégedett vagyok az eddig elért eredményekkel.”

Dall’Igna elmondta, hogy a Ducati könnyebb akkumulátort fog gyártani. “Jelenleg azt a célt követjük, hogy elérjük ugyanazt a hatótávolságot, mint a MotoE gép előző beszállítója. A jövőben azonban szeretnénk növelni azt.”

Természetesen a Ducati igyekszik a korábbi 260 kg-os összsúly alatt maradni. “A mi motorkerékpárunk biztosan könnyebb lesz” – hangsúlyozza az olasz. “A súlya valamivel 200 kg felett lesz.”

Végre megdöntik a Moto3-as köridőket? “Ez a célunk” – válaszolta Gigi Dall’Igna.

Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatója 2021-ben kifejtette, hogy a MotoGP osztályban legalább 2035-ig belsőégésű motorokkal fognak menni, mert az elektromos hajtással 500 kg-os akkumulátort kellene beépíteni ahhoz, hogy a mai 1000 köbcentis négyhengeresek hatékonyságát elérjék .

“Igen, egyetértek” – mondta Dall’Igna. “A jelenlegi technológiával lehetetlen MotoGP versenygépet építeni tisztán elektromos hajtással. Hogy őszinte legyek, ez nem is áll szándékunkban.”

Dall’Igna a regeneratív hibrid motorokat sem tartja ésszerűnek vagy célszerűnek a MotoGP osztályban és a közúti forgalomban. “Növelnünk kell a motorok hatékonyságát” – ismeri el a Ducati zseniális versenyfőnöke, aki a 2020-as és 2021-es MotoGP csapat világbajnokságot is megnyerte. “Ez a cég célja az egész világon. De nem hiszem, hogy a hibrid hajtás lesz a megoldás. Új technológiákon kell dolgoznunk és más hajtásokat kell kifejlesztenünk. A mai technológia mellett a belsőégésű motor még mindig a legjobb megoldásnak látszik. De nagy erőfeszítéseket kell tennünk egy olyan motorkerékpár megépítésére, amely hatékonyabb, mint a ma piacon megtalálható gépek.”