2022. december 10. 07:20
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPPit Beirer: „Nemcsak a pénzen múlik” (2. rész)

Pit Beirer: „Nemcsak a pénzen múlik” (2. rész)

- Hirdetés -

A KTM Motorsport igazgatója, Pit Beirer a hivatalos csapatbemutatón egy hosszabb interjút adott a médiának. Az elmondottak első részét már közzéadtuk, most íme a második rész.

A KTM motorsportfőnöke az olasz GPOne szaklapnak nyilatkozott részletesen. Az interjú első részét itt olvashatjátok, most következzék a második.

Visszatérve a MotoGP-hez: mit vár a KTM Guidottitól? Mit hoz ő a csapathoz?

- Hirdetés -

„Más csapatfőnökökhöz hasonlóan azt várom tőle, hogy a csapat „emberi” oldalát irányítsa. A felsővezetés ne a műszaki problémákat vesézzék ki a versenyhétvégék esti megbeszélésein, hanem irányítson, mutasson utat, meg Pedrosa is gyakrabban velünk lesz a pályákon. A másik fontos dolog a versenyzők kézben tartása lesz, hogy ők boldogok legyenek. Francescónak a csapat fejének kell lennie, de nem műszaki értelemben, hanem hogy a csapat tagjai körül minden rendben legyen.”

Guidotti elődje, Mike Leitner tanácsadóként marad a csapatnál.

„Mike jelenleg élvezi a nyugalmat. Ő több volt nekünk, mint egy csapatfőnök, méghozzá azért, amiket tett. Az elmúlt években nagyon jó szintre léptünk előre, de ideje volt változtatni. Megbeszéltük Mike-kal az új szerepét, ő technikai és műszaki tanácsokat tud adni, ebben ő a legjobb. Még mindig szerződésben állunk, de most már kevesebb nyomás lesz rajta, mint korábban, amikor mindent beleadott ebbe a projektbe.”

Még egy dolog: a KTM mindig négy gyári versenyzőről beszél, a többi gyártóval ellentétben. Valóban nincs különbség Binder, Oliveira, Gardner és Fernandez számára?

„Igen, négy versenyzővel állunk szerződésben. Az egyik erősségünk, hogy van egy igazi Akadémiánk, amely a Red Bull Rookies Cuptól egészen a MotoGP-ig tart. Négy versenyzővel egyformán bánni nem könnyű, mivel az jelentős ráfordítással jár: alkatrészek, szerszámok, anyagok… Hervé Poncharallal együtt járjuk ezt az utat, ugyanaz a cél vezérel minket – olyannyira együttműködünk, hogy a mi embereink vannak az ő csapatában. Szeretném, ha a versenyzők nem látnának különbséget a két csapat között. Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, de mi minden lehetséges módon támogatjuk a szatelit csapatunkat. Ugyanazok a technikai feltételek adottak mind a négy versenyzőnk számára.”

Már hat éve van a MotoGP-ben. Hogyan változott a géposztály, és általánosságban véve a világbajnokság? Szeretne a KTM változtatni valamin a paddockon belül?

„Tisztelettudóan érkeztünk meg a MotoGP-be. Profi munkát végzünk, és nem áll szándékunkban megváltoztatni a Grand Prix-t, ez nem a mi szerepünk jelenleg. A KTM csupán annyit akar, hogy versenyképes legyen a géposztályban, és ezért mindent megtesz. A MotoGP-ben a gyártóknak minden nap változniuk kell, mert ha nem teszed meg, akkor azon kapod magad, hogy utolsó vagy a rajtrácson. Büszkék vagyunk a valamennyi géposztályban végzett munkánkra, mi támogatjuk a fiatal versenyzőket. Nem beszélve a Red Bull Rookies Cupról, ami megkönnyíti a fiatal tehetségeknek a GP világába való belépést.”

A KTM költségvetése 250 millió euró volt az elmúlt öt évre. Most, hogy ez elmúlt: elég volt az évi 50 millió?

„Mikor legutóbb néztem a malacperselyt, nem volt üres – mondta Beirer viccelődve. A büdzsénk elegendő ahhoz, hogy jó eredményeket érjünk el. A KTM gazdaságilag sokat nőtt, egy stabilabb cég lett, és komoly eredményeket ért el. A márka számára a MotoGP mind fejlesztési- mind marketingszempontból kiváló. Ez a géposztály ugyanakkor kockázatos is, ezért nincsenek itt egyéb gyártók, mivel nemcsak a renomét, hanem pénzt is lehet veszíteni. Az elmúlt években a költségvetésünk nem volt elég nagy ahhoz, hogy megnyerjük a bajnokságot; még ha tudjuk is, hogy nemcsak a pénzen, hanem inkább a tudáson és a tapasztalton múlik. De mindenünk megvan ahhoz, hogy versenyképesek legyünk.”

Fotó: KTM Media Library, Philipp Carl Riedl, Philip Platzer

- Hirdetés -