2022. december 02. 09:48
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
MotoGP - 🇲🇾 Maláj Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Valenciai Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 2.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 1.verseny
Superbike - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
Superbike - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
Superbike - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Brands Hatch 3.verseny
SuperSport - 🇦🇷 San Juan 2.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 1.verseny
SuperSport - 🇮🇩 Mandalika 2.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 1.verseny
SuperSport - 🇦🇺 Phillip Island 2.verseny
KezdőlapMotoGPMár csak az Aprilia és a VR46 Ducati van hátra

Már csak az Aprilia és a VR46 Ducati van hátra

- Hirdetés -

Két istállót leszámítva eddig kilenc királykategóriás gárda tartotta meg 2022-es csapatbemutatóját. Február 10-án az Aprilia, 24-én pedig a VR46 Ducati teszi majd teljessé a listát.

Az Aprilia bemutatójára tehát nem kell már sokat várni, hiszen február 10-én, délelőtt 11:00-kor rántják le a leplet 2022-es motorjaikról és egyúttal csapatukról. Utóbbit azért is különösen fontos kiemelni, mivel az elmúlt években az Aprilia gyakorlatilag a Gresini Racingbe „oltott” alakulatként működött, vagyis nem beszélhettünk a szó hagyományos értelmében vett gyári istállóról, mint mondjuk a Ducati, a KTM, a Yamaha, a Suzuki, vagy éppen a Honda esetében. Ez ebben az évben megváltozik, ugyanis a Gresini Racing és az Aprilia útjai az elmúlt szezon végeztél kettéváltak. A Gresini istálló Ducatira váltott, az Aprilia pedig immáron független gyári csapatot indít, hasonlóan a többi márkához. Ilyen tekintetben tehát mindenképpen különleges csapatbemutatóról beszélhetünk, ahol természetesen két versenyzőjük Aleix Espargaro és Maverick Vinales játszák majd a főszerepet. Espargaro 2017 óta meghatározó tagja az Aprilia MotoGP projektjének, míg Vinales tavaly év végén, a Yamahával való viharos szakítást követően csatlakozott a noaleiekhez.

Ami pedig a VR46 Ducatit illeti: Ők egy teljesen új istálló a királykategóriában, lényegében az Avintia helyét veszik át. Egyik versenyzőjük, Luca Marini tavaly már letöltötte tanulóévét a királykategóriában egy 2019-es Ducatival, idén azonban már a bolognaiak 2021-es motorjával fog versenyezni, akárcsak régi-új csapattársa, Marco Bezzecchi. Ők ketten alkották 2020-ban a VR46 Moto2-es alakulatát, most pedig ismét egy boxon osztoznak majd. Bezzcchinek az idei lesz az első éve a legnagyobb géposztályban, így akárcsak a teljes istálló, úgy az ő részéről is a tapasztalatszerzésről szól majd ez az esztendő. A VR46 tehát február 24-én, 12:00-kor prezentál majd.

- Hirdetés -

Végül pedig alább azon csapatok listája látható, akik már megtartották bemutatóikat. A csapatnevekre kattintva mindegyik esetében visszanézhető az adott prezentációról készült beszámoló és természetesen fotók is.

- Hirdetés -

Január 15. – Gresini Ducati
Január 24. – RNF WithU Yamaha
Január 27. – Red Bull KTM, Tech3 KTM
Február 2. – Pramac Ducati
Február 4. – Monster Energy Yamaha
Február 4. – Team Suzuki Ecstar
Február 7. – Ducati Lenovo Team
Feburár 8. – Repsol Honda
Február 9. – Castrol LCR Honda
Február 9. – Idemitsu LCR Honda

Fotó: Aprilia Racing