kedd, október 4, 2022
MotoGP - 🇬🇧 Brit Nagydíj
MotoGP - 🇦🇹 Osztrák Nagydíj
MotoGP - 🇸🇲 San Marinói Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Aragón Nagydíj
MotoGP - 🇯🇵 Japán Nagydíj
MotoGP - 🇹🇭 Thai Nagydíj
MotoGP - 🇦🇺 Ausztrál Nagydíj
Superbike - 🇨🇿 Most 1.verseny
Superbike - 🇨🇿 Most 2.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 1.verseny
Superbike - 🇫🇷 Magny-Cours 2.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
Superbike - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
Superbike - 🇵🇹 Portimao 1.verseny
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 1.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park sprint
SuperSport - 🇪🇸 Catalunya 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 2.verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park 3.verseny
KezdőlapMotoGPBetiltják a Ducati legújabb fejlesztését 2023-tól

Betiltják a Ducati legújabb fejlesztését 2023-tól

A Ducati újdonsága, az első és hátsó felfüggesztésnél is használt összeültető rendszer nagy ellenállást váltott ki a katari nyitóhétvégén. A többi gyártó által felvetett biztonságra vonatkozó aggályokra született döntés a napokban.

- Hirdetés -

Az összeültető rajtelektronikai (holeshot) eszközök a MotoGP-ben már 2018 vége óta jelen vannak. A Ducati ekkor mutatott be először egy olyan rendszert, amely képes lejjebb engedni a motor hátulját, hogy segítse a kigyorsítást a rajtnál.

Az olasz márka Dall’Inga-val az élen 2019-ben továbbgondolta ezt. Bevezetett egy olyan rendszert, amelyet már menet közben is lehet állítani, nagyban segítve a kanyarokból kimenetnél a kigyorsítást.

- Hirdetés -

A szezon előtti teszteken a Ducati már az első és hátsó felfüggesztésénél is használni kezdte ezt a menet közben állítható összeültető eszközt, amellyel az olasz gyártó nem lett túl népszerű a paddockban, a katari nyitóhétvégén kicsúcsosodott a tiltakozás a mezőny részéről ez ellen.

A hasmagassági eszközök biztonsága egy ideje már téma, a Ducati új fejlesztése ezeket a hangokat erősítette fel a mezőnyben.

A gyártók megbeszélésén öt az egy ellenében szavaztak az elülső összeültető eszközökkel kapcsolatos szabályok megváltoztatása mellett. Talán nem nagy meglepetés, hogy az egyetlen mellette voksoló gyártó a Ducati volt.

A GP Bizottság az ülés után úgy döntött, hogy 2023-tól betiltják az első összeültető eszközt. A rajtelektronika továbbra is megengedett lesz.

A GP Bizottság közleménye szerint: “A Bizottság 2022. március 4-én Losailban tartott ülésén a GP Bizottság küldötteit arra kérték, hogy két alternatív javaslatot mérlegeljenek ebben a kérdésben.

A bizottság tagjai: a Dorna Sports vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta, a FIM részéről Paul Duparc, a nemzetközi versenycsapatok szövetségének vezetője, Herve Poncharal és a gyártók szövetségének képviselője, Bienese Bierma.

“Mindkettőnek az volt a célja, hogy megakadályozza a további teljesítményjavulást és a fejlesztési költségek növekedését.

“A javaslatok mérlegelése után a következő szabályozást egyhangúlag jóváhagyták.

“Tilos bármilyen olyan eszköz használata, amely a motorkerékpár első hasmagasságát menet közben módosítja vagy állítja.

“A technikai igazgató döntése lesz a végleges annak meghatározásakor, hogy mi minősül elülső hasmagasságot módosító eszköznek; azok az eszközök, amelyek csak a verseny rajtjánál működnek (azaz a “holeshot” eszközök), továbbra is megengedettek.”

Nem ez az első eset, hogy a Ducati által úttörőként bevezetett fejlesztéseket biztonsági és költségvonzati okokból betiltják.