szombat, június 25, 2022
Moto GP - 🇵🇹 Portugál Nagydíj
Moto GP - 🇪🇸 Spanyol Nagydíj
Moto GP - 🇮🇹 Olasz Nagydíj
MotoGP - 🇪🇸 Katalán Nagydíj
Moto GP - 🇫🇷 Francia Nagydíj
MotoGP - 🇩🇪 Német Nagydíj
MotoGP - 🇳🇱 TT Assen
🇬🇧 Brit Superbike - Oulton Park
🇬🇧 Brit Superbike – DONINGTON PARK
Superbike - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Superbike - 🇮🇹 Misano 2.verseny
Superbike - 🇬🇧 Donington 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 1.verseny
WorldSBK - 🇳🇱 Assen 2.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 1.verseny
WorldSBK - 🇵🇹 Estoril 2.verseny
Endurance VB - 🇧🇪 Spa 24h
Supersport - 🇮🇹 Misano 1.verseny
Supersport - 🇮🇹 Misano 2.verseny
🇬🇧 BSB - Knockhill sprint
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 2. verseny
🇬🇧 Brit Superbike - Knockhill 3. verseny
Supersport - 🇬🇧 Donington 1.verseny
KezdőlapMotoGPA puha abroncs nem mindig a legjobb választás

A puha abroncs nem mindig a legjobb választás

A múlt hétvégi futamon egy keményebb abroncsot próbált ki a mezőny, amihez hasonlót már korábban Buriramban is használtak 2018-ban.

- Hirdetés -

Mivel nem volt elég idő tesztelni a módosított abroncsokat, számos versenyző jelezte, hogy problémát észlel, függetlenül attól, hogy az élen megegyeztek a köridők azokkal az eredményekkel, melyeket még a februári teszten értek el a 2022-es fejlesztésű puhább gumikon. Nem egyértelmű azonban, hogy pl. Marc Márquez hatalmas bukásában mekkora szerepet játszott ez a fajta abroncs.

Jack Miller az alábbi gondolatokat fogalmazta meg a keményebb gumikkal kapcsolatban, szavait a Crash.net idézi:

Küldtem visszajelzést a Ducatinak és a Michelin-nek is erről számtalanszor. Assenben például előfordult, hogy rázkódott a motor eleje, és 100%-ig biztos voltam benne, hogy ez a hátsó kerék miatt van. Bizonyára a teljesítmény nem ugyanolyan jó, de kompromisszumot kell találnunk. Buriramban, ha a 3 gyors kanyart nézzük, az 5-öst, 6-ost, 7-est, akkor mikor befelé dőlsz, gázt adsz, érinted a rázókövet, sokkal nagyobb stabilitást biztosít számomra, és sokkal több önbizalmat jelent, ha képes vagyok lelógni a motorról. Kevésbé ’pumpál’ a gép.”

Valentino Rossi is a kemény abroncsot részesíti előnyben:

Különösen az utolsó éveimben tapasztaltam, hogy a hátsó gumik nagyon puhák. Alapvetően én karrierem során mindig is a keményebb konstrukciókat szerettem használni. Emiatt sokat szenvedtem, különösen néhány kör elteltével, mert nagyon sokat mozgott a motor. Máshogy kellett bánunk így a versenygéppel, egyenletesen terhelni a gumikat, mert ha nem így jártunk el, akkor azok feladták. Ezekkel a beállításokkal és abroncsokkal legtöbbször bajban vagyok, nem tudom alkalmazni a saját vezetési stílusomat, de mások képesek jó köröket futni ezzel a típussal is.

Piero Taramasso, a Michelin motorkerékpársport igazgatója szerint az a cél, hogy az első 3-4 körben érdemi fejlődést érjenek el, hogy a verseny későbbi szakaszában a teljesítmény azonos legyen a jelenlegi specifikációval.

Sourcecrash.net